تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس روزه دارى را افطار دهد، براى او هم مثل اجر روزه دار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819684830




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مرگ جوان 21 ساله بر اثر سقوط در چاه 40 متري


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: مرگ جوان 21 ساله بر اثر سقوط در چاه 40 متري
گروه حوادث: جوان 21 ساله مشهدي بر اثر سقوط در چاه 40 متري جان باخت.

به گزارش خبرنگار ما، مقارن ساعت 10/14 دقيقه روز گذشته طي تماس مردمي با مركز فرمانده (125) سقوط فردي داخل چاه ساختماني در حال احداث واقع در بولوار ولايت، اعلام شد. در پي دريافت خبر بي درنگ نجاتگران ايستگاه 2 اين سازمان به محل عزيمت و دريافتند، در محل حادثه چاهي به عمق 40 متر حفر شده بوده كه براي جلوگيري از سقوط افراد روي آن حلب نازكي را قرار داده بودند، اما طبق گفته ساير كارگران حاضر متأسفانه كارگر 21 ساله باوجود آگاهي از اين مسأله، حين عبور از روي پوشش نا ايمن ناگهان به درون چاه سقوط مي كند و بر اثر شدت ضربه وارده جان خود را از دست مي دهد.
اين خبر حاكي است، گروه نجات آتش نشاني جسد وي را از چاه خارج و تحويل نيروهاي اورژانس حاضر در محل نمودند.
همچنين بروز حادثه مشابهي در خيابان چمن به مأموران آتش نشاني اطلاع داده شد كه بلافاصله ايستگاه 2 اين سازمان به محل عزيمت نمود و به سرعت اقدام به نجات زن ميانسالي كردند كه در عمق چاه 5 متري آب و فاضلاب بيهوش شده بود.
اين گزارش حاكي است، حادثه زماني رخ داد كه اين زائر 45 ساله خوزستاني، در حال عبور از حياط منزل ميزبان خود ناگهان چاه آب و فاضلاب به دليل قديمي بودن و نشست ديواره آن فروكش مي كند و در همان لحظه شخص حادثه ديده به پايين سقوط مي كند و با توجه به خواب بودن اهالي منزل خوشبختانه كودك 3 ساله آنها كه شاهد حادثه بوده با فريادهاي پي در پي خود، ساكنان را متوجه اين اتفاق مي نمايد كه آنها نيز آتش نشاني را مطلع و از آنها استمداد مي طلبند.
گروه نجات آتش نشاني نيز با حضور به موقع و سريع خود پيش از رسيدن نيروهاي اورژانس اقدام به تخليه آب از ريه هاي حادثه ديده و احياي قلبي وي نموده و سپس تحويل نيروهاي اورژانس مي نمايند.
سازمان شهرداري مشهد در اين ارتباط به شهروندان توصيه كرد براي پيشگيري از ريزش و تخريب چاهها و حوادث چاه افتادگي به موارد زير توجه داشته باشند:
1- حفر چاه ها را به افراد مجرب و فني بسپارند.
2- فاصله چاه از ديواره هاي جانبي و ديگر چاه ها بايد حداقل سه متر باشد.
3- حفر چاه كنار باغچه و يا كاشتن درخت كنار چاه باعث تخريب مي شود.
4- لوله هاي آب سرد و گرم را از روي دهانه چاه عبور ندهيد.
5- دورچيني چاه ها يكي از ضروريات مي باشد كه بايد با آجر و سيمان در عمق 150 سانتي متري و در عرض 80 سانتي متر به كار رود و دهان چاه بيشتر از 50 سانتي متر نباشد.
6- حتماً لوله تخليه گاز و بخار چاه را به كار ببريد.
7- براي جلوگيري از تراوش آب بر ديواره چاه ضرورت دارد از گلداني استفاده شود تا آب به مركز چاه تخليه شود يا اينكه لوله فاضلاب به مركز چاه انتقال و از يك زانوي 90 درجه استفاده شود و به لحاظ جلوگيري هر چه بيشتر از پاشيدن آب به ديواره هاي چاه بهتر است به زانو يك لوله 60 سانتي متري اضافه شود.
 پنجشنبه 3 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن