تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):روزه‏دارى كه زبان و گوش و چشم و جوارح خود را حفظ نكرده روزه‏اش به چه كارش خواهد آمد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820058263




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پيش نويس آئين نامه اوراق مشاركت به دولت


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: پيش نويس آئين نامه اوراق مشاركت به دولت
اقدام دولت و بانك مركزي در توقف انتشار اوراق مشاركت در سال جاري انتشار هزار و 400 ميليارد تومان اوراق مشاركت دولت و شهرداري ها را در قانون بودجه 87 را در هاله از ابهام قرار داده است. اين در حالي است كه قائم مقام بانك مركزي از ارائه آئين نامه جديد اوراق مشاركت به كميسيون اقتصادي دولت در روزهاي آينده خبر داد.
دكتر قضاوت در گفتگو به خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب گفت: جلسات متعددي را با سازمان بورس اوراق بهادار، در زمينه اوراق مشاركت عمراني و دولت نيز جلسه اي با كميسيون اقتصادي دولت برگزار كرده است.

وي با بيان اينكه پيش نويس با 6 نوع اوراق مشاركت نتيجه بحث كارشناسي و جلسات بوده است، تصريح كرد: عرضه ثانويه اين اوراق مشاركت وارد بورس و الزاما از طريق بورس ارائه مي شود.

قائم مقام بانك مركزي اوراق مشاركت هاي طرح هاي عمراني دولت، اوراق مشاركت شركت هاي دولتي و شهرداري ها، اوراق مشاركت بانك ها، اوراق مشاركت بانك مركزي اوراق مشاركت و شركت هاي غير دولتي را پنج نوع از اوراق مشاركت اين پيش نويس اعلام كرد و افزود: با بررسي هاي كارشناسي نوع جديدي از اوراق مشاركت نيز به اوراق قبلي اضافه شده و آن هم اوراق مشاركت مردم در كاهش بدهي دولت به بانك مركزي است.

قضاوي با بيان اينكه در دنيا دولت ها در استقراض عمومي، اوراق مشاركت قرضه منتشر و در بازار سرمايه ارائه داده و افراد مي توانند خريداري كنند، تصريح كرد: بانك مركزي نيز هم در صورت صلاحديد، براي اجراي سياست پولي انضباطي، اوراق مشاركت را مي خرد و دولت ها مستقيما از بانك مركزي استقراض نمي كنند.

وي با اشاره به بدهي معين دولت به بانك مركزي كه به سنوات گذشته ايجاد شده گفت: با اين پيشنهاد بدهي دولت به بانك مركزي نزد افراد ثالث تبديل مي شود.

قضاوي با بيان اينكه ضمانت اوراق مشاركت طرح هاي عمراني دولت با دولت است و اوراق مشاركت شركت هاي دولتي و شهرداري ها نيز از منابع راضي خودشان منتشر مي شود تصريح كرد: در اين صورت شركت هاي دولت و شهرداري ها متعهد مي شوند از منابع داخلي خودشان در سررسيد باز پرداخت كننده و در انتشار اوراق مشاركت توسط شركت ها شركت و سايق لازم را نزد بانك هاي عامل مي سپارند و براساس آن مجوز انتشار اوراق را مي گيرند.

وي درباره اوراق مشاركت شركت هاي غير دولتي توضيح داد: در اين پيش نويس در عرضه ثانويه اوراق مراحلي پيش بيني شده تا به راحتي عرضه ثانويه از طريق بورس صورت پذيرد.30 هزار ميليارد ريال اوراق مشاركت بازخريد شده در بانك ها موجود است. تاكنون حدود 90 هزار ميليارد ريال انواع اوراق مشاركت منتشر شده كه به فروش رفته ويا اختيار مردم و يا در بانك ها است.

قائم مقام بانك مركزي 90 ميليارد ريال اوراق مشاركت منتشر شده را بازخريد شده توسط بانك ها دانست و اظهار داشت: بنابراين 30 هزار ميليارد ريال اوراق مشاركت به فروش رفته در اختيار بانك ها قرار دارد و بقيه نزد مردم است./ش
 چهارشنبه 2 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن