تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819928146




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس سازمان ميراث فرهنگي خبر داد


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: رئيس سازمان ميراث فرهنگي خبر داد
معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري از راه اندازي نخستين بانك گردشگري در ايران خبر داد.
به گزارش فارس اسفنديار رحيم مشايي در نشستي با مديران عامل بانك هاي خصوصي كشور اظهار داشت: نخستين بانك گردشگري در ايران با مديريت بخش خصوصي راه اندازي مي شود.
وي در ادامه گفت: در حال حاضر مقدمات كار تاسيس بانك گردشگري انجام شده و براي تاسيس آن 13 گروه سرمايه گذاري به تفاهم رسيده اند.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري تصريح كرد: در مرحله نخست به طور مستقيم 60 درصد سهام متعلق به بخش خصوصي، 10 درصد بخش عمومي و 30 درصد به صورت پذيره نويسي و عرضه سهام به مردم داده مي شود و سهم دولت در اين بانك صفر است.
مشايي پيشرفت در صنعت گردشگري در هر كشور را منوط به دو عنصر دولت و سرمايه گذاري برشمرد و ادامه داد: بخش خصوصي براي ورود به عرصه سرمايه گذاري محتاج حمايت هاي دولتي ونهادهاي مالي است و بدون حمايت هاي نهادهاي مالي كه همان بانك ها هستند اساسا نمي شود انتظار داشت كه بخش خصوصي استقبال خوبي از سرمايه گذاري داشته باشد.
وي با اشاره به اينكه طبق افق 1404 بايد 20 ميليون گردشگر خارجي وارد كشور شود، اظهار داشت: ما وعده داديم زودتر از اين موعد اين اتفاق بيفتد كه به اين منظور نيازمند حضور سرمايه گذاران در بخش گردشگري هستيم و طبق سند چشم انداز 20 ساله كشور بايد 30 هزار ميليارد تومان سرمايه گذاري در گردشگري كشور انجام گيرد كه پنج هزار ميليارد آن به طور مستقيم از سوي دولت و 25 هزار ميليارد تومان آن توسط بخش خصوصي بايد هزينه شود.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري گفت: دولت نسبت به توسعه فعاليت هاي بانكي بخش خصوصي نظر مساعد دارد و به هيچ وجه به دنبال توسعه فعاليت هاي بانكي دولتي در كشور نيست.
رحيم مشايي با اعلام اينكه 720 منطقه نمونه گردشگري به تصوب دولت رسيده كه آماده جذب سرمايه گذار است، گفت: براي نخستين بار در دولت به طور مستقيم بخشي از سود بانك ها را كه توسط بخش خصوصي وام دريافت شده است برعهده گرفته ايم كه از اين پس اين رويه را در بانك هاي خصوصي نيز اعمال خواهيم كرد.
 پنجشنبه 3 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 170]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن