تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816597611




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديركل سياسي ماده 10 در پاسخ به نامه‌ رييس خانه احزاب: بدون شتاب‌زدگي پايبندي واقعي خود را به قانون نشان دهيد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مديركل سياسي ماده 10 در پاسخ به نامه‌ رييس خانه احزاب: بدون شتاب‌زدگي پايبندي واقعي خود را به قانون نشان دهيد
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

محمود عباس‌زاده مشكيني مديركل سياسي و دبير كميسيون ماده ‌١٠ قانون فعاليت احزاب و جمعيت‌ها در نامه‌اي به حجت‌الاسلام و المسلمين موسوي تبريزي رييس شوراي مركزي خانه احزاب تاكيد كرد: از خانه احزاب انتظار داريم در مقابل پيگيري‌هاي صورت گرفته براي اجراي قانون شتاب‌زده برخورد ننموده و پايبندي واقعي خود را به قانون نشان دهيد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در متن اين نامه آمده است: بازگشت به نامه شماره ‌١٨٥١ / خ مورخه ‌٢٩/٣/٨٧ به اطلاع مي‌رساند نامه جنابعالي را قبل از رويت، در سايت خانه‌ احزاب و برخي خبرگزاري‌ها مطالعه كردم متاسفانه تا اين تاريخ، نامه به دبيرخانه‌ حوزه‌ معاونت سياسي وزارت كشور تحويل نشده و تنها نسخه‌اي از آن به صورت نمابر دريافت شده ليكن علي‌رغم عدم دريافت رسمي نامه براي احترام به اعضاء محترم خانه احزاب، پاسخ موارد مطروحه به شرح ذيل اعلام مي‌شود:

‌١- عنوان نامه كه از سوي جنابعالي امضاء شده است اعضاي محترم كميسيون ماده ‌١٠ با حضور دو نماينده از قوه قضاييه، دو نماينده از مجلس و يك نماينده از وزارت كشور تشكيل مي‌شود و داراي شخصيت حقوقي جداگانه از وزارت كشور بوده و فقط دبيرخانه آن در وزارت كشور مستقر است؛ لذا تنها كارهاي مقدماتي لازم براي تصميم‌گيري كميسيون از جمله دريافت تقاضا، تكميل فرم‌هاي مربوطه، تحقيقات لازم و نظاير آن به عهده وزارت كشور است.

‌٢- در مقدمه نامه كه بيشتر شبيه بيانيه‌ سياسي تنظيم شده است با ذكر كلياتي، دولت به برخورد با احزاب و گروه‌هاي سياسي متهم شده است. جا داشت كه شوراي مركزي خانه احزاب به دور از جنجال‌ها و غوغاهاي رسانه‌اي معمول به اين موضوع بپردازند با اين وجود دو نكته را در اين خصوص براي مزيد اطلاع جنابعالي اعلام مي‌دارد:

اولا همانگونه كه در ابتدا اعلام شد كميسيون ماده ‌١٠ قانون فعاليت احزاب و جمعيت‌ها كه مرجع تصويب صدور پروانه فعاليت و نظارت بر فعاليت گروه‌هاست با توجه به ساختار حقوقي خود، از وزارت كشور و دولت جداست. ثانيا با توجه به ارزيابي به عمل آمده از ناكارآمدي روش پرداخت يارانه احزاب فعلا پرداخت آن متوقف شده است.

‌٣- ادعا شده كه در اطلاعيه وزارت كشور گروه‌ها در صورت عدم ارايه گزارش به "انحلال و ابطال پروانه" تهديد شده‌اند. جست‌وجوي ما در عبارات اطلاعيه دبيرخانه كميسيون ماده ‌١٠ براي يافتن اين عبارت بي‌نتيجه بود لذا توصيه مي‌شود به جاي گمانه‌زني، به متن اطلاعيه كه در تاريخ ‌٣١/٢/٨٧ در سايت وزارت كشور درج شده و برخي روزنامه‌ها و خبرگزاري‌ها نيز اقدام به انعكاس آن نمودند مراجعه نماييد.

‌٤- در بخشي از نامه استناد قانوني ارايه گزارش عملكرد و تعيين ضرب‌الاجل مورد سوال قرار گرفته است. در اين مورد توجه جنابعالي را به مفاد ماده‌ ‌١٠ قانون فعاليت احزاب و جمعيت‌ها جلب مي‌كنم كه به صراحت وظايف كميسيون را "صدور پروانه جهت متقاضيان"، "نظارت بر فعاليت گروه‌ها" و "انجام وظايف مصرحه در اين قانون" برشمرده است. بديهي است كه نظارت بر فعاليت گروه‌ها و همچنين نظارت بر عدم ارتكاب تخلفات ذكر شده در ماده ‌١٦ قانون، مستلزم اطلاع از فعاليت‌ها و اقدامات تشكل‌ها مي‌باشد.

‌٥- با توجه به برخي نكات طرح شده در نامه‌ جنابعالي، مناسب است خانه‌ احزاب ميزان اجراي موارد تصريح شده در قانون احزاب و آيين‌نامه اجرايي آن را در خصوص آن تشكل در موارد زير اعلام نمايد:

- آيا هويت هيات رهبري (شوراي مركزي و بازرسين) منتخب، بر اساس تبصره يك ماده‌ شش و ماده‌ ‌١٥ قانون و ماده شش آيين‌نامه اجرايي رسما به وزارت كشور اعلام و مراحل قانوني تمديد پروانه فعاليت طي شده است؟

- آيا درآمدها و هزينه‌هاي خانه‌ احزاب بر اساس تبصره‌ ماده ‌١٨ قانون، در دفاتر قانوني ثبت و در پايان سال مالي در اختيار كميسيون ماده ‌١٠ قرار گرفته است؟

- آيا براي تشكيل دفاتر فرعي (شعب) خانه‌ احزاب مراحل ذكر شده در ماده چهار آيين‌نامه اجرايي قانون فعاليت احزاب و جمعيت‌ها و بخشنامه‌ وزير محترم كشور طي شده است؟

- آيا دو تشكل ديگر منسوب به جنابعالي و همچنين اعضاء محترم خانه احزاب همگي اين مراحل را طي نموده‌اند؟

پاسخگويي به موارد فوق ضرورت صدور اطلاعيه و پيگيري براي ارسال مدارك لازم از سو گروه‌ها را روشن مي‌كند.

قابل ذكر است كه اصولا اين موارد با توجه به تصريح قانون احزاب و آيين‌نامه آن نياز به پيگيري دبيرخانه‌ كميسيون و يا وزارت كشور ندارد و گروه‌ها موظف به انجام آن مي‌باشند ليكن متاسفانه اكثر گروه‌ها از انجام همه يا برخي از آن‌ها استنكاف نموده‌اند.

‌٦- در نامه جنابعالي از متوليان وزارت كشور سوال شده كه آيا قبل از تنظيم اطلاعيه و انتشار آن و برگزاري مصاحبه به خود زحمت ملاحظه هرچند گذراي قانون فعاليت احزاب و آيين‌نامه اجرايي آن را داده‌اند يا با كارشناسان حقوقي، مختصر مشورت نموده‌اند.

پاسخ اين سوال در بندهاي مختلف اين نامه داده شد ليكن از جنابعالي كه به نمايندگي از اعضاي خانه احزاب به مصاحبه با رسانه‌هاي مختلف پس از صدور اطلاعيه پرداختيد (آفتاب ‌٤/٣/٨٧ – ايسنا ‌٥/٣/٨٧ – خراسان ‌٦/٣/٨٧) مي‌پرسيم آيا بي‌سابقه بودن اطلاعيه دليل بر غير قانوني بودن است؟ آيا با توجه به گفته‌ جنابعالي در مصاحبه با ايسنا احزاب پس از صدور پروانه‌ فعاليت "ديگر موظف به ارايه‌ اطلاعات خود مربوط به كارها، مخارج و درآمدهاي خود نيستند"؟ آيا با توجه به اين‌كه يارانه پرداخت نمي‌شود درخواست "صورتحساب" مجاز نيست؟ و "ارايه‌ مدارك به كميسيون ماده‌ ‌١٠ در صورتي وجاهت دارد كه دولت بخواهد به خانه‌ احزاب يارانه بدهد"؟ آيا "از نظر قانوني كميسيون حق اين كه بخواهد هر سال گزارش بگيرد ندارد"؟ آيا "اعلام منابع مالي به كميسيون لازم نيست"؟ آيا "بخشنامه‌ اخير كميسيون ماده ‌١٠ كشور غيرقانوني است"؟

شايسته است به جنابعالي و برخي از اعضاي محترم خانه احزاب كه شتابزده به موضع‌گيري عليه اطلاعيه دبيرخانه كميسيون ماده ‌١٠ پرداختند توصيه كنيم، قانون فعاليت احزاب و جمعيت‌ها و آيين‌نامه اجرايي آن را مطالعه و سپس به اظهارنظر بپردازيد.

‌٧- بارها اعلام شده و مجددا نيز اعلام مي‌كنيم كه كميسيون ماده‌ ‌١٠ براي اجراي وظايف خود متاثر از فضاي سياسي كشور نيست و با توجه به شان خود به عنوان كميسيون متشكل از نمايندگان سه قوه، تنها اجراي ضوابط قانوني را مدنظر خود قرار داده و به همين دليل بر انجام وظايف قانوني خود از جمله نظارت بر عملكرد گروه‌ها اصرار دارد و در اين راستا به تمامي گروه‌هاي مشمول قانون نيز توصيه مي‌نمايد قانون را به عنوان فصل‌الخطاب پذيرفته و در اين چارچوب اقدام نمايند در اين راستا كميسيون ماده‌ ‌١٠ و وزارت كشور آمادگي لازم براي بهره‌مندي از ديدگاه‌هاي تمامي گروه‌ها از جمله خانه‌ احزاب به دور از فضاي سياسي و رسانه‌اي را دارند.

‌٨- وزارت كشور بدون اين‌كه از نظر قانوني موظف به در اختيار قرار دادن و امكانات به خانه احزاب باشد نسبت به تامين مكان و ملزومات لازم براي خانه‌ احزاب اقدام كرده و در هنگام برگزاري همايش‌هاي فصلي خانه احزاب نيز در حد مقدورات نسبت به در اختيار قرار دادن مكان و انجام پذيرايي اقدام نموده است.

همچنين در ايام انتخابات نيز مكان و امكانات مناسب براي استقرار ميز خانه‌ احزاب در ستاد انتخابات كشور فراهم نموده است. اين اقدامات همه در راستاي ايجاد فضاي مناسب و تعاملي براي انجام فعاليت‌هاي خانه‌ احزاب و حمايت از هرگونه اقدام تشكيلاتي در راستاي اهداف عاليه‌ نظام مقدس جمهوري اسلامي صورت گرفته است در حالي كه متاسفانه برخي از اقدامات و موضع‌گيري‌ها از جمله آن‌چه كه در مقابل جابه‌جايي ميزهاي موجود در دفتر خانه احزاب به دليل برخي ناهماهنگي‌هاي صورت گرفته نشان‌دهنده عدم تمايل به ادامه‌ اين رفتار تعامل‌آميز است؛ لذا از خانه احزاب انتظار دارد در مقابل پيگيري‌هاي صورت گرفته براي اجراي قانون شتاب‌زده برخورد ننموده و پايبندي واقعي خود را به قانون نشان دهد.

انتهاي پيام
 سه شنبه 1 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 121]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن