تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى‏انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815619443




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عضو هيات علمي دانشكده كارآفريني پيشنهاد كرد: فرشتگان كسب و كار را از پرداخت ماليات معاف كنيد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: عضو هيات علمي دانشكده كارآفريني پيشنهاد كرد: فرشتگان كسب و كار را از پرداخت ماليات معاف كنيد


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: كار و اشتغال

همان طور كه در كشورهاي ديگر دنيا، كارآفرينان از پرداخت ماليات معاف هستند، در كشور ايران نيز مي‌توان كارآفرينان و فرشتگان كسب و كار را كه سرمايه‌گذاران بخش خصوصي هستند از پرداخت ماليات معاف كرد.

به گزارش خبرنگار كار و اشتغال خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، رضا زعفرانيان ـ عضو هيات علمي دانشكده كارآفريني دانشگاه تهران ـ در يك نشست علمي كه با عنوان فرشتگان كسب و كار برگزار شد، با تعريف اين عبارت به سرمايه‌گذاران بخش خصوصي كه در كسب و كارهاي كوچك سرمايه‌گذاري مي‌كنند و معمولا خودشان تجربيات موفقي در راه‌اندازي كسب و كار دارند، در مورد روش‌هاي تامين منابع مالي اين افراد گفت: روش‌هاي تامين منابع مالي، سرمايه‌گذاري شخصي، سرمايه‌گذاري دوستان و آشنايان و بانك‌ها هستند.

وي با بيان اينكه فرشتگان كسب و كار نه تنها سرمايه‌گذاري مالي بلكه تجربه‌هاي خود را نيز منتقل مي‌كنند، اضافه كرد: مهم‌ترين چالش‌ شروع يك كسب و كار دانش و تجربه است كه فرشتگان كسب و كار انتقال تجربه را در مرحله آغازين كار خود دارند.

زعفرانيان انگيزه‌هاي فرشتگان كسب و كار را مواردي مانند بازگشت سرمايه نسبتا بالا، توسعه زمينه‌هاي سرمايه‌گذاري، راه‌اندازي و فروش كسب و كار، ايفاي نقش در كسب و كارهاي كارآفرينان، احساس رضايت از درگيرشدن در كسب و كارها و ايجاد شغل براي خود، عنوان كرد و افزود: نقش اين فرشتگان كسب و كار، مهم‌تر از تامين منابع مالي در بخش هدايت و مربي‌گري در مراحل آغازين كسب و كار است.

او با بيان اينكه فرشتگان كسب و كار در اروپا با 25 هزار تا 250 هزار يورو سرمايه‌گذاري مي‌كنند، بيان كرد: اين افراد معمولا با پول خود سرمايه‌گذاري مي‌كنند و ترجيح مي‌دهند كه در محل سكونت خود كسب و كاري راه‌اندازي كنند و انسان‌هاي بسيار فعالي هستند.

به گفته عضو هيات علمي دانشكده كارآفريني دانشگاه تهران، بيشتر فرشتگان كسب و كار ترجيح مي‌دهند با شركت‌هاي بزرگ كار كنند و در بررسي‌هاي دنيا مشاهده شده كه بيشتر فرشتگان، خود كارآفرين هستند و حجم كمتري از آن‌ها به عنوان كارمند و يا سرمايه‌گذار حرفه‌اي فعاليت مي‌كنند.

وي در ادامه 90 تا 95 درصد فرشتگان كسب و كار در دنيا را مرد عنوان كرد و يادآور شد: از نظر تحصيلات نيز بيشتر كارآفرينان تحصيلاتي در حد مدارك دانشگاهي مانند ليسانس دارند و بيشترين رنج سني اين افراد، اشخاص 35 تا 67 ساله است.

زعفرانيان در مورد زمينه‌هاي مورد علاقه براي سرمايه‌گذاري فرشتگان كسب و كار تصريح كرد: اين افراد بيشتر در زمينه‌هاي نزم‌افزاري و تجهيزات پزشكي فعاليت مي‌كنند.

عضو هيات علمي دانشكده كارآفريني دانشگاه تهران در ادامه با تقسيم فرشتگان كسب و كار به پنچ گروه در مورد اين گروه‌ها بيان كرد: عده‌اي افرادي هستند كه مي‌خواهند براي اولين بار فرشته كسب و كار شوند، عده‌اي ديگر دو سه سالي بيكار بوده‌اند و دوباره اعلام آمادگي براي اين كار مي‌كنند، عده‌اي ديگر كساني هستند كه هدف عمده آن‌ها ايجاد درآمد است، عده‌اي ديگر، افراد داراي سابقه كارآفريني هستند و گروه آخر نيز كساني هستند كه هدف اصلي آن‌ها ايجاد يك شغل براي خود و اقوام است.

او در پايان با اشاره به فعاليت آكادمي فرشتگان كسب و كار در چندين كشور دنيا خاطرنشان كرد: هدف اين آكادمي‌ها آموزش فرشتگان كسب و كار و انتقال تجارب آن‌ها براي كاهش مواجه‌شدن با شكست است كه از طريق برگزاري دوره‌هاي آموزشي و نشست‌هاي تبادل اطلاعات و تجربيات اين هدف دنبال مي‌شود.

انتهاي پيام
 سه شنبه 1 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 227]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن