تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيبت كردن در (نابودى) دين مسلمان مؤثرتر از خوره در درون اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805455571




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سيبل پكن به كمانداران ايراني سلام مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: سيبل پكن به كمانداران ايراني سلام مي‌كند


تيراندازي- سارا شيرازي:
نخستين سهميه ‌تاريخ تير و كمان ايران در بخش مردان چيزي حدود يك‌ سال قبل در لايپزيگ آلمان به دست آمد.

جايي كه حجت‌الله‌ واعظي ميان 173 ورزشكار ريكرو از 80 كشور دنيا به جمع 16 نفر برتر صعود كرد، يعني همان رتبه‌اي كه براي گرفتن سهميه لازم بود. پس از آن نوبت به نجمه آبتين رسيد كه به‌عنوان اولين بانوي ايراني در تير و كمان المپيكي شود. آبتين در مسابقات فرانسه كه اوايل تيرماه برگزار شد در ميان ۱۲۵ ورزشكار در جاي دوازدهم ايستاد تا تيم تيروكمان ايران براي اولين بار با 2 سهميه در المپيك حاضر باشد.

آبتين مي‌گويد: «وقتي امتياز ورودي به المپيك را گرفتم، احساسي داشتم كه در تمام زندگي‌ام تجربه نكرده بودم. نمي‌توانم احساس خودم را بيان كنم. وقتي كه از كسب سهميه مطمئن شدم، تمام وجودم خنديد. چرا كه بار بزرگي از دوش من برداشته شد.»

اين احساسات وصف ناپذير زن تيرانداز ايراني است. او پس از سارا خوش جمال فكري و هما حسيني سومين بانوي ايراني است كه جواز حضور در المپيك را به دست آورد. حالا او به همراه حجت‌الله واعظي به‌عنوان دو المپيكي تيروكمان، با انگيزه از رقابتهاي المپيك حرف مي‌ز‌نند: «من هم اكنون به اين فكر مي‌كنم كه آيا با كسب همين سهميه راضي شده‌ام يا خير ولي به اين نتيجه رسيده‌ام كه مي‌توانم در المپيك بهتر كار كنم و اكنون من براي المپيك هيچ استرسي ندارم و فكر مي‌كنم كسب سهميه‌ المپيك براي من كافي نيست. با اعتماد به نفسي كه دارم، مي‌توانم در المپيك بهتر كار كنم.

درست است كه همه‌ تيراندازاني كه در پكن حاضر هستند، حداقل دو برابر سابقه‌ حضور من در اين رشته را دارند، اما من تلاش خودم را مي‌كنم تا بتوانم در المپيك خوب كار كنم. مطمئنا هر نتيجه‌اي براي من راضي‌كننده نيست و مي‌خواهم طوري كار كنم كه هم خودم راضي باشم و هم مربي‌ام.»

اينهاي حرف‌هاي نجمه آبتين است. واعظي هم مثل آبتين با اميدواري زياد در مورد رقابت‌هاي المپيك صحبت مي‌كند: « با همان انگيزه‌اي كه در رقابت‌هاي انتخابي آلمان شركت كردم، در المپيك به مصاف رقبا مي‌روم. در پكن و در رشته ريكرو 64 نفر حضور دارند. در اين ميان اگر كسي بتواند در پايان پرتاب‌هايش، امتيازي بين 1325 تا 1330 كسب كند به رتبه خوبي دست پيدا خواهد كرد؛ البته بهترين ركورد من در تمرينات 1337 است كه اگر بتوانم آن را در پكن تكرار كنم، حتما بين 10 نفر برتر خواهم بود. به همين دليل اميد زيادي به كسب مدال دارم.»

واعظي كه در اولين تجربه‌ جهاني‌اش سهميه المپيك را كسب كرد، شناخت خوبي از حريفانش دارد و با همين شناخت به كسب مدال در المپيك اميدوار است. او مي‌گويد: « 3 سال و 4 ماه است كه عضو تيم ملي هستم و در اين مدت چندين بار با رقباي جهاني‌ام روبه‌رو شده‌ام. در همان مسابقات جهاني آلمان كه سهميه المپيك گرفتم، تقريبا همه برترين‌هاي ريكرو آمده بودند. رقباي اصلي من ورزشكاران كره‌اي و ايتاليايي هستند. ضمن اين ‌كه كشورهاي چين تايپه، هند، چين و مالزي هم تيراندازان خوب و مطرحي در المپيك دارند.»

دو ملي‌پوش المپيكي كاروان ايران در رشته تيروكمان، مدتي است كه با فشار تمريني بيشتري براي اين رقابت‌ها آماده مي‌شوند. آبتين مي‌گويد: «اردو‌هاي ما شبانه‌روزي است و ماه‌هاست كه بدون وقفه ادامه دارد. در تمرين‌ها تلاش زيادي مي‌كنيم و از صبح تا شب تير مي‌اندازيم. گلايه نمي‌كنم چرا كه اين رشته را دوست دارم و اكنون هم نتيجه‌ اين كار را مي‌بينم.»

واعظي هم در اين باره مي‌گويد: «تا هفته گذشته روزي 6 ساعت تمرين مي‌كرديم، اما از روز شنبه تمريناتمان به روزي 8 ساعت افزايش پيدا كرد تا در آستانه المپيك به مرز آمادگي نزديك‌تر شويم. فعلا روزي 800 تا 900 تير مي‌اندازيم كه اگر بتوانيم اين تعداد را به هزار تير افزايش دهيم ايده‌‌آل خواهد بود؛ چرا كه در اين صورت ديگر از لحاظ جسماني و خطاهاي موقعيتي، مشكلاتمان به حداقل خواهد رسيد.»

حجت‌الله‌ واعظي كه همراه نجمه آبتين سهميه‌هاي المپيكي كشورمان در تيراندازي هستند، فعلا در زمين مجموعه ورزشي طرشت تمرين مي‌كنند، اما شايد شرايط يك اردوي خارجي براي آنها فراهم شود. آبتين اين خبر را تاييد مي‌كند: «مسئولان درصددند يك اردو در كره‌جنوبي داشته باشيم و بعد از انجام آن مستقيما راهي المپيك شويم. البته هنوز تكليف اين اردو مشخص نيست.»

المپيكي‌هاي كشورمان زيرنظر يك زوج كره‌اي به نام‌هاي پارك و لي‌ تمرين مي‌كنند، اما ظاهرا نواقصي هم در امكانات و تجهيزاتشان هست كه بايد برطرف شود. واعظي با اشاره به مهم‌ترين‌ آنها مي‌گويد: «در تير و كمان وسايل جانبي بايد به روز شود. به‌طور مثال ما بايد دو كمان داشته‌ باشيم.

تعداد تيرهايمان هم بايد افزايش پيدا كند و تغييراتي هم در تيرها ايجاد شود؛ البته مربيان در تلاشند تا تجهيزات المپيكي‌ها را بهبود بخشند و چيزهايي كه لازم است را تهيه كنند.»وقتي از اين دو قهرمان پرسيديم در آستانه المپيك چه انتظاري از سازمان و كميته ملي المپيك داريد، جواب هر دو تقريبا نزديك به هم بود: «در اين زمينه نياز به حرف زدن نيست. كسب سهميه براي ورزشكاران ايراني و حضور در مسابقاتي كه آرزوي هر ورزشكاري است، نيازي به گفتن انتظارات ندارد. پيشنهاد مي‌كنم به رشته‌ تيروكمان بيشتر اهميت دهند. با تلاش شبانه‌روزي 4 ساله موفق به كسب دو سهميه‌ المپيك شديم. اين نتايج بسيار خوب بوده، بنابراين سازمان بايد به ما توجه ويژه نشان دهد.»

حجت‌الله‌ واعظي در روز اول المپيك، شنبه 19 مرداد در راند نخست ريكرو به رقابت با حريفان جهاني‌اش مي‌پردازد. نجمه آبتين هم 3 ساعت زودتر از او در راند نخست زنان به پرتاب تير مي‌پردازد.

تاريخ درج: 2 مرداد 1387 ساعت 13:26 تاريخ تاييد: 2 مرداد 1387 ساعت 14:18 تاريخ به روز رساني: 2 مرداد 1387 ساعت 14:17
 چهارشنبه 2 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 186]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن