تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن چون خشمگين شود، خشمش او را از حق بيرون نبرد و چون خشنود شود، خشنوديش او را به ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814192794




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سهم صادرات غيرنفتي استان مركزي از كل كشور ‪ ۳/۶‬درصد است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: سهم صادرات غيرنفتي استان مركزي از كل كشور ‪ ۳/۶‬درصد است
اراك - خبرگزاري مهر: رئيس سازمان بازرگاني استان مركزي گفت: سهم صادرات غيرنفتي استان مركزي از صادرات كل كشور ‪ ۳/۶‬درصد است كه جاي افزايش وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر در اراك، سياووش اميني ظهر امروز در همايش بررسي چالشهاي صادراتي استان مركزي در آيينه برنامه توسعه منطقه‌ اي و چشم ‌انداز 20 ساله افزود: استان مركزي از استانهاي مهم صادراتي كشور است.

وي عنوان كرد: در سال گذشته ‪ ۵۸۰‬ميليون دلار كالاي غيرنفتي از استان مركزي به ‪۶۸‬ كشور جهان نيز صادر شده كه نسبت به مدت مشابه قبل آن ‪ ۷/۲‬درصد افزايش دارد.

اميني با اشاره به اينكه صادرات كشور در سال گذشته به ‪ ۳۱/۵‬ميليون تن كالاي غيرنفتي به ارزش ‪ ۱۵/۲‬ميليارد دلار مي رسد، افزود: ‪ ۵۵‬درصد آن در بخش صنعت و معدن، ‪ ۳۲‬درصد محصولات پتروشيمي، ‪ ۱۲‬درصد در بخش كشاورزي صادرات صورت گرفته است.

وي با اشاره به اينكه بسته بندي نامناسب، فرآوري نامناسب، صادرات مواد خام و فرآوري نشده، مشكلات حمل و نقل، عدم مطالعه نيازهاي كشور هدف، نامناسب بودن برخي توليدات، عدم تلاش براي يافتن كشورهاي هدف جديد از جمله مشكلات صادراتي است، خاطرنشان كرد: برپايي نشستهاي تخصصي و علمي در آسيب شناسي صادرات استان ضروري است و مي تواند به افزايش صادرات استان منجر شود.

اميني ظرفيتهاي صادراتي استان را بالاتر از ارقام كنوني خواند و گفت: استان مركزي استاني صنعتي و كشاورزي است و از سويي داراي نيرو و منابع انساني تحصيلكرده و با تجربه اي است كه مي تواند زمينه هاي صادراتي استان را بالاتر از ارقام كنوني افزايش دهد.

در ادامه اين همايش، رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن اراك نيز در اين همايش گفت: استان مركزي در بخشهاي خدمات مهندسي و فني، صنعت، كشاورزي و گردشگري از توان بالايي براي صادرات برخوردار است كه هم افزايي توان دستگاههاي متولي و صادركنندگان در رونق اين بخش ضروري است.

محمدعلي عباسي افزود: شناخت كمبودهاي صادراتي و مزيتهاي آن در منطقه و تعامل منطقي با مراكز علمي و تجاري در تدوين برنامه‌هاي اصلاحي كارآمد از مسايلي است كه بايد جدي گرفته شود.

وي، نبود پايانه‌هاي قوي صادراتي، امكان پذير نبودن شرايط رقابتي كالاها، كمبود امكانات انبار و سردخانه ‌اي و حمايتهاي پراكنده از صادر كننده را از مشكلات جدي صادرات استان دانست.

طي همايشي چالشهاي صادرات استان مركزي با حضور مسئولان و كارشناسان استان مركزي بررسي و راهكارهاي آن مورد بحث قرار گرفت.
 سه شنبه 1 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 156]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن