تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانش پيشواى عمل و عمل پيرو آن است. به خوشبختان دانش الهام مى‏شود و بدبختان از آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806889546




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نمايشگاه،ويترين اقتصادي استان گيلان و فرصتي براي بازاريابي (بخش پاياني)


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نمايشگاه،ويترين اقتصادي استان گيلان و فرصتي براي بازاريابي (بخش پاياني)
داخلي. اقتصادي. نمايشگاه.

رييس سازمان صنايع و معادن گيلان هم برپايي نمايشگاه‌هاي تخصصي، داخلي و بين‌المللي را در رشد و توسعه اقتصادي هر استان تاثيرگذار و موثر خواند.

"محمدحسين اصغريان" در گفت و گو با ايرنا، گفت: گيلان توانايي بسياري براي جذب سرمايه‌گذاري و حضور سرمايه‌گذاران دارد و بايد براي جذب اين سرمايه‌ها مقدمات حضور آنان را فراهم كنيم.

گرچه برخي صنعتي نبودن گيلان را دليل عدم برپايي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي در استان عنوان مي‌كنند، اما وي معتقد است: برخلاف تصور اين افراد، گيلان استعداد صنعتي شدن را دارد اما بايد در مرحله اول زمينه‌ها و زيربناهاي لازم را براي آن فراهم كرد.

وي افزود: با اختصاص زمين مناسب براي فعاليت‌هاي مختلف از جمله در بخش صنعت و معدن، اجراي طرح‌هاي توسعه‌اي و فراهم كردن امكانات زيربنايي از جمله آب، برق و گاز، زمينه جذب و حضور بيشتر سرمايه‌گذاران در گيلان فراهم مي شود، در اين صورت تاثير برپايي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي و تمايل حضور شركت‌ها هم بيشتر خواهد شد.

"اصغريان" اظهار داشت: با حضور شركتهاي توانمند و خارجي درنمايشگاه‌هاي استان و نمايش و ارايه آخرين دستاوردها و تكنولوژي روز دنيا، كاربران بخش هاي مختلف اعم از محققان، كارشناسان و صنعتگران مي‌توانند به آساني با آن تكنولوژي‌ها و دستاوردها آشنا شوند و در نهايت فرصت مناسبي براي برقراري ارتباط بين كارشناسان و شركت‌هاي داخلي و خارجي فراهم مي‌شود.

رييس سازمان صنايع و معادن گيلان يادآورشد: اگر بتوانيم زمينه حضور چنين شركتهايي را در استان فراهم كنيم علاوه بر گسترش مناسبات سياسي، فرهنگي و اقتصادي و بازاريابي بهتر و معرفي توانمندي‌هاي استان به ساير كشورها، زمينه انجام سرمايه‌گذاري هاي مشترك بين تجار و صنعتگران اين استان با ساير كشورها نيز بيشتر مي‌شود.

وي با بيان اينكه هر ساله شاهد برپايي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي صنايع در يكي از استانهاي كشور هستيم، تصريح كرد: در زمان حاضر در استان گيلان به دليل نبود سالن مناسب نمايشگاهي عملا امكان برپايي چنين نمايشگاهي وجود ندارد كه بايد براي فراهم كردن چنين فضايي در استان تلاش كنيم.

"علي عمويي" سرپرست سازمان بازرگاني گيلان هم در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، گفت: موفقيت يك شركت نمايشگاهي، نيازمند زمان و كسب تجربه است و برخورداري از اقبال عمومي مناسب، وجود فضاي نمايشگاهي و سرويس دهي مناسب، زمان برگزاري آن و حضور شركتهاي توانمند در نمايشگاه از مولفه‌هاي موفقيت يك نمايشگاه به شمار مي‌رود.

وي درخصوص استقبال كم مردم از برخي از نمايشگاه‌هاي دايرشده در استان به دليل كيفيت پايين آن، گفت: ميزان استقبال مردم يكي ازشاخصه‌هاي نشان‌دهنده سطح كيفي نمايشگاه‌ها است اما باتوجه به متفاوت بودن نظرات مردم، عدم استقبال و يا استقبال كم آنان از يك نمايشگاه نمي‌تواند معياري صرف براي ارزشيابي كيفيت نمايشگاه باشد.

"عمويي" در خصوص نحوه صدور مجوز به شركتهاي نمايشگاهي، اظهارداشت: پس از وصول درخواست شركتها براي برپايي نمايشگاه، اين درخواست‌ها در كميته خاص و توسط كارشناسان اين سازمان بررسي شده و سپس نسبت به صدور مجوز براي آن شركت اقدام خواهيم شد.

وي تاكيد كرد: دعوت شركتهاي نمايشگاهي از صنوف توليدي و صنعتي قوي و توانمند در نمايشگاه‌ها نقش مهمي در ارتقا سطح كيفي نمايشگاه‌هاي استان خواهد داشت.

سرپرست سازمان بازرگاني گيلان در بخش ديگري از سخنان خود در مورد ضرورت حضور شركت‌هاي خارجي و برپايي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي در گيلان، گفت: رويكرد حضورشركتهاي خارجي در گيلان براي برپايي نمايشگاه، تقويت بعد واردات خواهد بود كه اين روند با سياست دولت و بازرگاني استان مبني برتوسعه صادرات غير نفتي، مطابقت ندارد.

وي افزود: طبق قاعده و اصول بازاريابي، بايد بتوانيم به‌جاي عرضه توليدات خود در داخل كشور و حضور مشتريان خارجي براي بازديد از آن، توليدات خود را در ساير كشورها به نمايش در بياوريم.

"عمويي" گفت: درهمين راستا هشت نمايشگاه تخصصي توسط بازرگانان گيلاني در سالهاي ‪ ۷۹‬تا ‪ ۸۴‬در خارج از كشور (كشورهاي‪ (CIS‬داير شد و در زمان حاضر هم پيشنهاداتي براي برپايي چند نمايشگاه تخصصي در خارج از كشور داريم كه درصدد اخذ مجوز از سازمان توسعه تجارت ايران هستيم.

وي يادآورشد: همچنين براي تقويت توسعه صادرات غيرنفتي و تبادل تجربيات، اعزام تورهاي تجاري را هم در چند سال گذشته اجرا كرده و در دست پيگيري داريم، به طوري كه در سالهاي ‪ ۸۳‬تا ‪ ، ۸۵‬پنج تورتجاري از گيلان به كشورهاي تاجيكستان، پاكستان، مالزي، قزاقستان و گرجستان اعزام شد.

وي يافتن بازارهاي هدف را يكي از راهكارهاي گسترش صادرات غيرنفتي عنوان كرد و افزود: بايد با افزايش سطح كيفي توليدات و در نظر گرفتن قابليت صادراتي آن، امكان حضور و نمايش اين توليدات در بازارهاي هدف را فراهم كنيم.

* ضرورت تسريع در احداث سالن نمايشگاهي بين‌المللي گيلان
تسريع در احداث سالن نمايشگاهي بين‌المللي در گيلان كه جزو مصوبات سفر هيات دولت به گيلان بوده و كلنگ ساخت آن پس از يك سال از تصويب آن مصوبه در اسفندماه گذشته با حضور استاندار گيلان به زمين زده شد،در شرايط كنوني يك ضرورت شمرده مي‌شود.

بي‌شك احداث چنين سالن نمايشگاهي در گيلان، موجب افزايش تمايل حضور شركت هاي توانمند و بين‌المللي براي شركت در نمايشگاه، رونق نمايشگاه‌ها، مناسب شدن فضا براي چيدمان سالن نمايشگاه،استقبال بازديدكنندگان و به دنبال آن ارتقا سطح كيفي نمايشگاه‌هاي استان خواهد شد.

اين سالن نمايشگاهي قرار است، در زميني به مساحت ‪ ۱۲‬هزارمترمربع فضاي نمايشگاهي، ساختمان اداري، سالنهاي چند منظوره، سالن ورزشي و تفريحي احداث شود.

ساخت يك هتل پنج ستاره و پاركينگ و امكانات تفريحي و اقامتي از ديگر بخش هايي است كه براي اين نمايشگاه درنظر گرفته شده است.

"عمويي" سرپرست سازمان بازرگاني گيلان با مناسب ارزيابي كردن پيشرفت كار روند ساخت نمايشگاه بين‌المللي گيلان، گفت: تغييرات كاربري و استقرار بخشي از سوله‌هاي نمايشگاهي انجام شده كه تا نيمه دوم امسال امكان برپايي نمايشگاه‌هاي تخصصي در آن مكان مهيا خواهد شد.

* كلام آخر
از آن جا كه برگزاري نمايشگاه‌ها با كيفيت پايين موجب سلب اعتماد مردم و شركت‌ها، عدم رغبت و كاهش تمايل شركت‌ها براي برگزاري نمايشگاه‌هاي بعدي خواهد شد، بنابراين ضروري است تا به كيفيت برگزاري نمايشگاه‌ها در گيلان در كنار توجه به افزايش تعداد آن توجه جدي داشت.

به نظر مي‌رسد باتوجه به اينكه برپايي نمايشگاه باعث ايجاد حس خودباوري شده ويك سري تعاملات و تبادلات تجاري و درنهايت عقد قراردادهاي حرفه‌اي را به ارمغان مي‌آورد، تشويق سرمايه‌گذاران و شركت‌هاي توانمند براي برپايي نمايشگاه، تبليغات و بررسي نيازمندي‌هاي استان، صنايع و مزيت‌هاي مختلف اقتصادي استان براي برگزاري نمايشگاه تخصصي مدنظر، در اين زمينه راهگشا باشد.

علاوه بر آن برگزاري همايش‌هاي تخصصي و بررسي راهكارهاي برگزاري بهتر نمايشگاه‌ها، بهره‌گيري از تجربيات صاحبنظران و ساير كشورها، اعزام تورهاي تجاري، اعمال سيستم‌هاي تشويقي براي برگزاركنندگان موفق نمايشگاهي، از ديگر راهكارهاي مطرح شده در اين زمينه مي‌باشد.

ضمن اينكه تسريع در روند ساخت سالن نمايشگاه بين‌المللي گيلان از ديگر مواردي است كه بايد براي ارتقا سطح كيفي نمايشگاه‌هاي استان، پيگيري شود.

ك/‪/۴‬
 چهارشنبه 2 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 162]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن