تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 30 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد ، و نماز را برای دوری از تکبر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1807199994




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديركل امور اتباع خارجى وزارت كشور اعلام كرد ورود روزانه ۵ هزار افغان غيرمجاز به ايران


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: مديركل امور اتباع خارجى وزارت كشور اعلام كرد ورود روزانه ۵ هزار افغان غيرمجاز به ايران
در حال حاضر ۸۶۴ هزار پناهنده ثبت نام شده افغان در ايران وجود دارد و بيش از دو ميليون افغان نيز به صورت غيرمجاز و غيررسمى كه فاقد هرگونه مدركى هستند، در ايران زندگى مى كنند.
مديركل امور اتباع و مهاجرين خارجى وزارت كشور با بيان اين مطلب در يك نشست خبرى گفت: در شرايط فعلى كه افغانستان داراى نرخ بالايى از بيكارى است، روزانه به طور ميانگين پنج هزار افغان به صورت غيرمجاز وارد ايران شده و در مراكز مختلف مشغول به كار مى شوند. اين در حالى است كه ميزان بازگشت آنها به كشورشان بسيار ناچيز است؛ به همين علت اصرار بسيارى داريم، تا سازمان هاى بين المللى با سرمايه گذارى در افغانستان، زمينه بازگشت داوطلبانه آنها را فراهم كنند چراكه در سال ۲۰۰۷ بازگشت داوطلبانه اتباع افغان، فقط حدود پنج هزار نفر بوده است.
قائمى افزود: اتباع افغان مقيم ايران به دو صورت قانونى و غيرقانونى در ايران حضور دارند، اما دولت ايران تنها در قبال ۸۶۴ هزار تبعه كه به صورت رسمى در ايران زندگى مى كنند، داراى تعهدات انسانى و بين المللى است و در هيچ شرايطى نيز نمى توانيم، پناهندگان رسمى را اخراج كنيم. از سوى ديگر، به صورت رسمى اعلام كرده ايم كه هيچ پناهنده افغان ديگرى را به صورت رسمى نمى پذيريم و آمارى به تعداد پذيرفته شدگان رسمى اضافه نخواهد شد.
وى درباره هزينه هايى كه دولت ايران در سه دهه ميزبانى براى افاغنه هزينه كرده است، گفت: جمعبندى هزينه سه دهه را ندارم، اما بودجه سال ۲۰۰۷ سازمان ملل براى پناهندگان افغانى در ايران، ۱۲ ميليون و ۸۰۰ هزار دلار بود كه تنها يك ميليون و ۳۳ هزار دلار از اين رقم براى كمك به سازمان هاى غيردولتى به منظور حمايت از پناهندگان پرداخت شده است.
مديركل امور اتباع و مهاجرين خارجى وزارت كشور در ادامه با بيان اين كه با حساب سرانگشتى هزينه هاى صرف شده براى پناهندگان افغان مقيم ايران، به اين نتيجه رسيده ايم كه چنانچه به صورت ميانگين به هر يك از سه ميليون افغان كه به صورت مجاز و غيرمجاز در ايران زندگى مى كنند، دو دلار بابت هزينه هايى چون آموزش، تحصيل، يارانه، ارائه خدمات بهداشتى و درمانى پرداخت شود، روزانه شش ميليون دلار براى اين افراد در كشور هزينه مى شود، اظهار كرد: بنابراين كمك هاى سازمان ملل در برابر اين هزينه، بسيار ناچيز و اندك است و كمكى نيست كه ايران بتواند روى آن حساب كند.
قائمى حضور كميسارياى عالى پناهندگان سازمان ملل در ايران را به خاطر نقش بين المللى كه در قانون بر عهده آنها گذارده شده، دانست و تصريح كرد: بعيد مى دانم كه كمك هاى آنها حضورشان در ايران را توجيه كند، لذا حضور آنها در ايران بيشتر به علت جايگاه بين المللى آنها است.
مديركل امور اتباع و مهاجرين خارجى وزارت كشور در بخش ديگرى از اظهارات خود گفت: در سه دهه گذشته، بيش از ۶۰۲ هزار افغانى بزرگسال در نهضت سوادآموزى ايران آموزش ديده اند.
وى با استناد به آمار سال تحصيلى ۷۰ ـ ۷۱ اظهار كرد: در اين سال، ۱۰۱ هزار و ۸۲۰ دانش آموز افغان در مدارس ايران مشغول تحصيل بودند كه اين آمار در سال تحصيلى ۸۵ ـ۸۶ به ۱۱۹ هزار و ۳۴۶ نفر افزايش يافته است. قائمى با بيان اين كه تنها شش درصد از جامعه افغان در هنگام ورود به ايران باسواد بودند، خاطر نشان كرد: اين رقم در حال حاضر به ۳۷ درصد افزايش يافته است.
وى با بيان اين كه ايران۳۰ سال ميزبان مهاجران افغان بوده است، گفت: تاكنون كمترين كمك هاى بين المللى را براى حمايت، ارائه آموزش هاى مختلف و درمان اين اتباع از جوامع بين المللى دريافت كرده ايم.
كارلوس زاكاگنينى ـ نماينده كميسارياى عالى سازمان ملل در امور پناهندگان ـ نيز با حضور در اين نشست خبرى در پاسخ به سؤال خبرنگارى كه پرسيد، چرا ميزان كمك هاى سازمان ملل براى حمايت از پناهندگان افغان ساكن در ايران بايد كمتر از ميزان هزينه هاى ادارى نمايندگان اين سازمان در ايران باشد گفت: اين موضوع در گفت وگوى مفصل با مشاور وزير كشور و مديركل اتباع مطرح شده است و صحت دارد. در گذشته هزينه هاى داخلى، ادارى و كارمندان ما بيشتر از كمك هاى ارائه شده به ايران بوده است، البته اين موضوع منحصر به ايران نمى شود و در بيشتر كشور ها اين مسئله را داريم و در حال پيگيرى براى كاهش هزينه هاى داخلى و ادارى خود هستيم، تا بودجه بيشترى را براى برنامه هاى حمايتى اختصاص دهيم.
زاكاگنينى درباره رقم بودجه سازمان ملل به ايران براى حمايت از پناهندگان افغان، افزود: مجموع كمك هاى سازمان ملل به ايران در سال جارى بين شش تا هشت ميليون دلار است. اعتباراتى كه كميسارياى عالى سازمان ملل در امور پناهندگان به ايران پرداخت مى كند، بسيار كمتر از رقم مورد نياز براى اين جمعيت بزرگ است، اما حقيقت آن است كه كميساريا، تنها توان تأمين همين بودجه اختصاص يافته را دارد. وى با يادآورى اين كه قبول داريم، اعتبارات اختصاص يافته كميسارياى عالى به ايران براى حمايت از پناهندگان و بازگشت آنها به داخل كشورشان كم بوده و مطمئناً دولت ايران در سى سال گذشته، كمك بيشترى را به آنها ارائه كرده است، خاطر نشان كرد: از سال ۲۰۰۲ به بعد، كمك هاى كميساريا بالاخص براى بازگشت داوطلبانه پناهندگان افغان بيشتر شده است.
 چهارشنبه 2 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن