تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):راستى عزّت است و نادانى ذلّت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814751330




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آخرين مهلت رانندگان


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: آخرين مهلت رانندگان


مقررات- همشهري آنلاين:
رييس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا گفت: موتورسيكلت‌ها و خودروهايي كه از 15 مرداد امسال، بيمه شخص نداشته باشند در سراسر ايران متوقف مي شوند.

به گزارش واحد مركزي خبر سرتيپ رويانيان امروز در نشست خبري با خبرنگاران با بيان اين كه رانندگان بايد در اين مدت براي خريد بيمه شخص ثالث اقدام كنند، افزود: در قانون جديد بيمه اجباري، هيچ خودرو و موتورسيكلتي بدون بيمه شخص ثالث حق حركت ندارد.

وي گفت: در اين قانون پليس مكلف شده است؛ خودرو يا موتورسيكلت بدون بيمه شخص ثالث را متوقف كند تا راننده ملزم به خريد بيمه شخص ثالث شود.

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا ادامه داد: يكي از مشكلات دارندگان خودروها و موتورسيكلت هاي فاقد بيمه شخص ثالث در گذشته هنگام خريد بيمه پرداخت جريمه بود؛ اما با عنايت قوه قضاييه مجلس و دولت، به استناد اصل 138 قانون اساسي ، گرفتن جريمه بيمه شخص ثالث از دارندگان خودروها و موتورسيكلت سواران تا شش ماه لغو شد.

وي گفت: ميزان حق بيمه موتورسيكلت ها تا 40 درصد كاهش يافت و خريد بيمه براي اين دسته از وسايل نقليه از 75 هزار تومان به 48 هزار تومان رسيد.

رئيس راهنمايي و رانندگي ناجا افزود: بر اساس مصوبه جديد دولت كه به زودي ابلاغ خواهد شد شركت هاي بيمه موظف هستند؛ براي فروش بيمه از خودروها و موتورسيكلت سواراني كه چند سالي بيمه نبودند؛ جريمه دريافت نكنند و ميزان حق بيمه موتورسيكلت سواران را نيز تا 40 درصد كاهش دهند.

سرتيپ رويانيان اظهار داشت: همچنين در قانون جديد بيمه، شركت هاي بيمه موظف هستند از هنگام تصادف، بيمه شدگان را تحت حمايت قرار دهند.

وي گفت: شركت هاي بيمه گر نيز بر اساس قانون موظفند محل هايي را در جاده ها، گلوگاهها و يا عوارضي ها مشخص كنند تا رانندگاني كه خودروي آنان متوقف شوند با مراجعه به اين محل ها براي خريد بيمه شخص ثالث اقدام كنند.

سرتيپ رويانيان افزود: راهنمايي و رانندگي آمادگي دارد در كنار ايستگاههاي سيار پليس و مقرهاي آن ها، بيمه گرها را پذيرا باشد و امنيت آن ها را نيز تامين كند.

رئيس راهنمايي و رانندگي ناجا اظهار داشت: بعد از ابلاغ مصوبه جديد به شركت هاي بيمه ممكن است برخي از دفاتر و شركت هاي بيمه از اجراي اين قانون طفره روند كه برابر ماده 15 قانون تغييرات حكومتي اگر مالكان خودرويي با اين مسئله روبرو شوند مي توانند به تعزيرات حكومتي شكايت كنند تا سريعا به شكايت آنان رسيدگي شود.

سرتيپ رويانيان درباره طرح بيمه سيار يا رسيدگي به تصادفات در محل حادثه افزود:‌ اين طرح در حال حاضر از طرف بيمه ايران در برخي از مناطق تهران در حال اجراست كه قرار است بزودي 40 تيم سيار ديگر براي پوشش بقيه مناطق تهران راه اندازي شود.

رئيس راهنمايي و رانندگي ناجا ادامه داد: مديرعامل بيمه ايران در اجراي اين طرح نهايت همكاري را با راهنمايي و رانندگي دارد.

وي درباره ايجاد ترافيك در برخي از تقاطع ها به علت قطع برق افزود: ‌تهران 4 هزار تقاطع دارد كه پليس به علت كمبود نيروي انساني قادر به پوشش نظارتي در همه تقاطع ها نيست.

سرتيپ رويانيان ادامه داد: به هر صورت نيروها بايد در تقاطع ها تقويت شود تا مشكلي براي شهروندان به وجود نيايد.

وي با بيان اين كه اگر پليس در اين زمينه كوتاهي كند حتما تذكر داده مي شود افزود: در نشستي با مسئولان شهرداري تهران مقرر شد تا شهرداري چراغ هاي راهنمايي و رانندگي را به سيستم نگهدارنده برق (يو پي اس) مجهز كند اما از يك ماه گذشته تاكنون اقدام نشده است.

رئيس راهنمايي و رانندگي ناجا گفت: از وزارت نيرو هم درخواست كرديم تا برق چراغ هاي راهنمايي و رانندگي از برق شهري و صنعتي جدا كنند تا حداقل قطعي برق براي شهروندان مشكلي ايجاد نكند.

سرتيپ رويانيان درباره مسافربرهاي شخصي و تغيير آنان به تاكسي گفت: 160 هزار مسافربر شخصي در كشور وجود دارد كه قرار است كه هرچه زودتر به تاكسي تغيير وضعيت بدهند اما تاكنون اين موضوع تحقق نيافته است.

وي افزود: خودروهاي مسافر بر شخصي زير 7 سال سن كه تعداد آنها در حدود 30 هزار دستگاه است بايد هرچه سريعتر نسبت به تغيير رنگ و تبديل تاكسي اقدام كنند كه اين كار تا حدود زيادي انجام شده است.

رئيس راهنمايي و رانندگي ناجا افزود: بخشي از اين خودروها زير 14 سال سن هستند كه دارندگان اين خودروها بايد براي فروش خودرو و خريد تاكسي جديد (صفر) اقدام كنند.

سرتيپ رويانيان گفت: تعدادي نيز مسافربر شخصي فرسوده بالاي 15 سال هستند كه مشمول طرح جايگزيني هستند كه بايد دولت در اين زمينه اقدام كند.

تاريخ درج: 1 مرداد 1387 ساعت 23:44 تاريخ تاييد: 2 مرداد 1387 ساعت 00:27 تاريخ به روز رساني: 2 مرداد 1387 ساعت 00:26
 چهارشنبه 2 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 252]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن