تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همه خوبى‏ها و بدى‏ها در مقابل توست و هرگز خوبى و بدى واقعى را جز در آخرت نمى‏بينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820903304




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

موبايل ايرانيبررسي جرايم تلفن همراه توسط شوراي حل اختلاف جرايم اينترنتي


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: موبايل ايرانيبررسي جرايم تلفن همراه توسط شوراي حل اختلاف جرايم اينترنتي
عضو اصلي شوراي حل اختلاف ويژه جرايم اينترنتي از بررسي جرايم تلفن همراهي كه در فضاي سايبر صورت مي‌گيرد، توسط اين شورا خبر داد.


«باقرافخمي» عضو شوراي حل اختلاف ويژه جرايم اينترنتي در گفت‌وگو با «موبنا» اظهار داشت: دادگاه‌هاي جرايم رايانه‌اي شكل ماهوي تخلفاتي را كه در فضاي سايبر صورت مي‌گيرد، بررسي مي‌كنند.
وي افزود: اگر تخلفات تلفن همراه در فضاي سايبر صورت گيرد و رسيدگي به آن از جنبه تخصصي براي قاضي محرز نباشد، اين تخلفات در شوراي حل اختلاف جرايم اينترنتي مورد بررسي قرار مي‌گيرد.
وي محتواي MMS و SMS و پيام‌هاي ناخواسته را از جمله مواردي دانست كه در اين دادگاه قابل‌رسيدگي است.
افخمي هك موبايل، انتشار تصاويراز طريق تلفن همراه، سرقت اطلاعات و ساير تخلفات مرتبط را از جمله جرايمي دانست كه تاكنون در اين شورا مورد بررسي قرار گرفته شده است. افخمي گفت: اين دادگاه با استناد به مواد قانون، مجازات جرائم نقدي و جزاي كيفري را از يك تا 91 روز براي متخلفان در اين خصوص در نظر مي‌گيرد.
به گفته اين مقام مسوول، همچنين دادگاه‌هاي ديوان عدالت اداري براي رسيدگي به تمام شكاياتي كه يك طرف دعوا، مردم و طرف ديگر دستگاه‌هاي اجرايي باشد، فعال بوده و شكايات كاربران از مخابرات نيز در اين دادگاه مورد رسيدگي قرار مي‌گيرد.
تصويب قوانين مرتبط با اپراتورهاي تلفن همراه كشور
مجموعه قوانين مرتبط با اپراتورهاي تلفن همراه كشور يا آيين‌نامه استفاده مشترك اپراتورهاي تلفن همراه از فضاهاي مشترك در هيات مديره شركت ارتباط مشترك شهر به تصويب رسيد.
محمدعلي عابدي در گفت‌وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران، با بيان اين مطلب اظهار كرد: كليت اين آيين‌نامه مورد توافق قرار گرفته و در اين زمينه مشكلي وجود ندارد.
وي گفت: در حال حاضر كارشناسان و در واقع مشاور مربوطه در حال تدوين تعرفه‌ در اين زمينه است كه بعد از تنظيم، اين تعرفه‌ها به رگولاتوري يا همان سازمان تنظيم مقررات ارسال مي‌شود.
مديرعامل شركت ارتباط مشترك شهر - شركتي كه براي هماهنگي استفاده مشاع اپراتورهاي تلفن همراه از فضا جهت نصب آنتن راه‌اندازي شد - با بيان اينكه اين آيين‌نامه بعد از بررسي و تصويب تعرفه‌ها در سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي اجرايي مي‌شود، اظهار كرد: تا چند روز ديگر مهلت تعيين شده براي تدوين و پيشنهاد تعرفه به اتمام مي‌رسد و پس از آن بايد به سازمان ارسال شود.
شركت ارتباط مشترك شهر كه متشكل از نمايندگان اپراتورهاي همراه اول، ايرانسل، تاليا و همين طور نماينده شهرداري تهران است براي حل مشكلات اپراتورها در شهر تهران تشكيل شده است.
فراهم شدن امكان پرداخت قبوض در همه شعب بانك‌هاي دولتي
مديركل امور مشتركان شركت ارتباطات سيار ايران گفت: بر اساس مكاتباتي كه با بانك مركزي داشتيم مشتركان از اين پس مي‌توانند براي پرداخت قبض‌هايشان به همه شعب بانك‌ها به غير از بانك‌هاي خصوصي مراجعه كنند و محدوديت زماني پرداخت نيز در اين زمينه وجود ندارد.
علي حميدي در گفت‌وگو با «ايسنا»، اظهار كرد:‌ ‌چهار بانك ملت، ملي، سپه و صادرات بعد از دريافت قبض‌ها، فايل مربوطه را پس از 24 ساعت به شركت ارسال مي‌كنند؛ بنابراين ما پيشنهاد مي‌كنيم كه مشتركان اين بانك‌ها را براي پرداخت قبوض در اولويت قرار دهند؛ زيرا ساير بانك‌ها فايل‌ها را چهار روز تا يك هفته بعد از دريافت قبض به شركت ارسال مي‌كنند.
وي گفت:‌ ممكن است خط مشتركان در ميان دوره به دليل مكالمه زياد يا به دليل رومينگ قطع شده باشد، بنابر اين مشتركان مجبور به پرداخت قبض ميان‌ دوره و قبض دوره قبلشان هستند، بنابراين نبايد مشكلي در اين زمينه داشته باشند.
مديركل امور مشتركان شركت ارتباطات سيار ايران گفت: البته مشتركان مي‌توانند قبوض خود را از طريق اينترنتي پرداخت كنند و با ارسال حرف لاتين (R) به شماره 30009، شناسه قبض و شناسه پرداخت به آنها داده مي‌شود كه از اين طريق مي‌توانند به پرداخت قبضشان اقدام كنند.
 چهارشنبه 2 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن