تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى مردم همانا نمازگزار هنگام نماز با پروردگار بزرگ و بلند مرتبه اش مناجات مى كند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812808847




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حميدرضا ترقي در جمع دانشجويان: دولت نهم با شهامت طرح هدفمندكردن يارانه‌ها را مطرح كرد براي رسيدن به حق هسته‌اي بايد هزينه‌ها را پذيرفت


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: حميدرضا ترقي در جمع دانشجويان: دولت نهم با شهامت طرح هدفمندكردن يارانه‌ها را مطرح كرد براي رسيدن به حق هسته‌اي بايد هزينه‌ها را پذيرفت


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

حميدرضا ترقي با تاكيد بر اين ‌كه «طرح هدفمند كردن يارانه‌ها اجتناب‌ناپذير است» اظهار كرد: طرح تحول اقتصادي ما را به عدالت نزديك‌تر مي‌كند و قدمي به سمت عدالت بيشتر در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مسوول معاونت امور بين‌الملل حزب موتلفه‌ي اسلامي كه به همراه مصطفي كواكبيان، دبير كل حزب مردم‌سالاري در هفتمين اردوي آموزش سياسي دانشجويان دانشگاه‌هاي كشور كه از سوي معاونت سياسي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها در دانشگاه شهيد عباس‌پور برگزار شد، سخن مي‌گفت، با بيان اين‌كه «فضاي سياسي دانشجويي كارآمدي لازم را ندارد» افزود: يقينا در مسير رشد سياسي، دانشگاه‌ها با موانع و عوامل بازدارنده‌اي مواجه مي‌شوند كه بايد اين موانع را بيشتر بشناسند و با درايت و تدبير موضع‌گيري كنند.

وي تاكيد كرد: دانشجويان نبايد اجازه دهند جريان سياسي‌اي كه دلسوز كشور نيست، به دنبال قدرت باشد و از آن‌ها به عنوان سرباز استفاده كند.

ترقي هم‌چنين با تاكيد بر اين ‌كه «اسلام يك دين پوياست» اظهار كرد: در تاريخ اسلام، بلافاصله بعد از رحلت پيامبر (ص) اختلافاتي درباره دين و آموزه‌هاي ايشان پديد آمد و هر كسي راه خود را رفت. اولين اختلاف نيز درباره سياست و حكومت بود و با وجود اين كه همه خود را تابع پيامبر و خط و رهبري ايشان مي‌دانستند، اما تمايل به قدرت باعث شد تا بسياري از خط پيامبر منحرف شوند.

وي با بيان اين‌كه «وجه تمايز نظام ما با نظام‌هاي ديگر در اصل ولايت فقيه است» افزود: افرادي كه در انقلاب نقش ايفا كرده‌اند به انقلاب معتقدند.

مسوول معاونت بين‌الملل حزب موتلفه اسلامي هم‌چنين در پاسخ به اين پرسش كه «مباني فكري دو جناح اصول‌گرا و اصلاح‌طلب چيست و چه چيزي بين اين دو جناح تفاوت ايجاد كرده است» گفت: بايد در جامعه زمينه‌ي رقابت لازم بين جريان‌هايي كه به آرمان و اصول انقلاب پايبندند ايجاد شود. بايد شرايط به گونه‌اي فراهم شود كه افرادي كه در جهت فراهم كردن روش‌هايي براي حفظ كشور هستند به فعاليت پردازند و روشهاي گروه‌هاي سياسي بايد زمينه‌ي پياده شدن بهتر اسلام را در كشور فراهم كند.

ترقي هم‌چنين با بيان اين‌كه «برخي جريان‌هاي سياسي مي‌خواهند تفكر غرب را ترويج كنند، كه اين موضوع درست شد» گفت: بايد زمينه را در جامعه براي تضارب افكار فراهم كرد‌ و اين امر مطمئنا به رشد سياسي جامعه كمك مي‌كند.

وي در ادامه با تاكيد بر اين‌كه «به هيچ وجه فضاي سياسي كشور دو قطبي نيست، بلكه چند قطبي است» اظهار كرد: در بين اصول‌گرايان و اصلاح‌طلبان جريان‌هاي سياسي متعدد با ديدگاه‌هاي خاص وجود دارد.

عضو شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي تاكيد كرد: وقتي مردم احساس كنند بايد در صحنه حضور داشته باشند، مشاركت مي‌كنند و اگر عملكرد بنده و مسوولان كشور را مايوس‌كننده ببينند مشاركتشان كاهش مي‌يابد، ولي با اين وجود مردم با راي خود نظام را روي كار آورده‌اند و مي‌دانند رهبري و امام و ولايت همه خود را متاثر از راي مردم مي‌دانند و مقبوليت اجتماعي را لازم و مشروعيت را شرعي مي‌دانند.

وي هم‌چنين با اشاره به «منشور روحانيت» حضرت امام گفت: منشور برادري حضرت امام (ره) براي روحانيت آن نبود كه دو قطب روحانيت را به جان هم اندازد. مبناي اين دو جريان در روحانيت آن بود كه آن دو با زواياي گوناگون به مسائل جامعه نگاه كنند، نه اين‌كه همديگر را فشل كنند. اين دو جريان بايد با زاويه‌هاي مختلف به جريان‌هاي جامعه نگاه كنند، در صورتي كه اين دو جريان كنار هم قرار گيرند، هيچ‌يك از ابعاد جريان حزبي مغفول نمي‌ماند و اين موضوع به نفع جامعه است.

به گزارش ايسنا، ترقي هم‌چنين درباره عملكرد دولت و ارزيابي از طرح تحول اقتصادي اظهار كرد: در دهه‌ي اول انقلاب اقتصاد دولتي با مشكلات و نواقصي مواجه بود كه بخشي از آن مربوط به جنگ و شرايط خاص آن دوران بود، كه آن را نمي‌توان به عنوان يك اصل براي رشد و توسعه‌ي كشور اعمال كرد.

وي ادامه داد: از دهه‌ي 60 به بعد اقتصاد بازار آزاد روي كار آمد كه مشكلات و عوارض متعددي را ايجاد و ثروت‌اندوزي و فقر را افزايش داد؛ البته اين اقتصاد زيرساخت‌هاي كشور را ايجاد و وضعيت را بعد از دوران جنگ متحول كرد، اما آن‌چه امروز بايد توليد شود، اقتصاد مبتني بر عدالت و پيشرفت است؛ به گونه‌اي كه پيشرفت و عدالت براي همه حكمفرما باشد.

ترقي اضافه كرد: عدالت و پيشرفت چيزي است كه مقام معظم رهبري در دوران دولت مهندس موسوي، آقاي هاشمي و دولت اصلاحات به آن اشاره كردند، اما كمتر مورد توجه دولتمردان قرار گرفت، آنها تصور مي‌كردند با بالا بردن سرانه‌ي درآمد عمومي عدالت تحقق پيدا مي‌كند، اما اين‌طور نشد، ولي شعار دولت نهم عدالت در فعاليت اقتصادي و ايجاد زمينه‌هاي توسعه در كشور است و تا كنون گام‌هاي خوبي در اين زمينه برداشته است.

عضو شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي در ادامه با بيان اين‌كه «انتقال ثروت به نقاط محروم و دور و آبادكردن اين مناطق جزء عملكرد مثبت دولت به شمار مي‌آيد كه مورد تاييد رهبر معظم انقلاب نيز هست» گفت: تحول در نظام اقتصادي و برنامه‌ريزي در آن جرات مي‌خواهد. دولت‌هاي قبلي تنها متكي به كارشناساني كه از زمان گذشته وجود داشتند، بودند و جرات تغيير آنها را نداشتند و حتي برخي كارشناسان جديد نيز تحصيل كرده اروپا و غرب بودند. اين افراد چيزي كه ياد گرفته بودند ديكته‌هاي صندوق بين‌المللي پول و امثال آن بود، بنابراين طي سال‌هاي گذشته نتوانستند مشكلات اقتصادي را به صورت اساسي حل كنند.

ترقي تاكيد كرد: در حال حاضر بايد به دنبال تحول جديدي در عرصه‌ي اقتصادي و نظام بانكي باشيم و جدا كردن بودجه از نفت را به طور كامل تحقق دهيم. اين شعاري است كه سال‌ها دولتمردان سر مي‌دادند و نتوانستند به آن عمل كنند، ولي اين دولت نسبت به دولت‌هاي گذشته استفاده از نفت را در بودجه به حداقل رساند.

وي در ادامه با بيان اين‌كه «دولت نهم به فضاي ارزشي و ايجاد بسترهاي آن در جامعه توجه بسياري كرده است» اظهار كرد: نه دولت سازندگي و نه دولت اصلاحات، به مسائل ارزشي اهميت نمي‌دادند، آنها انقلاب را تمام شده مي‌دانستند و تصور مي‌كردند ارزش‌ها بايد كنار گذاشته شود، اما دولت نهم به اين ارزش‌ها اعتقاد دارد و اعتقادش تنها مربوط به داخل كشور نيست بلكه در جوامع بين‌المللي نيز طرح‌هايش را با شهامت مطرح مي‌كند، چرا كه بر اين باور است كه بايد گفتمان انقلابي و اسلامي را به گوش جهانيان برساند.

ترقي رويكرد دولت نهم را در حوزه سياست خارجي نيز مثبت ارزيابي و تصريح كرد: دولت احمدي‌نژاد در به ثمر رساندن پرونده‌ي هسته‌اي قدم‌هاي خوبي برداشته است، البته اين موضوع مربوط به عقل جمعي بوده، اما به هر حال عملكرد دولت و هماهنگي‌هاي ايجاد شده بين قواي سه‌گانه و مسوولان كشور در اين رابطه مطلوب بوده است.

ترقي درباره طرح تحول اقتصادي نيز گفت: ايران جزء معدود كشورهايي است كه بابت كالاهاي استراتژيك يارانه پرداخت مي‌كند. هيچ كشوري بودجه‌اش را اين‌گونه صرف پرداخت يارانه نمي‌كند. دولت‌هاي گذشته يا جرات نكردند يا شرايط نبود يا نتوانستند چنين كاري انجام دهند، اما در حال حاضر دولت نهم شهامت طرح چنين موضوعي و اجرايي كردن آن را دارد. اين دولت با استفاده از نظرات كارشناسان ابعاد اين طرح را مورد توجه قرار داده و در تلاش است در حوزه‌ي عمل اشكالات را برطرف كند. اين طرح اجتناب‌ناپذير است و بايد به سمت آن برويم، وگرنه هر سال با افزايش تورم روبرو هستيم.

عضو شوراي مركزي حزب موتلفه‌ي اسلامي معدل عملكرد دولت را بالا عنوان و خاطرنشان كرد: عملكرد در طرح تحول اقتصادي، مثبت است اما اشكالات و نواقصي نيز وجود دارد كه بايد رفع شود.

ترقي در ادامه در واكنش به اين سخن كواكبيان مبني بر اين‌كه «با اجراي طرح تحول اقتصادي 90 هزار ميليارد تومان به ميزان نقدينگي در كشور افزوده مي‌شود» گفت: در اين طرح همه‌ي موارد در نظر گرفته شده. 90 هزار ميليارد تومان عنوان شده يارانه‌اي است كه به افراد داده مي‌شود و در دست جامعه قرار مي‌گيرد. هم‌اكنون اين مقدار در دست شركت‌هاست و اين‌طور نيست كه 90 هزار ميليارد تومان نقدينگي با اجراي اين طرح به جامعه اضافه شود.

وي با تاكيد بر اين‌ كه «نقدينگي كنوني را تنها دولت به جامعه تزريق نكرده است» گفت: كدام كشور را مي‌توان پيدا كرد كه رشد اقتصادي 6 درصد داشته ولي نقدينگي‌اش صفر باشد. رشد اقتصادي طبيعي و لازم است و در صورت نبود آن بيكاري و ديگر بحران‌ها ايجاد مي‌شود. با اين وجود همه‌ي تورم مربوط به داخل كشور نيست، بلكه يك تورم بين‌المللي است.

ترقي اضافه كرد: دولت توانست به سرعت تورم‌هاي بين‌المللي را در حد توان مهار كند و ذخيره‌هايي را از قبل براي موارد گوناگون داشته باشد.

وي هم‌چنين گفت: توليد و مصرف برنج به ميزان يكديگر است، اما يك كار خبط و اشتباه يك مدير در جايي مشكلات كنوني را پديد آورد. ممكن است عنصري فريب‌خورده و يا خريده شود و اين مشكل را پديد آورد. با اين وجود دولت در مهار اين بحران‌ها موفق بوده و تمام تلاش خود را براي حل مشكلات انجام مي‌دهد.

ترقي افزود: اگر كار تحول اقتصادي را دولت خاتمي انجام مي‌داد، همه مي‌گفتند احسنت، ولي الان چون احمدي‌نژاد آن را انجام مي‌دهد آن را نفي مي‌كنند، مگر در طرح سازندگي در دوران هاشمي ما با افزايش قيمت پانصد برابري روبرو نبوديم. در آن زمان هيچ كسي جرات حرف زدن نداشت، ولي الان همه اظهار نظر مي‌كنند، چون احمدي‌نژاد كاري با آنها ندارد.

به گزارش ايسنا، دبير سياسي حزب موتلفه‌ي اسلامي در ادامه در ارزيابي فعاليت‌هاي هسته‌اي در دولت احمدي‌نژاد و خاتمي گفت: اوج اصطكاك در بحث هسته‌اي با غربي‌ها از زماني رخ داد كه برخي عوامل اصلاح‌طلب در درون مجلس و برخي عوامل در داخل خبرهاي دروغي را به محافل بين‌المللي مي‌دادند. دوگانگي در قدرت و اختلاف بين مجلس و دولت و ... در رابطه با مساله هسته‌اي بسياري از مشكلات و تصميم‌گيري‌ها را باعث شد.

ترقي اضافه كرد: در آن دوران بنده مناظره‌اي با بهزاد نبوي داشتم. در اين مناظره ايشان خطاب به بنده گفت، شما از آمريكا نمي‌ترسيد، اما ما مي‌ترسيم. كارشناس علوم سياسي كه در كميسيون امنيت ملي از آمريكا بترسد، به درد عضويت در اين كميسيون نمي‌خورد. عضو كميسيون امنيت ملي بايد كارشناسي شجاع، دشمن‌شناس و جريان‌شناس باشد، نه آن ‌كه با تحصن نمايندگان همكاري كند.

وي اضافه كرد: با وجود تمام لبخندهاي خاتمي، گفت‌وگوي تمدن‌ها و عشق و عاشقي‌ها، آن‌ها (غرب) در انتهاي دولت وي آماده‌ي ارسال قطع‌نامه بود، بنابراين هنگامي كه دولت نهم اين پرونده را تحويل گرفت غربي‌ها در راستاي صدور قطع‌نامه بودند.

ترقي گفت: در دولت گذشته غربي‌ها و آژانس همه‌ي امكانات ما را با انواع دوربين‌ها كنترل مي‌كردند، اين موضوع كجاي استقلال كشور را نشان مي‌دهد؟ در زمان دولت خاتمي عليرغم اكراه آقاي خاتمي پلمپ اين قضيه شكسته شد. اكنون بنا بر مقررات NPT راه بازگشتي وجود ندارد. آنها بايد حق هسته‌اي و ما را به عنوان باشگاه هسته‌اي بپذيرند.

ترقي خطاب به كواكبيان نيز گفت: توقع داريد ما خلاف خواست آمريكا و اروپا عمل كنيم و به آنها وابستگي نداشته باشيم، ولي آنها به ما احسنت بگويند، خير! آنها عصباني مي‌شوند، فشار اقتصادي مي‌آورند و قطعنامه صادر مي‌كنند. اين قطعنامه‌ها ورق‌پاره‌اي بيش نيست و در اراده‌ي ملت تاثيري ندارد. اگر قطعنامه بود مطمئنا ما آن را مي‌پذيرفتيم. ولي قطعنامه‌اي كه با زور و تهديد آمريكا و لابي رژيم صهيونيستي و با هدف جلوگيري از پيشرفت ايران و استقلال ملت و تحقير ايران صادر شود، ورق‌پاره‌اي بيش نيست. با چه مجوزي مي‌توان اين قطعنامه‌ها را براي نسل آينده پذيرفت.

وي تصريح كرد: هزينه‌ها را بايد پذيرفت. براي رسيدن به حق هسته‌اي گراني و ندادن قطعات را بايد پذيرفت. ما هزاران شهيد براي حفظ استقلال اين كشور داده‌ايم، بنابراين نبايد در مقابل آن‌ها كوتاه بياييم.

عضو شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي افزود: در بحث هسته‌اي در دولت گذشته بي‌توجهي برخي افراد خارج از شوراي امنيت ملي و دخالت در بحث هسته‌اي مشكلاتي به وجود آورد. نماينده‌ي مجلسي كه ارتباط به شوراي امنيت ندارد، از تربيون عمومي استفاده و خلاف سياست هسته‌اي مطالبي را عنوان مي‌كند و امنيت ملي را زير سوال مي‌برد. وقتي در شوراي امنيت ملي تصميمي گرفته مي‌شود، نبايد افراد،خلاف آن موضع بگيرند. مواردي از اين دست در آن دوران مشكلاتي را ايجاد كرد.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 2 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 232]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن