تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کس اندوه و مشکلى را از مومنى بر طرف نماید خداوند در روز قیامت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806919663




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كليد هاي طلايي براي كنكوري ها


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: برنامه كاري شما چيست؟

هر كار بزرگي نياز به يك طرح و برنامه دارد. طرح و برنامه كلي شما براي كنكور چيست؟ اجراي برنامه هاي خيلي دقيق و جزئي به دليل ويژگيهاي فرهنگي ما- كه فعلا جاي بحث آن نيست- معمولا امكان پذير نيست. اشكال مهم برنامه هاي دقيق اين است كه وقتي اجرا نمي شود يا ناقص اجرا مي شود، پيش بيني هاي بعدي را هم خراب مي كند. بنابراين يك توصيه مهم اين است كه با در نظر گرفتن عادتهاي فرهنگي خودتان يك برنامه كاري طراحي كنيد كه نه خيلي جزيي و نه خيلي كلي باشد. تذكر اين نكته هم ضرورت دارد؛ به طور حتم هستند دانش آموزاني هم كه توانايي طراحي و اجراي برنامه هاي دقيق و جزيي را دارند.
۱- يك برنامه كاري- اين برنامه كاري براي كساني كه دانش آموز هستند با آنهايي كه صرفا براي كنكور مي خوانند تفاوت دارد. براي هر دو گروه پيشنهاد مي كنيم كه يك فرصت ۴۵-۴۰ روزه براي روزهاي آخر كنكور ( از نيمه دوم ارديبهشت به بعد) كنار بگذارند. تا قبل از اين فرصت، كنكوري هاي غير دانش آموز مي توانند يك برنامه كاري دو مرحله اي را به اتمام برسانند. تا پايان اسفند ماه سعي كنيد يك دوره كامل مطالعه تشريحي دروس به اضافه تمرينهاي تست را به پايان برسانيد. از اول عيد تا پايان دهه دوم ارديبهشت هم علاوه بر مرور نكته و تست دروس، به رفع اشكال و جبران كمبودها هم بپردازيد. كنكوري هاي دانش آموز به دليل اشتغال به درس و امتحانات شايد اين فرصت دو مرحله اي را نداشته باشند. مي توانيد تا پايان فروردين ماه و حداكثر نيمه دوم ارديبهشت ماه (كه با آغاز امتحانات نيمسال دوم همراه است) دوره جامع مطالعه تشريحي دروس به اضافه تمرينهاي تست را تمام كنيد. البته در واقع شما هم ضرري نكرده ايد و فرصتي را از دست نداده ايد، چرا كه عملا درگير درسها بوده ايد.
پس برنامه كلي پيشنهادي اين است كه هر طور شده تا ۴۵-۴۰ روز قبل از كنكور مرحله جامع مطالعه را حداقل يك بار كامل كنيد. به ياد داشته باشيد زياد دوره كردن دروس مهم نيست، مهم اين است كه خوب و كامل دوره كنيد.
كليد بيست و ششم- با طراحي يك برنامه كلي كاري، به نظم ذهني و رفتاري خود كمك كنيد.
۲- برنامه كاري روزهاي آخر- اگر چه مطالعات و درس خواندنهاي شما از آغاز تا كنون لازم بوده و اين روند بايد همچنان ادامه پيدا كند، ولي روزهاي آخر قبل از كنكور نقش مهمتر و مؤثرتري در كسب نتيجه دارند. مطالعات امروزي ممكن است به دليل تداخل، گذشت زمان و حجم فعاليتها دچار فراموشي هاي كم و بيش شوند. اما در روزهاي آخر، اگر مضطرب نباشيد با يك ذهن جمع و جور و حواس متمركز، مي توانيد فراموشي ها را به حداقل ممكن برسانيد. در اين باره بعد از عيد بيشتر صحبت خواهيم كرد، اما در طرح كلي خود اين دوره ۴۵-۴۰ روزه قرنطينه اي را كنار گذاشته و به خاطر بسپاريد.
كليد بيست و هفتم- قسمتي از توانايي هاي خود را براي دوره يك و نيم ماهه ماقبل كنكور ذخيره نماييد.
۳- پيش بيني تغييرات- اگر برنامه كاري خود را نسبتا كلي در نظر بگيريد، مي توانيد تغييرات احتمالي را پيش بيني و شرايط خود را با آنها تطبيق دهيد. مهم اين است كه شما آمادگي هاي لازم براي تغييرات را داشته باشيد. عواملي مانند امتحانات پيش بيني نشده، حوادث و رويدادهاي خانوادگي، بيماري، افت انگيزه و... مي توانند باعث تغييراتي در روند برنامه شوند. گاه ديده شده كه دانش آموزاني به دليل عدم پيش بيني آگاهانه تغييرات لطمه هاي روحي خورده اند.
كليد بيست و هشتم- امكان كنترل همه عوامل محيطي وجود ندارد، بنابراين خود را براي هر نوع تغييرات احتمالي در برنامه آماده نموده و پيش بيني هاي لازم را انجام دهيد.
۴- افتهاي مقطعي- يكي از عوامل مهمي كه برنامه كاري را تحت تأثير قرار داده و موجب تغيير در آن مي شود افتهاي مقطعي در روحيه و انگيزه است. به دلايل اين افتها در قسمت هفتم تا حدودي اشاره شد. لازم به ذكر است كه اولا اين افتها را خيلي غيرعادي تصور نكنيد. دانش آموزان ممكن است با ناشيگري و استدلالهاي نابجا، مسأله را بيش از آنچه لازم است بزرگ نشان دهند. ثانيا اگر شما براي تغييرات احتمالي پيش بيني هاي لازم را انجام داده باشيد، ديگر ضرورتي ندارد دست و پاي خود را گم كنيد. ثالثا هر چه در اين دوره هاي افت كمتر با خود و اطرافيان كلنجار برويد و باعث گسترش موضوع نشويد، دوره افت كوتاه تر و گذراتر خواهد بود. با تفكري منطقي و واقع گرايانه، مي توانيد اين مقاطع را پشت سر گذاشته و عقب افتادگي ها را جبران كنيد.
كليد بيست و نهم- افت روحيه در مقاطعي از زمانها را غيرعادي تلقي نكرده و بدانيد كه اين افت با اراده شما مي تواند گذرا باشد.
۵- ساعات جبراني- در طي روز يا هفته امكان دارد به دلايل زيادي ساعاتي را از دست بدهيد. تنبلي و وقت گذراني، ترافيك، طولاني شدن مطالعه يك درس و اتفاقات روزمره ديگر مي توانند برنامه پيش بيني شده شما را از روال عادي خارج سازند. اگر چه انسان نمي تواند همه عوامل محيطي را پيش بيني و كنترل كند، ولي مي تواند توانايي هاي خود را در اين باره تا حد زيادي افزايش دهد. ممكن است ترافيك دست شما نباشد ولي اين كه نيم ساعت پاي تلويزيون بنشينيد و تا دو ساعت هم بلند نشويد، ديگر به همت و اراده شما بستگي دارد. در هر حال براي اين كه نظم ذهني تان مختل نشود، لازم است براي هر هفته حداقل ۳-۲ ساعت وقت جبراني در نظر بگيريد. اگر مشكلي پيش نيامد كه بهتر، مي توانيد از ساعات جبراني استفاده بهتري بكنيد و اگر هم لازم بود كه اين زمان در اختيار شماست.
كليد سي ام- براي پيشگيري از به هم خوردن نظم برنامه، هر هفته زمانهايي را به عنوان ساعات جبراني در نظر بگيريد.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 336]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن