تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816369223




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سمن‌هاي فعال...// پيشگيري از اعتياد را در شهرهاي محروم دنبال مي‌كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: سمن‌هاي فعال...// پيشگيري از اعتياد را در شهرهاي محروم دنبال مي‌كنيم
سازمان غير دولتي جمعيت آفتاب به عنوان بزرگترين سازمان مردمي ايران، قشر عظيمي از افراد مبتلا به اعتياد و خانواده آنان را در اغلب شهرهاي محروم كشور تحت پوشش قرار داده است.


به گزارش خبرنگار سرويس دانشگاه و تشكل برنا، مصرف مواد مخدر از ديرباز در جوامع مختلف و به مقادير متفاوت رواج داشته، اما با رشد بي‌رويه در دهه‌هاي اخير به يكي از معضلات و آسيب‌هاي مهم اجتماعي تبديل شده است.
شايد شيوه زندگي ماشيني و به‌ دور از آرامش طبيعت امروزي در كنار جهان‌بيني انسان عاملي براي بروز اين مشكل باشد اما آنچه مهمتر از شناسايي عوامل است، شناسايي و پيشگيري از پيامدهاي اين آتش خانمانسوز است.
اعتياد امروزه نه‌تنها به‌عنوان يك معضل اخلاقي بلكه به‌عنوان يك بيماري و آسيب مزمن اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي شناخته شده است و درمان آن مستلزم برنامه‌ريزي‌هاي پيشگيري كننده در زمينه‌هاي مختلف و اجراي برنامه‌هاي حمايتي در سطوح وسيع است و به همين دليل است كه مبارزه عليه آن تلاش و همت تمام نيروهاي جامعه در سطوح مختلف را مي‌طلبد.

به گزارش برنا، جمعيت آفتاب يك سازمان غير دولتي است كه در سال 1377 تاسيس شد. فعاليت هاي آن حول سه محور آموزش و پيشگيري، درمان و توانايي اجتماعي و حمايت از خانواده هاي آسيب ديده از سوء مصرف متمركز شده است.
يكي از اهداف طولاني مدت آن گسترش فعاليت ها در همه استان هاي كشور به ويژه استان هاي محروم است. امروزه قسمتي از اين اهداف بلند مدت انجام شده و علاوه بر پيشگيري و فرهنگ سازي در يك سال و نيم گذشته فعاليت هاي درماني خويش را آغاز كرده است.

براساس اين گزارش، جمعيت آفتاب باور دارد كه حركت در جهت كنترل و كاهش مسائل اجتماعي بدون يك مشاركت ملي و همكاري حقوقي و حقيقي بين سازمان ها و اشخاص ممكن نخواهد بود.
برهمين اساس اين سازمان غير دولتي باور دارد براي رسيدن به اين هدف ، مهمترين عامل ارتقاء و يكپارچه سازي افكار در استفاده بهينه از امكانات و رفع موانع اقتصادي، فرهنگي و حقوقي است و بدون كمك و تلاش افراد و همكاري هاي متقابل بين سازمان هاي حقوقي، رفاهي، نظامي، دانشگاه ها و بويژه افراد داوطلب نمي توان به اين مهم دست يافت.

جمعيت آفتاب بزرگترين سازمان مردمي ايران و ثبت شده در ليست سازمان ملل بوده و داراي سابقه هفت سال فعاليت در زمينه‌هاي پيشگيري، آموزش و درمانِ وابستگي به موادمخدر و داراي مراكزي در شهرستا‌ن‌هاي مختلف ايران است.

به گزارش سرويس دانشگاه و تشكل برنا، اين جمعيت تحت حمايت همه‌جانبه هيات امناء و هيات مديره، با داشتن اساسنامه مشتمل بر سه فصل، 51 ماده و 26 تبصره فعاليت مي‌كند و موظف به اجراي مصوبه‌ها و تصميمات متخذه از سوي هيات مديره براساس مندرجات اساسنامه است.

شايان ذكر است، محورهاي اصلي فعاليت‌هاي اين سازمان آموزش و پيشگيري، درمان و جامعه‌پذيري و حمايت از خانواده‌هاي آسيب‌ديده از اعتياد بوده است.
 چهارشنبه 2 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 127]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن