تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز دژ محكم خداوند رحمان و وسيله راندن شيطان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815329829




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديرعامل شركت بورس كالا خبر داد: ارائه تسيهلات 2/2 ميليارد دلاري واردات مواد اوليه فولاد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مديرعامل شركت بورس كالا خبر داد: ارائه تسيهلات 2/2 ميليارد دلاري واردات مواد اوليه فولاد
خبرگزاري فارس: مديرعامل شركت بورس كالا از در اختيار داشتن 50 تا 60 درصد بازار اول فولاد توسط بورس كالا و ارائه تسيهلات 2/2 ميليارد دلاري واردات مواد اوليه فولاد براي شركت‌هاي خصوصي صنعت فولاد خبر داد.


به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، علي اكبر هاشميان در نشست امروز مطبوعاتي ضمن ارايه عملكرد 4 ماهه شركت بورس كالا، از تصميم و مصوبه خبر داد.

* معامله 7/3 ميليون تن

وي در خصوص عملكرد 4 ماهه بورس كالا گفت: از ابتداي سال جاري تا پايان تيرماه در مجموع 3 ميليون و 768 هزار تن انواع محصولات فلزي و معدني ، كشاورزي و نفت و پتروشيمي به ارزش 3 هزار و 164 ميليارد تومان معامله شده كه از اين حجم 65 درصد مربوط به محصولات فلزي و معدني و 12 درصد به محصولات كشاورزي اختصاص داشت.
وي با بيان اين مطلب كه از 25 وظيفه اصلي بورس كالا 4 وظيفه امنيت ، قانونمندي ،‌سرعت و محورشدن نظام مالي از اولويت مهمي برخورداراند تصريح كرد: از اول مهرماه سال گذشته تا پايان تيرماه و طي فعاليت 10 ماهه در مجموع 17 هزار و 143 فقره قرارداد در بورس كالا منعقد شده و طي اين مدت 17 فقره از 24 شكايات واصله مختومه و 6 فقره در حال رسيدگي است و يك شكايت نيز به هيئت داوري ارجاع شده است.

*حضور 70شركت داخلي و خارجي

هاشميان درباره پذيرش شركت‌هاي توليدي در بورس كالا اظهار داشت: تاكنون 47 شركت داخلي و 23 شركت خارجي مورد پذيرش اين بورس قرار گرفته كه 54 شركت در بخش فولاد، 11 شركت در آلومينيوم ، 5 شركت در مس، 11 شركت در محصول روي و 13 شركت در نفت و پتروشيمي فعال هستند.

*افزايش كارگزاران به 45 شركت

مديرعامل شركت بورس كالا با بيان اين مطلب كه هم اكنون از 39 شركت كارگزاري 32 شركت فعال هستند گفت:‌ در آينده تعداد شركت‌هاي كارگزاري بورس كالا به 45 شركت افزايش خواهند يافت.
هاشميان ادامه داد: ساختمان معاملات محصولات پتروشيمي كيش پايان مردادماه و ساختمان جديد بورس كالا با سه برابر ظرفيت در آذر ماه افتتاح خواهند شد.

*افرايش پوشش ريسك

مديرعامل شركت 10 ميليارد توماني بورس كالا به اجازه سلف 27 ماهه در بورس لندن اشاره كرد و گفت:‌به دليل وجود ريسك در كشور ، اجازه سلف در ايران سه ماهه است و پوشش ريسك در حالي موكول به معاملات كاغذي است كه پس از طي مرحله آزمايشي معاملات قراردادي
(فيوجر) و افزايش محصولات اين ابزار جديد، امكان پوشش ريسك بيشتري را فراهم خواهد كرد.
هاشميان از راه‌اندازي واقعي و معاملات آتي خبر داد و گفت:‌ سيتسم جديد نرم‌افزار معاملاتي اجرايي شده كه بعد از بكارگيري سيستم معاملاتي «آتوس» اين سيستم تعويض خواهد شد.

*عرضه اول محصولات كشاورزي خارجي

وي به تشكيل ميزگردي مشترك با وزارت جهاد كشاورزي اشاره و خاطرنشان كرد: وزير جهاد كشاورزي و دولت در حالي نظر مثبتي به عرضه اوليه محصولات كشاورزي خارجي دارند كه اين تصميم به وزارت اقتصاد ابلاغ شده تا با تمهيدات گمرگ ، عرضه اوليه و قيمت‌گذاري اقلام كشاورزي در بورس كالا صورت گيرد كه با اين اقدام قفل عرضه محصولات كشاورزي باز خواهد شد.

*تسهيلات 2/2 ميليارد دلاري براي فولاد

هاشميان به ديگر مصوبه دولت در خصوص حمايت از بخش خصوصي فولاد كشور اشاره كرد و گفت: بر اساس اين مصوبه 2/2 ميلياد دلار اعتبارات خارجي به بخش خصوصي فولاد تخصيص يافته كه بر اساس ‌آن شركت‌هاي خصوصي با دريافت تسهيلات اقدام به واردات مواد اوليه از طريق بورس كالا خواهند كرد كه اين محصولات بايد در اين بورس معامله شوند.
وي ادامه داد: از سوي ديگر تقسيم پول كالا بين بانك و توليد كننده به عهده بورس كالا است كه با اقدام تضمين‌ها تخفيف ، سرعت كار افزايش و ارائه تسهيلات با اطمينان بيشتري همراه خواهد شد.
به گفته وي اين اعتبارات سه ماهه و پس از تسويه حساب مجددا قابل دريافت است.
هاشميان تصريح كرد: دستورالعمل‌هاي اين مصوبه توسط كار گروه مشتركي در بورس كالا، انجمن توليدكنندگان فولاد، بانك ملي و وزارت بازرگاني تهيه و به زودي اجرا خواهد شد.

*راه‌اندازي رينگ صادراتي

وي از راه‌اندازي رينگ صادراتي به عنوان اقدامي مهم اشاره و تصريح كرد:‌رينگ صادراتي در حالي از 2 سال عملياتي شده بود كه به دليل عدم فعاليت واحد‌ها فعاليتي نداشت اما با پذيرش و عرضه محصولات نفتي و پتروشيمي رينگ صادراتي از 2 - 3 ماه پيش فعال شده كه با توجه به انجام معاملات با ارزهاي مختلف ، اقدامي اساسي در بين‌المللي كردن بورس كالا بود.

*راه‌اندازي سيستم موبايل تريدينگ

هاشميان بكارگيري سيستم موبايل تريدينگ را اقدام مهم ديگري برشمرد و اظهار داشت: با هدف حال مسئله زمان و مكان و خروج از فشارهاي بورس‌هاي منطقه‌اي و كاهش هزينه‌ها، معامله گران اين بورس خواهند توانست از نقطه ايران و دنيا (كه از سيستم رومينگ برخوردار باشند) اقدام به انجام معاملات كنند.
وي ادامه داد: از سه فاز طراحي شده تاكنون اعلام تغييرات قيمت بدون تاخير زماني راه‌اندازي شده و راديو انيترني آن تا يك ماه آينده عملياتي خواهد شد.
وي افزود:‌فاز سوم مربوط به انجام معاملات و تسويه وجوه است كه در آينده راه‌اندازي مي‌شود.
به گفته هاشميان اين سيستم تا سه ماه رايگان اما بعدا در قبال حق اشتراك ارايه خواهد شد.

*تحليل بازارهاي جهاني و داخلي

مديرعامل شركت بورس در بخش ديگري از سخنان خود به تحليل وضعيت بازارهاي جهاني و داخلي پرداخت و گفت: شيب منحني نرخ فلزات با شيب منحني انرژي برابر و يكي است چرا كه با توجه به هزينه 30 درصدي انرژي و 80 دردي حمل و نقل، شركت‌هاي توليد‌كننده فلزات به نرخ‌هاي انرژي وابسته‌اند به طوري كه با كاهش قيمت نفت در چند روز اخير، قيمت فولاد در بازارهاي جهاني 5 تا 10 درصد كاهش يافته كه اين روند تشديد خواهد شد.
هاشميان با بيان اين نكته كه بازار داخلي محصولات آرام و از روند كاهشي برخوردار است تصريح كرد: مسائلي چون پروژه‌هاي عمراني دولت، اجراي سياست اصل 44 و طرح تحول اقتصادي بورس‌هاي اوراق بهادار و كالا را تحت تاثير قرار خواهند داد.

*آمادگي براي عرضه سيمان در بورس كالا

هاشميان از آمادگي شركت بورس كالا براي پذيرش و عرضه محصول سيمان در بورس كالا خبر داد و گفت:‌با توجه به آزادسازي سيمان، كار گروه مشتركي در وزارت صنايع و با همكاري انجمن توليدكنندگان سيمان تشكيل شده تا با توجه به تمايل وزارت بازرگاني به عرضه سيمان در بورس كالا، اين تصميم عملي شود.

*چراغ بورس كشاورزي با يك شمع روشن است

هاشميان به وجود اشكال ذاتي و نهادينه در بورس محصولات كشاورزي اشاره كرد و گفت:‌چراغ اين بورس در حالي با يك شمع روشن است كه به دليل عدم وجود نهادي واسطه در جمع‌آوري و عرضه‌كننده محصولات كشاورزي، اين بخش همچنان به روش‌هاي سنتي و سلف تكيه دارد به طوري كه فقط 2 تا 3 كارگزار در اين بورس فعال هستند.

*سود 18 توماني هر سهم شركت بورس كالا

مديرعامل شركت بورس در پاسخ به اين سوال فارس كه وضعيت سودآوري اين شركت چگونه است خاطرنشان كرد: پيش‌بيني سود 78 ريالي سهم شركت بورس به 18 تومان رسيده كه انتظار مي‌رود در طول سال جاري تداوم سود‌آوري همچنان ادامه داشته باشد.
هاشميان در برابر ديگر سوال فارس در خصوص اثر تحول اقتصادي دولت به شركت‌هاي توليدي گفت:‌ آثار اين طرح مربوط به آينده است و بايد بعد از اعلام تصميمات بررسي شود.
انتهاي پيام/
 سه شنبه 1 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن