تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820491334




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كتاب شعر همسفر اديب سرشكي نطنزي چاپ و منتشر شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: كتاب "شعر همسفر" اديب سرشكي نطنزي چاپ و منتشر شد
داخلي. فرهنگي. كتاب و نشر
كتاب شعر همسفر (برگ سبز شماره ‪ ،(۲‬اخيرا توسط انتشارات نجابت قم با تيراژ سه هزار نسخه چاپ و به بازار عرضه شد.

اين كتاب مجموعه‌اي از شعرهاي شاعر نطنزي، "آقا قوام‌الدين اديب سرشكي" است كه با تصحيح و ويرايش حسين نقدي بادي منتشر شده است.

در اين كتاب كه در ‪ ۹۳‬صفحه تدوين شده‌است، گزيده‌اي از اشعار مذهبي اين شاعر معاصر كه بيشتر در رابطه با حج و مناسك آن است، جمع آوري شده‌است.

به گزارش ايرنا، قوام‌الدين اديب سرشكي در مقدمه كتاب همسفر آورده‌است:
مضمون اين اشعار عرفاني - ثنايي است، جنبه مذهبي دارد و بيشتر به موضوع حج مي‌پردازد.

مصحح و ويراستار كتاب "همسفر" نيز در پيشگفتار آن به بيان ويژگيهاي عاطفي، ساختاري و محتوايي شعرها پرداخته‌است.

"حسين نقدي بادي" نوشته‌است:ادبيات محتوايي اين اثر، با ادبيات مذهبي و سنتي ما گره خورده و محتواي اين اشعار از زندگي مردم مايه گرفته‌است.

وي،نگاه عميق‌ونگرش عالمانه اين شاعر به ارزشهاي ديني واجتماعي، اعتقاد وي به قضا و قدر، استدلال تمثيلي، استفاده از آيات و روايات در اين اشعار وبرتري محتوا نسبت به لفظ را از جمله ويژگيهاي بارز اين شعرها عنوان مي- كند.

نقدي بادي، سبك شعري قوام‌الدين اديب سرشكي را متفاوت و شامل مثنوي، قطعه، غزل و رباعي ذكر مي‌كند و مي‌نويسد: بعضي از اشعار نيز به شعراي متاخر شباهت دارد و برخي هم صبغه قديمي تري دارد و گويي از شعراي ماتقدم تقليد كرده‌است.

به‌گفته وي، اديب سرشكي در سال ‪ ۱۳۸۱‬نيز مجموعه‌اي از سروده‌هايش را در مدح حضرت زينب(س) و رقيه(س) بانضمام زيارت نامه‌هاي آن دو بزرگوار در كتابي با نام"برگ سبز" ارايه كرد كه نشان‌دهنده ارادت ويژه اين شاعر نطنزي به ائمه اطهار(ع)است.

در پايان اين كتاب كه در پي كتاب اول، "همسفر" يا "برگ سبز شماره ‪"۲‬ نام گرفته‌است، زندگي نامه مختصري از "قوام‌الدين اديب سرشكي" آمده‌است.

قوام‌الدين اديب سرشكي در سال ‪ ۱۳۱۲‬در خانواده‌اي متدين و فرهنگي متولد شد.

وي پس از گذراندن تحصيلات عمومي در دوره كلاس قضايي ادامه تحصيل داد و امتياز دفتر اسناد رسمي را بدست آورد.

وي علاقه و عشق وافري به ائمه اطهار و زيارت آنها دارد و در طول حياتش هفت بارتوفيق زيارت حرمين شريفين و چندين بار هم‌افتخارزيارت عتبات عاليات را يافته‌است.

اديب سرشكي در كتاب برگ سبز خود علاوه بر چاپ اشعار خود،تابلو نوشته‌هاي حاوي اشعار فارسي كه در حرم حضرت رقيه (س) نصب شده بودند را نيز به دليل اينكه احتمال مي‌داد هنگام توسعه حرم آن حضرت دور از دسترس مشتاقان قرار گيرند، گردآوري و به چاپ رسانيده‌است. ك/‪۳‬
 چهارشنبه 2 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 168]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن