تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815529179




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

طي ماه خرداد صادرات نفت ايران به چين كاهش يافت


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: طي ماه خرداد صادرات نفت ايران به چين كاهش يافت
خبرگزاري فارس: صادرات نفت خام ايران به چين در خرداد سال جاري با كاهش50 درصدي نسبت به مدت مشابه سال قبل به 286 هزار بشكه در روز رسيد.


به گزارش خبرنگار اقتصادي فارس به نقل از رويترز، صادرات نفت خام ايران به چين در خرداد سال جاري(ژوئن) نسبت به مدت مشابه سال قبل 50 درصد كاهش داشته است.
اداره گمرك چين اعلام كرد ايران در اين ماه روزانه 286 هزار بشكه نفت به چين صادر كرد كه اين رقم نسبت به خرداد سال قبل نصف شده است.
در حالي صادرات نفت ايران به چين در ماه خرداد به كمتر از 286 هزار بشكه در روز رسيده است كه بر اساس قراردادهاي منعقده مي بايست به طور متوسط در سال جاري 400 هزار بشكه در روز نفت از ايران به چين صادر شود.
در عين حال متوسط صادرات نفت ايران به چين در شش ماه نخست سال 2008 بيشتر از اين رقم و بالغ بر 465 هزار بشكه در روز بوده است.
كارشناسان نفتي يك ماه را ملاك خوبي براي ارزيابي مبادلات نفتي دو كشور نمي دانند و معتقدند مسائل مختلف مي تواند بر حجم مبادلات در يك ماه تاثير بگذارد و لذا بايد دوره هاي زماني بلندمدت مثل يك نيم سال يا يك سال را مد نظر قرار داد.
برخي از منابع نفتي، مخالفت پالايشگاه هاي چيني با افزايش قيمت نفت سبك ايران را علت كاهش صادرات نفت ايران به چين عنوان كرده اند.
بر اساس اين گزارش ايران براي فروش نفت سنگين خود قيمت اين نفت را كاهش داده است اما در مقابل قيمت نفت سبك خود براي تحويل در نيمه دوم سال را افزايش داده است كه پالايشگاه ها از اين اقدام ابراز نارضايتي كرده اند.
اين كشور قيمت نفت سبك خود را 65 سنت در هر بشكه افزايش داده است.
بر اساس اين گزارش صادرات عربستان به چين در ماه خرداد 66 درصد و صادرات نفت آنگولا به چين 33 درصد افزايش داشته است.
انتهاي پيام//
 سه شنبه 1 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 129]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن