تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان ، در عالِمِ بى بهره از ادب بيشتر طمع مى كند تا عالِمِ برخوردار از ادب . پ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815584378




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تقابل روسيه و امريكا به كوبا كشيده شد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: تقابل روسيه و امريكا به كوبا كشيده شد
گروه بين الملل- روسيه سرانجام مهم ترين طرح مقابله جويانه خويش در برابر طرح سپر موشكى امريكا را به اجرا گذاشت. درست اندكى پس از امضاى طرح استقرار سپر موشكى در پراگ، مسكو پروژه ايجاد پايگاه هاى هوايى مجهز به بمب هسته اى را در كوبا كليد زد.
اين طرح جنحالى اكنون مسكو و واشنگتن را در مصافى تازه قرار داده است. پيش از اين يك مقام روس اعلام كرده بود كه روسيه در پاسخ به استقرار سپر دفاع موشكى امريكا در اروپا و در همسايگى روسيه ممكن است پرواز هاى منظم هوايى بمب افكن هاى داراى برد طولانى خود را به كوبا منتقل كند.
گزارش ها حاكى از آن است كه پروژه انتقال بمب افكن هاى هسته اى روسيه به نزديك مرز امريكا در كوبا كاخ سفيد را بشدت نگران كرده است.
به گزارش خبرگزارى فرانسه ژنرال نورتن شوارتز فرمانده نيروى هوايى امريكا گفت: در صورت استقرار بمب افكن هاى روسيه با داشتن قابليت حمل بمب هاى هسته اى در كوبا، لازم است ما در مقابل روسيه بايستيم زيرا اين مسأله، گذشتن از خط قرمز هاى امريكاست.
اين ژنرال امريكايى از روس ها خواست تا دست به چنين كارى نزنند.
امريكا در ژانويه سال ۲۰۰۷ به دو كشور لهستان و جمهورى چك كه پيش تر از اقمار شوروى بودند و در حال حاضر از اعضاى اتحاديه اروپا و ناتو هستند، پيشنهاد داد تا يك سامانه سپر ضد موشكى شامل ۱۰ موشك رهگير در لهستان و يك سيستم رادارى را در خاك چك مستقر كند.
واشنگتن توجيه خود را از اين اقدام به زعم خود مقابله با تهديد هايى موشكى كشورهاى خاورميانه مانند ايران اعلام كرد. اما به باور كرملين هدف استقرار چنين سامانه اى از سوى امريكا در اروپاى شرقى كنترل سيستم هاى موشكى روسيه است.
به گفته ناظران، نگرانى تازه واشنگتن درباره حضور نظامى روسيه در كوبا از آن رو است كه كوبا پاشنه آشيل امنيت امريكا به حساب مى آيد و در اين جنگ سرد ميدان اصلى رويارويى هسته اى دو قدرت بوده است به نحوى كه واشنگتن و مسكو در دهه ۶۰ تا مرز يك رويارويى هسته اى پيش رفتند.
 پنجشنبه 3 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 125]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن