تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):آيا به چيزى با فضيلت تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاهتان نكنم؟ و آن اصلاح ميان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815540200




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توليد ابرميكروالكترودهاي ديسك ‌مانند مبتني بر نانولوله‌هاي كربني تك‌ديواره


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: توليد ابرميكروالكترودهاي ديسك ‌مانند مبتني بر نانولوله‌هاي كربني تك‌ديواره
تهران-خبرگزاري ايسكانيوز: محققان دانشگاه وارويك با استفاده از نوعي رسوب‌دهي شيميايي بخار و ليتوگرافي، ابرميكروالكترودهاي ديسك‌مانند مبتني بر نانولوله‌هاي كربني تك‌ديواره توليد كرده‌اند.
به گزارش روز چهارشنبه باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز" اخيراً محققان دانشگاه وارويك به نام‌هاي يوآنا دوميتريسكو، پروفسور جولي مكفرسون، پروفسور پاتريك آنوين، و نيل ويلسون، مقاله‌اي در Analytical Chemistry منتشر كرده‌اند.
نانولوله‌ها روي يك سطح صاف به صورت تصادفي اما نسبتاً منظم رسوب مي‌كنند.
اين نانولوله‌ها آنقدر باهم تداخل مي‌كنند كه يك ميكرومدار فلزي منفرد كامل را در طول ديسك نهايي ايجاد نمايند. جالب اين است كه اين نانولوله‌ها كمتر از يك درصد سطح ديسك را مي‌گيرند.
ويژگي نهايي ذكر شده موجب مي‌شود اين ساختارها براي ايجاد حسگرهاي فوق‌حساس بسيار سودمند باشند.
مساحت سطحي پايين قسمت رسانا بدين معناست كه اين ساختارها مي توانند نويز زمينه را حذف كرده و بر نسبت پايين شدت سيگنال به نويز فائق آيند؛ بدين ترتيب اين ساختارها هزار مرتبه از حسگرهاي ابرميكروالكترودي معمول حساس‌تر هستند.
اين ويژگي همچنين موجب ايجاد پاسخ بسيار سريع در اين سيستم شده و سرعت پاسخگويي آنها را تا 10 برابر ابرميكروالكترودهاي مورد استفاده فعلي افزايش مي دهد.
از آنجايي كه اين ابرميكروالكترودها مبتني بر كربن هستند، امكان استفاده در محدوده وسيعي از كاربردهاي زيستي را نيز دارند.
زيست‌سازگاري كربن در تقابل مستقيم با مشكلات روشني است كه پلاتينيوم و ساير روبشگرهاي فلزي براي بافت زنده ايجاد مي‌كنند. اين گروه تحقيقاتي بررسي استفاده از ابرميكروالكترود مبتني بر كربن خود را براي اندازه‌گيري سطح انتقال عصبي آغاز كرده‌اند.
اين ميكروالكترود جديد قابليت‌هايي براي استفاده به عنوان كاتاليزور درپيل‌هاي سوختي نيز دارد.
محققان از قبل مي‌دانستند كه اين شكل از نانولوله‌هاي كربني براي استفاده در حوزه كاتاليست بسيار سودمند هستند، اما مطمئن نبودند كه ويژگي‌هاي خود نانولوله‌ها موجب اين سودمندي مي شود يا اينكه ناخالصي‌هاي موجود در هنگام توليد اين خاصيت را براي آنها ايجاد مي كنند.
به گزارش ايسكانيوز به نقل از نانو، حال اين محققان توانسته‌اند با استفاده از اين روش آرايش نانولوله‌هاي كربني نشان دهند كه ويژگي‌هاي خود نانولوله‌هاي كربني، استفاده از آنها را به عنوان كاتاليزور امكان پذير و سودمند مي‌سازد.
اين روش جديد آرايش نانولوله‌هاي كربني در آينده مي‌تواند مزايايي براي كاربردهاي كاتاليزوري ايجاد نمايد، همانگونه كه محققان وارويك توانسته‌اند از رسوب‌دهي الكتريكي براي ايجاد سريع و آسان روكش‌هاي فلزي خاص روي شبكه‌هاي ميكروالكترودي نانولوله‌اي استفاده كنند.
اين قابليت براي استفاده از نانولوله‌هاي كربني تك‌ديواره به عنوان كاتاليزور در فناوري پيل سوختي بسيار مفيد خواهد بود./د/184/120
 چهارشنبه 2 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 217]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن