تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مهدى مردى است از ما، از نسل فاطمه.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816791766




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سازمان ملي جوانان تلاش براي ايجاد فرصت رشد و بالندگي جوانان


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: سازمان ملي جوانان تلاش براي ايجاد فرصت رشد و بالندگي جوانان
اجتماعي. سازمان جوانان. گزارش
كرج ، هر جا كه نامي از جوان به ميان آيد، واژه‌هايي مانند تحصيل ، كنكور ، دانشگاه ، اشتغال و ازدواج در ذهن تداعي مي‌شود و دنياي تحرك ، نشاط ، حركت رو به جلو و پيشرفت نيز مجسم مي‌گردد.

اين موضوع در جامعه ايراني بخصوص از آن جهت اهميت دارد كه با توجه به جوان بودن جمعيت كشور، در هر خانواده‌اي يك يا دو عضو جوان حضور دارند يا خانواده‌ها به صورت غير مستقيم با مسائل جوانان درگير هستند.

‪ ۲۵‬ميليون جوان بين ‪ ۱۹‬تا ‪ ۲۹‬سال در كشورمان زندگي مي‌كنند كه ‪ ۳۶‬درصد جمعيت ايران را تشكيل مي‌دهند و براساس آمار ‪ ۱۵‬ميليون نفر از آنان در آستانه ازدواج هستند.

اين تعداد جمعيت جوان براي كشوري كه در مسير توسعه قرار گرفته و دولت آن نيز برنامه‌هاي بلند مدت و كوتاه مدت بسياري براي دستيابي به رشد و پيشرفت در بخش‌هاي مختلف دنبال مي‌كند ، مايه اميدواري و دلگرم‌كننده است درعين حال كه اين جمعيت نيازمند رسيدگي مضاعف نسبت به ساير سنين است و هرگونه تعلل و كوتاهي در توجه به جمعيت جوان عواقب زيانباري به دنبال خواهد داشت و اين سرمايه اصلي و ارزشمند جامعه ايراني را به هدر مي‌دهد.

دولت نهم از بدو تاسيس به موضوع جوانان توجه ويژه‌اي داشته و به كارگيري جوانان در پست‌ها و سطوح مديريتي بالا و تلاش براي استفاده از توان جوانان در عرصه‌هاي مختلف در سراسر كشور بخشي از فعاليت‌هاي ارزنده دولت دراين زمينه بوده است .

وجود جمعيت جوان و مطرح بودن مسائل و مشكلات آنان در گوشه و كنار كشور محسوس بوده و دراين ميان غرب استان تهران به دليل تراكم بالاي جمعيت از ويژگي خاصي برخورداراست .

مهاجر پذيري و پذيرش سرريز جمعيت تهران از مهمترين دلايل بالا بودن جمعيت غرب استان تهران و بخصوص جمعيت جوان اين منطقه است .

سيد محمد آثاري رئيس سازمان ملي جوانان واحد غرب استان تهران در اين ارتباط مي‌گويد: آمار جوانان اين منطقه با جمعيت سه استان كشور برابري مي كند.

به گفته وي با توجه به اين جمعيت بايد بودجه و امكانات متناسب و كافي به منظور حل مشكلات جوانان اين منطقه اختصاص يابد.

آثاري درعين حال از حمايت و علاقه مندي معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان ملي جوانان كشور ورييس سازمان ملي جوانان استان تهران به حل مسائل جوانان و توجه خاص وي به غرب استان تهران به عنوان نكته‌اي اميدوار كننده براي رسيدگي به مشكلات جوانان اين منطقه ياد مي‌كند.

سازمان ملي جوانان سنين بين ‪ ۱۴‬تا ‪ ۲۹‬سال را زير پوشش دارد و با اهداف مشخص شامل حل مسائل جوانان ، اعتلا و رشد نسل جوان كشور و استفاده بهينه از استعدادها و توانايي‌هاي نسل جوان تشكيل شده است .

پيش از تشكيل سازمان ملي جوانان از سال ‪ ۱۳۷۱‬تشكيلاتي با عنوان شوراي عالي جوانان و سپس در سال ‪ ۱۳۷۷‬مركز ملي جوانان به رسيدگي و هدايت امور جوانان مي‌پرداخت و نهايتا درسال ‪ ۱۳۸۰‬سازمان ملي جوانان براساس قانون برنامه سوم توسعه اقتصادي ، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران فعاليت خود را آغاز كرد.

رئيس سازمان ملي جوانان واحد غرب استان تهران در زمينه وظايف اين سازمان مي‌گويد : هر موضوع و مشكلي كه به جوانان مرتبط باشد و نياز به بررسي و ارائه راهكار و برنامه براي حل آن احساس شود در حيطه فعاليت‌هاي اين سازمان است .

وي اظهارداشت : حمايت از تمامي دستگاهها و تشكيلات دولتي و غير دولتي فعال در امور جوانان به عهده سازمان ملي جوانان است و در واقع اين سازمان دراين زمينه نقشي ستادي و ساير دستگاههاي دولتي و غير دولتي نقشي اجرايي به عهده دارند.

به گفته آثاري ، براساس اساسنامه ، مطالعه و پژوهش در حوزه‌هاي راهبردي امور جوانان به منظور بازشناسي و تبيين مسائل و نيازهاي گوناگون جوانان و ارائه راهبردهاي مناسب براي حل مسائل آنان و هماهنگي مطالعات كاربردي دستگاههاي اجرايي دراين زمينه‌ها از وظايف سازمان ملي جوانان محسوب مي‌شود. #‪;۱۶۰‬
#‪ ;۱۶۰‬وي افزود: در اساسنامه همچنين تاكيد شده كه به منظور استفاده بهينه از همه ظرفيت‌ها و منابع و ايجاد وحدت رويه ، هماهنگي در سياست ها وبرنامه‌ها و اولويت بخشي به امور جوانان در تمام دستگاههاي اجرايي و سازمان‌هاي مرتبط ، سازمان ملي جوانان موظف است نسبت به تنظيم برنامه عمل در حوزه‌هاي اساسي و اولويت دار امور جوانان با همكاري مراكز دانشگاهي و پژوهشي دستگاههاي اجرايي و سازمان‌هاي غير دولتي جوانان اقدام نمايد.

به گفته وي در مباحث مربوط به هويت ديني مسائل اجتماعي و فرهنگي جوانان مورد توجه قرار مي‌گيرد و طرح‌هاي متعدد ارائه شده توسط تشكلها نشان‌دهنده استقبال از فعاليت در اين چارچوب است .

وي با اشاره به اينكه صدور مجوز و حمايت از طرح‌هاي بزرگ و كوچك ارائه شده توسط تشكل‌ها درهمين چارچوب صورت مي‌گيرد، افزود: اولويت سازمان درسال ‪ ۸۷‬بحث ازدواج ، هويت ديني جوانان و اوقات فراغت است .

سازمان ملي جوانان موظف است در راستاي گسترش سازمان‌هاي غيردولتي جوانان (‪ )NGO‬نهادينه كردن و ارتقاي مشاركت جوانان در تصميم‌سازي و مديريت امور جوانان به تشكيل مجمع ملي جوانان با رعايت قوانين و مقررات مربوط اقدام نموده و ساز و كار لازم را پيش بيني و با هماهنگي و همكاري دستگاههاي اجرايي كشور و سازمان‌هاي غيردولتي جوانان اجرا كند.

آثاري با اشاره به اينكه آمار كل غرب استان تهران برابربا جمعيت ‪۱۳‬ مركز استان كشور بوده و تعداد جوانان آن با جمعيت سه استان كشور برابري مي كند.

وي ادامه داد، به همين دليل مسائل و مشكلات مبتلابه اين منطقه و جوانان آن به مراتب بيش از بسياري از مناطق است وبايد ميزان بودجه و اعتبارات سازمان ملي جوانان اين منطقه افزايش يابد.

وي افزود : بودجه فعلي جوابگوي طرح‌ها و برنامه‌هاي ارائه شده نيست و به همين دليل ممكن است رضايت كافي از مجموعه فعاليت‌ها وجود نداشته باشد آثاري از وجود ‪NGO‬ها ( سازمان مردم نهاد) به عنوان زمينه و امكان مناسبي براي شناسايي و حل مسائل و مشكلات جوانان و منطقه ياد كرد وافزود:
درزمان حاضر ‪ NGO ۳۱۷‬در سازمان ملي جوانان غرب استان تهران در رشته‌هاي مختلف فرهنگي ، هنري ، ورزشي ، پژوهشي و آموزشي فعاليت مي‌كنند.

وي با بيان اينكه در هر ‪ NGO‬بين ‪ ۱۱‬تا‪ ۳۰‬نفر فعاليت مي‌كنند، برنقش ارزنده اين نهادها در ارتقاء وضعيت معنوي و مادي جوانان منطقه تاكيد كرد.

علي نصيري دهقان مسئول امور تشكل‌هاي سازمان ملي جوانان غرب استان تهران نيز درگفت و گو با ايرنا اظهارداشت : درچارچوب وظايف سازمان ، دراين منطقه نيز فعاليت‌هاي ستادي اين سازمان در سه بخش علمي ، پژوهشي و نخبگان و تشكل‌ها تقسيم بندي شده است .

وي افزود: براساس مصوبه شوراي وزيران يكي از وظايف سازمان ملي جوانان رصد امور جوانان و پي‌گيري فعاليت‌هاي دستگاههاي دولتي و غير دولتي فعال در زمينه جوانان است .

نصيري دهقان درباره نحوه درخواست و صدور مجوز براي فعاليت ‪ NGO‬گفت :
پس از تحويل مدارك وتشكيل پرونده ، اساسنامه تشكل مورد نظر تدوين و به سازمان ملي جوانان تحويل داده مي‌شود و به دنبال آن با تشكيل مجمع عمومي و برگزاري انتخابات براي تعيين دبير و مسئول ان .جي .او مشغول فعاليت خواهد شد.

وي محور فعاليت اين تشكل‌ها را از جمله اعتقادي مذهبي ، علمي پژوهشي ، هنري و ادبي ، ورزشي ، اموربانوان ، كارآفريني و اشتغال ، فناوري اطلاعات ، تاريخي و حفظ آثار فرهنگي ، درمان و توانبخشي ، گردشگري ، نيكوكاري و امورخيريه ، خدمات داوطلبانه و امدادي ، حقوق جوانان ، رسانه‌اي وارتباطي ، مواد مخدر و ايدز و عمران و آباداني ، فعاليتهاي بشردوستانه و محيط زيست ذكركرد.

نصيري دهقان ، محدوده فعاليت سازمان ملي جوانان غرب استان تهران را شهرستانهاي رباط كريم ، شهريار، اسلامشهر، كرج ، ساوجبلاغ و نظرآباد ذكر كرد و افزود: تاكنون درخواست‌هاي متعددي براي تشكيل ‪ NGO‬دراين مناطق به سازمان ملي جوانان ارايه شده است .
 سه شنبه 1 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 234]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن