تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توكّل كردن (به خدا) بعد از به كار بردن عقل، خود موعظه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816267910




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

از سوي جامعه اسلامي، شورا و هيأت مميزه دانشگاه:اعتراض به حكم انفصال رئيس دانشگاه علم و صنعت


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: از سوي جامعه اسلامي، شورا و هيأت مميزه دانشگاه:اعتراض به حكم انفصال رئيس دانشگاه علم و صنعت
جبل عاملي رئيس دانشگاهي است كه محمود احمدي نژاد دانش آموخته و مدرس آنجاست. رئيس جوان دانشگاه علم و صنعت از روابط خوبي نيز با رئيس جمهور برخوردار است به طوري كه در جريان سفر اسفند 85 دكتر احمدي نژاد به سودان، وي را براي امضاء تفاهمنامه علمي همراهي كرد.
رأي ديوان عدالت اداري مبني بر يك سال انفصال موقت رئيس دانشگاه علم و صنعت از خدمات دولتي موجب شد وزير علوم در حاشيه جلسه يكشنبه هيئت دولت به اين حكم اعتراض كند آن را رأي نادرستي بخواند كه به دلايل قانوني و ماهوي دچار مشكل است.

به گزارش رجانيوز، محمد مهدي زاهدي در زمينه اين ماجرا توضيح داده بود يكي از دانشجويان دانشگاه به خاطر وجود مشكلاتي در نمراتش، شكايتي را به ديوان عدالت اداري ارايه كرده و ديوان نيز از دانشگاه، خواسته كه اين امر را بررسي كند. دانشگاه نيز در نمرات دانشجو تجديدنظر كرده و نتيجه را رسماً به ديوان اعلام كرده است و كار از نظر شكلي انجام شده بود.دانشگاه اين اقدام خود را به ديوان عدالت اعلام كرده بود اما ديديم كه چنين حكمي صادر شد. من در اين مورد با رييس قوه قضاييه صحبت كردم، ايشان نيز از اين موضوع ناراحت و نگران شدند و دستور ويژه اي دادند. موارد ديگري نيز بود كه ديوان عدالت اداري احكامي را صادر كرده و وارد محتوا شده بود، مثلاً اين كه خواسته شده بود كه فلان عضو هيأت علمي ارتقا پيدا كند و از استادياري به استاد دانشگاهي برسد و در واقع وارد بحث محتوايي شده بودند يا مواردي در مورد احكام انضباطي دانشجويان داشتيم كه وارد بحث محتوا شده بود. ما در اين موارد با آقاي رازيني -رييس ديوان عدالت اداري- صحبت كرديم و ايشان نيز در اين موارد نگراني خود را اعلام كردند. من فكر مي كنم كه اين حكم لغو شود.

اما سعيد جبل عاملي رئيس دانشگاهي است كه محمود احمدي نژاد دانش آموخته و مدرس آنجاست. رئيس جوان دانشگاه علم و صنعت از روابط خوبي نيز با رئيس جمهور برخوردار است به طوري كه در جريان سفر اسفند 85 دكتر احمدي نژاد به سودان، وي را براي امضاء تفاهمنامه علمي همراهي كرد.

جبل عاملي دو سال قبل از دانشكده صنايع دانشگاه علم و صنعت به رياست اين دانشگاه تأثيرگذار رسيد. در اين مدت، وي تلاش كرد ارتباط نزديكي با دانشجويان و كاركنان دانشگاه برگزار كند. شايد به همين دليل هم پس از صدور رأي ديوان عدالت اداري بيانيه هاي اعتراض آميزي از سوي اعضاي جامعه اسلامي دانشگاهيان، شوراي دانشگاه و هيأت مميزه دانشگاه علم و صنعت صادر شده است.

با اين حال، جبل عاملي در واكنش به درخواست گفتگو براي توضيح روند صدور اين رأي، مبناي اعتراض خود و برخي اخبار مبني بر جعل امضايش كه در صدور اين رأي نيز بي تأثير نبوده است، توضيح رسانه اي اين موارد را به آينده نزديك موكول مي كند و تأكيد دارد كه روند حقوقي پرونده طي شود.

در بيانيه شورا و هيأت مميزه دانشگاه علم و صنعت تأكيد شده است كه اين دو نهاد رسمي و قانوني دانشگاه به اتفاق آرا، اعتراض شديد و نگراني عميق خود را از حكم صادره قاضي ديوان عدالت اداري اعلام مي دارند.

اين بيانيه علم صدور اين حكم را كه آن را تأسف آور نيز خوانده است، پايبندي رئيس دانشگاه به حفظ شأن علمي دانشگاه در برابر زياده خواهي يكي از شركت كنندگان دوره فراگير خوانده اند كه به دليل ضعف علمي قادر به كسب امتياز لازم براي پذيرش در دوره رسمي اين دانشگاه نشده و مجاري غيرمعمول را براي ورود خود به دانشگاه برگزيده است.

اين بيانيه مي افزايد: مايه تأسف و تعجب است كه چنين رويه ناپسندي به دليلي كه بر ما روشن نيست، مورد پشتيباني يك مقام قضايي نيز قرار گرفته است.

همچنين در بيانيه اعضاي جامعه اسلامي دانشگاهيان علم و صنعت نيز تصريح شده است كه اين مسئله نشان داد دخالت ديوان عدالت اداري در مسائل علمي- آموزشي دانشگاهها بسيار خطرناك بوده و سيستم و نظام آموزشي كشور را خدشه دار خواهد نمود.

اين بيانيه نيز همانند بيانيه شورا و هيأت مميزه دانشگاه علم و صنعت، امتناع از پذيرش نامعقول يك دانشپذير دوره فراگير را براي ناديده انگاشتن مقررات آموزشي و صدور مجوز غيرقانوني ورود به مقطع دانشجويي، علت حكم انفصال صادر شده دانسته و از رئيس قوه قضائيه درخواست رسيدگي شده تا موجبات لغو حكم صادره و اعاده حيثيت از رئيس اين دانشگاه فراهم آيد.
 سه شنبه 1 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 251]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن