تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر چیز دارای سیماست، سیمای دین شما نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815590520




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

4 ( عيار )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 4 ( عيار )
وضعيت آب شرب روستاهاي نصرآباد بحراني است

نصرآباد- خبرنگار قدس: آب الفباي آباداني است و در هر آبادي كه آب رخت بربسته، آباداني نيز از بين رفته است.
منطقه نصرآباد و روستاهاي آن روزگاراني كه به واسطه منابع غني آبهاي زيرزميني، رودخانه ها و آب چشمه سارها از شهرت خاصي برخوردار بودند، امروزه به دليل خشكسالي هاي 10 سال اخير و برداشت بي رويه از آبهاي زيرزميني و انتقال آب به مناطق ديگر با كمبود آب شرب مواجه هستند.
دهيار روستاي «انداي» در همين زمينه گفت: به علت كمبود آب هر پنج تا 10 روز آب در سيستم آبرساني روستا در جريان است و در بقيه مواقع مردم از آب غيربهداشتي قنات كه توسط حيوانات و اهالي به طور مشترك استفاده مي شود، بهره مند مي شوند.
«سيد علي نبوي نژاد» افزود: كمبود آب براي اهالي مشكلات زيادي به وجود آورده است، به طوري كه علاوه بر ابتلاي مردم به بعضي از بيماريها به واسطه مصرف آب غيربهداشتي، باعث تعطيلي حمام روستا نيز شده است.
يكي از فرهنگيان روستاي ابدال آباد نيز گفت: نبود آب شرب سالم و بهداشتي براي جمعيت 600 خانواري اين روستاي ييلاقي و گردشگرپذير مشكلات زيادي بوجود آورده است.
«صفرعلي دلدار» تصريح كرد: آبي كه در حال حاضر استفاده مي شود از چاههاي با عمق كم مجاور رودخانه برداشت مي شود كه علاوه بر غيربهداشتي بودن و به وجود آوردن بيماريهاي گوارشي و پوستي در بين اهالي، جوابگوي نياز مردم نيست، به طوري كه حمام بزرگ روستا كه توسط بخش خصوصي احداث شده، قابل استفاده نيست.
دهيار اين روستا نيز گفت: چندين سال است كه از سوي مسؤولان وعده داده شده كه با حفر چاه در دشت مجاور روستا، آب مورد نياز اهالي تأمين شود، اما هنوز اين وعده عملي نشده است.
«مولايي» يادآور شد: مي توان به عنوان يك راه حل كوتاه مدت آب چشمه سارهاي كوه را كه در نزديكي روستاست با لوله كشي به روستا منتقل كرد.
يكي از اعضاي شوراي اسلامي روستاي علي آباد نيز گفت: كمبود آب سالم و بهداشتي باعث مهاجرت عده زيادي از روستا شده است و قرار بود كه آب روستا از طريق «مجتمع آبرساني شهيد عليمرداني» تأمين شود، اما با گذشت چند سال اين پروژه به بهره برداري نرسيده است.
رئيس شوراي اسلامي بخش نصرآباد نيز با اشاره به اجراي سه طرح انتقال آب دشت نصرآباد به مناطق ديگر اظهار داشت: اجراي اين طرحها غير كارشناسي است و عواملي با رابطه و نفوذ خود باعث تصويب و اجراي آن در گذشته شده اند.«مهندس شريفي» يادآور شد: در حالي كه 80 درصد روستاهاي بخش نصرآباد با كمبود آب شرب رو به رو هستند، مي توان حداقل از آب تعدادي از اين چاه ها براي تأمين آب شرب خود منطقه استفاده كرد و علاوه بر اين با انتقال اين آبها تنها توانمندي منطقه بالاجام كه كشاورزي است، در حال از بين رفتن مي باشد.
وي با اشاره به بحراني بودن دشت نصرآباد گفت: لازم است با اجراي طرحهاي آبخيزداري و احداث سدهاي مخزني، علاوه بر جلوگيري از هدر رفتن آب رودخانه هاي فصلي، سفره هاي آب زيرزميني نيز تقويت شود.
بخشدار نصرآباد نيز با تأييد مشكل كمبود آب در منطقه گفت: وضعيت آب شرب روستاها به شدت بحراني است.
«امير ذاكري» گفت: مطالعات طرح جامع آب از سوي سازمان منطقه اي خراسان انجام شده است و اميدواريم با تأييد كارشناسان اين سازمان، سدها و بندهاي انحرافي در دشت نصرآباد ايجاد شود.
وي يادآور شد: با اجرا و تكميل عمليات ساخت دو مجتمع آبرساني، مشكل آب شرب 10 روستا حل خواهد شد كه تكميل آنها نياز به اعتبار و توجه بيشتر مسؤولان مي باشد.

واگذاري زمين براي احداث 12 هزار واحد مسكوني در خراسان جنوبي

بيرجند- خبرنگار قدس: معاون عمران و توسعه مسكن و شهرسازي خراسان جنوبي گفت: تاكنون براي احداث 12 هزار و 500 واحد مسكوني در سطح استان زمين واگذار شده است.
مهندس احمد ولي پور مطلق افزود: ساخت مسكن در دو بخش اجاره 99 ساله و مسكن اجاره اي صورت مي گيرد كه هم اكنون 10 هزار و 500 واحد مسكوني اجاره 99 ساله و دو هزار و 200 واحد مسكن اجاره اي در حال ساخت مي باشد.
به گفته وي، در بخش مسكن 99 ساله، زمين در اختيار تعاوني هايي كه زيرساخت و آماده سازي طرح را انجام دهند، قرار مي گيرد.
وي افزود: در بخش مسكن اجاره اي يك هزار و 500 واحد در شهر بيرجند و 950 واحد در ساير شهرستانهاي استان در حال ساخت مي باشد.
وي تسهيلات تمليكي بخش مسكن را 120 ميليارد تومان اعلام كرد و گفت: تاكنون 81 ميليارد تومان به بانكهاي عامل ابلاغ شده است.
معاون عمران و توسعه مسكن سازمان مسكن و شهرسازي خراسان جنوبي يادآور شد: تاكنون عمليات اجراي فدراسيون و اسكلت هزار واحد مسكوني از پروژه مسكن 99 ساله و اسكلت فلزي 1500 واحد اجاره اي نيز اجرا شده است.
وي خاطر نشان كرد: 450 هكتار از اراضي پادگان بيرجند از سوي وزارت دفاع در حال واگذاري است كه تاكنون بخشي واگذار و بقيه تا پايان امسال واگذار مي شود.
معاون عمران و توسعه مسكن سازمان مسكن و شهرسازي خراسان جنوبي با اذعان به اينكه زمين مورد نياز 130 تعاوني مسكن توسط اين نهاد تأمين شده است، گفت: 20 ميليارد تومان اعتبار از سوي دولت به سرمايه گذاران در توليد فناوري هاي نوين صنعت ساختمان شامل ساخت قطعات پيش ساخته، در قالب تشويق و ترغيب در اين بخش تا 80 درصد سرمايه گذاري طرح از سوي بانكها پرداخت مي شود.

رئيس سازمان مسكن و شهرسازي خراسان رضوي خبر داد؛ ثبت 26 روش نوين ساخت و ساز در مركز تحقيقات ساختماني

خراسان امروز: رئيس سازمان مسكن و شهرسازي خراسان رضوي گفت: 26 روش و فناوري نوين ساخت و ساز در مركز تحقيقات ساختمان به ثبت رسيده است كه برخي از آنها در خراسان رضوي استفاده مي شود.
مجيد توتونچي در حاشيه يازدهيمن نمايشگاه بين المللي ساختمان و خدمات فني و مهندسي، كاشي و سراميك و چيني آلات بهداشتي، ماشين آلات راهسازي و عمران، تأسيسات ساختماني و سيستم هاي گرمايشي مشهد با بيان اين مطلب افزود: براي تأمين مسكن مورد نياز در كشور بايد به سمت توليد صنعتي ساختمان رفت و در همين راستا 26 روش و فناوري نوين ساخت و ساز در مركز تحقيقات ساختمان به ثبت رسيده است.
وي با اشاره به تكليف برنامه چهارم مبني بر انجام 20 درصد ساخت و ساز كشور بر پايه فناوريهاي نوين تا پايان اين برنامه گفت: براي تحقق اين هدف حركت به سمت توليد صنعتي ساختمان ضروري است.
وي ادامه داد: مهندسي ساخت و ساز در كشور در حال تحول است و بايد همپاي با اين تحول در استان حركت كرد.

صدور 13 هزار تن كالا از گمرك خراسان شمالي

بجنورد- خبرنگار قدس: مدير كل گمرك خراسان شمالي گفت: 13 هزار تن كالا امسال از طريق گمرك خراسان شمالي صادر شده كه معادل 5 ميليون و 200 هزار دلار كالا مي باشد.
جواد جعفري كالاهاي صادراتي را شامل آلومينيوم، پلاستيك و چاي عنوان كرد و افزود: بيشتر كالاها به كشورهاي افغانستان، تاجيكستان و تركمنستان صادر شده است.
وي در خصوص امانات پستي خارجي گفت: در سال جاري 30 بسته ورودي و 32 بسته خروجي وجود داشته كه بيشتر به كشورهاي انگليس، كانادا، آمريكا و آلمان ارسال شده است.
وي در ادامه از 24 پرونده قضايي واصل شده به گمرك اين استان خبر داد و گفت: تاكنون 10 فقره منجر به صدور حكم شده است.وي بيشتر كالاهاي قاچاقي را شامل چاي، مشروبات الكلي، لباس، دارو و مواد شيميايي ذكر كرد.
جعفري لازمه رونق واردات به اين استان را وجود انبارهاي گمركي مناسب دانست و گفت: اميد است در سفر دوم هيأت دولت به استان، اعتباري براي ساخت اين انبارها اختصاص يابد.
وي تصريح كرد: هشت هكتار زمين براي ساخت انبار گمركي در اين استان در نظر گرفته شده كه براي ساخت فضاي انباري به 18 ميليارد ريال اعتبار نياز است.
به گفته وي: بر اساس بررسي و تحقيقات صورت گرفته، مشكلات حمل و نقل، نبود راه ترانزيتي، نبود شركتهاي ترانزيتي و نبود كيفيت كالاهاي صادراتي و بازاريابي از جمله موانع اصلي در مسير توسعه و صادرات استان است.

خشكسالي و سرما به 35 درصد باغهاي خراسان شمالي خسارت زد

بجنورد- خبرنگار قدس: مدير باغباني سازمان جهاد كشاورزي خراسان شمالي گفت: براي مقابله مؤثر با بحران خشكسالي، باغداران بايد تمام اصول مقابله با خشكسالي را رعايت كنند.عباسعلي صفايي بر رعايت تمام جوانب نگهداري از درختان در وضعيت خشكسالي تأكيد كرد و افزود: توجه به برخي از اين موارد كارايي چنداني ندارد.وي هرس سبز، مبارزه با علفهاي هرز، اجراي عمليات خاكبرداري پاي درختان، آبياري باغ در صبح زود و يا عصر را اصول مقابله با خشكسالي عنوان كرد و گفت: سم پاشي و مبارزه با آفات از ديگر راههاي مقابله با خشكسالي است.صفايي اضافه كرد: انگور و درخت سيب دو گونه اي است كه هم اكنون به هرس سبز براي جلوگيري از زدن جوانه هاي تازه نياز دارند.وي از تنش آبي تابستانه محصولات باغي ابراز نگراني كرد و افزود: انواع ميوه هاي تابستاني اين استان از قبيل انگور، بادام، پسته، گردو، سيب، گلابي و انار در معرض خطر كم آبي قرار دارند.وي در پايان اضافه كرد: در سال زراعي جاري 30 تا 35 درصد عرصه باغباني استان از ناحيه سرما، تگرگ و خشكسالي خسارت ديده است.استان خراسان شمالي 38 هزار هكتار عرصه باغي دارد.

تجهيز ادارات آبفار خراسان رضوي به دستگاههاي كدورت سنج وهدايت سنج سيار

خراسان امروز: معاون نظارت بر بهره برداري شركت آبفار خراسان رضوي گفت: در راستاي كنترل و نظارت بيشتر بر كيفيت منابع آبي روستاها در استان، ادارات آبفار 19 شهرستان خراسان رضوي مجهز به دستگاههاي كدورت سنج و هدايت سنج سيار شدند.
مهندس محمد ابراهيم خسروي افزود: اين اقدام طي سه ماهه اول سال جاري با صرف اعتباري بالغ بر 475 ميليون ريال تحقق يافته است.
وي تجهيز و راه اندازي تعداد 12 واحد آزمايشگاه باكتريولوژي را از ديگر اقدامهاي اين شركت در راستاي كنترل و نظارت بيشتر بر كيفيت آب شرب روستاهاي استان عنوان كرد.
معاون نظارت بر بهره برداري شركت آبفار خراسان رضوي در ادامه خاطر نشان كرد: تجهيز و راه اندازي تعداد 2 واحد آزمايشگاه باكتريولوژي ديگر تا پايان سال جاري از برنامه هاي كنترل كيفي اين شركت است.

تأخير در اصلاح شبكه آب شرب روستاي كلاته شادي خليل آباد

خليل آباد - خبرنگار قدس: بخشدار مركزي خليل آباد گفت: به دليل مرمت نكردن كانالهاي حفاري شده توسط پيمانكار، علاوه بر قطع آب و ايجاد موانع گوناگون در مسير تردد روستاييان، اجراي اصلاح شبكه آب شرب روستاي كلاته شادي به تأخير افتاده است.
حسن خواجه اعتبار اين پروژه را 370 ميليون تومان طي سالهاي 85 تا 87 و زمان شروع عمليات را مرداد سال 85 اعلام كرد و افزود: اين مجتمع آبرساني كه 8 روستا را پوشش مي دهد از 40 درصد پيشرفت فيزيكي برخوردار است.
وي اختصاص اعتبار براي تكميل مجتمع فرهنگي هنري و ورزشي روستا و همچنين اجراي طرح هادي توسط بنياد مسكن و جلوگيري از ريختن زباله هاي روستاهاي مزده و كاريزك در مسير مزارع كشاورزي را خواستار شد.

آغاز ثبت نام سيم كارتهاي دايمي و اعتباري همراه اول در خراسان رضوي

روابط عمومي شركت مخابرات خراسان رضوي اعلام كرد: با هدف پاسخگويي به نياز ارتباطي، ثبت نام انواع سيم كارتهاي دايمي و اعتباري همراه اول در خراسان رضوي آغاز شده است.براساس اين خبر متقاضيان تلفن همراه اول اعم از دايمي 288 هزار توماني، دايمي 150 هزار توماني و اعتباري 34 هزار توماني مي توانند با در دست داشتن مدارك لازم به دفاتر خدمات ارتباطي و يا سايت شركت مخابرات مراجعه كنند.
سيم كارت متقاضيان تلفن همراه اول با قيمت 288 هزار توماني بلافاصله پس از تحويل قبض ثبت نام قابل واگذاري بوده و سيم كارت 150 هزار توماني يك ماه تا 45 روز پس از ثبت نام به متقاضيان واگذار مي شود.گفتني است پوشش ارتباطي هر سه نوع سيم كارت همراه اول براي تمامي شهرها و جاده هاي كشور يكسان بوده و تفاوتي در نحوه ارائه خدمات اين گونه سيم كارتها به مشتركان نيست.

برگزاري نمايشگاه عرضه مستقيم كالا در نقاب

جوين - خبرنگار قدس: براي اولين بار نمايشگاه بزرگ عرضه مستقيم كالا توسط شهرداري نقاب برپا شد. در اين نمايشگاه علاوه بر عرضه مواد غذايي، پوشاك و صنايع دستي به خريداران به قيد قرعه جوايزي اهدا مي شود.
استقبال عمومي از اين نمايشگاه كه تا پنجم مردادماه ادامه دارد به حدي است كه ازدحام جمعيت باعث راه بندان شده و فروشندگان پاسخگوي مراجعان نيستند.
يك خريدارگفت: چنانچه برپايي اين گونه نمايشگاه ها استمرار يابد دست گرانفروشان كوتاه مي شود.
مراجعه كننده ديگري نيز گفت: قيمتهاي نمايشگاه با قيمت بازار تفاوت فاحشي دارد و تقريباً كسبه در اين چند روز برگزاري نمايشگاه با كمبود مشتري مواجه هستند.
يكي از شهروندان نيز گفت: بايد رضايت شهروندان مدنظر برگزار كنندگان نمايشگاه باشد.

مدير كل پست خراسان شمالي: توزيع فرم هدفمند كردن يارانه ها تا يازدهم شهريور ادامه دارد

بجنورد - خبرنگار قدس: مدير كل پست خراسان شمالي گفت: توزيع فرم هدفمند كردن يارانه ها در ادارات و واحدهاي پستي استان و دفاتر ICT روستايي كه از 20 تيرماه آغاز شده است تا 11 شهريور ماه سال جاري ادامه دارد.محمد شفيعي افزود: در پي عقد قرارداد بين شركت پست و مركز آمار ايران عمليات توزيع فرمهاي يارانه هاي دولتي انجام مي شود.وي اضافه كرد: اين فرمها در قالب پرسشنامه افراد خانوار به منظور جمع آوري اطلاعات اقتصادي جمعيت خانوارهاي كشور به صورت رايگان در اختيار متقاضيان قرار مي گيرد.
 پنجشنبه 3 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 232]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن