تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سپاسگزارى منافق از زبانش فراتر نمى رود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815660385




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ثبت‌نام دانش‌آموزان؛ دغدغه اصلي والدين خوزستاني


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: ثبت‌نام دانش‌آموزان؛ دغدغه اصلي والدين خوزستاني
جام جم آنلاين: والدين يك ميليون و 50 هزار دانش‌آموز خوزستاني خسته از موضوع چگونگي پر كردن اوقات فراغت فرزندان خود در ايام تعطيلات، آرام آرام با يك دغدغه مواجه مي‌شوند؛ ثبت‌نام فرزندان در مدارس. طرح محدوده جغرافيايي با هدف نام‌نويسي دانش‌آموزان در مدارسي كه در مناطق محل سكونت آنهاست شكل گرفته است، طي ساليان اخير باعث به وجود آمدن مشكلات زيادي براي والدين در زمان ثبت‌نام شده است.


از سوي ديگر برخوردهاي سليقه‌اي مدارس دولتي در گرفتن وجه از والدين دانش‌آموزان، الزامات جغرافيايي و اجتماعي و وضعيت مدارس غيرانتفاعي از جمله مشكلاتي است كه اين روزها اولياي دانش‌‌آموزان خوزستاني با آن روبه‌رو هستند.

والدين يكي از دانش‌آموزاني كه براي ثبت‌نام فرزندش به يكي از مدارس مراجعه كرده بود با انتقاد از طرح محدوده جغرافيايي به خبرنگار جام‌جم گفت: اساس تعيين محدوده جغرافيايي درست است اما متاسفانه هنگام ثبت‌نام، مديران از پذيرش دانش‌آموزان خودداري مي‌كنند و مي‌‌گويند تنها دانش‌آموزان داراي معدل بالا را ثبت‌نام مي‌كنيم.

وي افزود: محل سكونت ما براساس طرح محدوده جغرافيايي با اين مدرسه تنها يك چهارراه فاصله دارد، اما حالا بايد به مدرسه‌اي مراجعه كنيم كه از منزلمان فاصله بيشتري داشته و مديران اين مدرسه تنها دليل ثبت‌نام نكردن فرزندمان را نداشتن سهميه مي‌دانند.

وي خاطرنشان كرد: تمركز دانش‌آموزان با معدل‌هاي بالا در يك مدرسه باعث مي‌شود انگيزه رقابت در ميان دانش‌آموزان تنزل پيدا كرده و متوسط پيشرفت دانش‌آموزان كاهش يابد در حالي كه تحصيل اين دو گروه در كنار هم باعث ايجاد نوعي تعادل در ميان آنان خواهد شد.

يكي ديگر از اوليا گفت: تاكنون به چند مدرسه مراجعه كرده‌ام، اما مديران اين مدارس عنوان مي‌كنند، ظرفيت كلاس‌ها پر شده و زمان ثبت‌نام نيز به پايان رسيده است.

تقوي افزود: وجود ضعف‌هاي آموزشي و تربيتي در تعدادي از مدارس مهم‌ترين معضل را براي خانواده‌ها به وجود آورده و مانع از اين مي‌شود تا كودكان خود را در هر مدرسه‌اي ثبت‌نام كنيم.

يكي ديگر از اوليا كه براي ثبت‌نام به يكي از مدارس دخترانه مراجعه كرده بود به خبرنگار جام‌جم گفت: مشكل ثبت‌نام معمولا براي خانواده‌هايي ايجاد مي‌شود كه پدر و مادر مجبور به كار در بيرون از منزل هستند و محيط كار آنان با منزل مسكوني نيز فاصله‌ زيادي دارد.

وي اظهار كرد: از اين‌رو اولياي دانش‌آموزان مايل هستند فرزندان خود را در نزديكي محل كار خود ثبت‌نام كرده تا كنترل بيشتري روي وي داشته باشند.

پدر يك دانش‌آموز خوزستاني ديگر نيز مي‌گويد: اكثر مدارسي كه در نزديكي محل سكونت ما قرار دارد از نوع غيرانتقاعي است و مدارس دولتي كمتر وجود دارد.

فضيلت‌پور افزود: اين امر باعث شده تا دانش‌آموزان براي ثبت‌نام در مدارس دولتي مجبور به طي مسير طولاني باشند كه علاوه بر خستگي موجب كم شدن بازده تحصيلي آنها نيز خواهد شد.

وي گفت: متمركز شدن اكثر مدارس در مركز شهر و تفاوت‌هاي موجود از لحاظ كيفيت آموزشي مدارس باعث بروز تبعيضاتي در ميان دانش‌آموزان مي‌شود.

در اين بين اما مسوول اداره بازرسي و پاسخگويي به شكايات سازمان آموزش و پرورش استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار ما از نظارت 39 ستاد ويژه بر نحوه ثبت‌نام دانش‌آموزان در مناطق 39 گانه آموزش و پرورش اين استان خبر مي‌دهد.

محمدامين ابوالگرجي مي‌گويد: طبق بخشنامه سازمان آموزش و پرورش هريك از اولياي دانش‌آموزان تنها با داشتن سهميه و طرح محدوده جغرافيايي مي‌توانند فرزندان خود را در مدارس ثبت‌نام كنند.

وي درخصوص پرداخت هزينه ثبت‌نام دانش‌آموزان به مدارس معتقد است: اولياي دانش‌آموزان حق پرداخت هيچ‌گونه مبلغي را به هنگام ثبت‌نام به عنوان كمك هزينه به مدرسه ندارند.

ابوالگرجي ادامه مي‌دهد: هرگونه دريافت وجوه كمكي به صورت اجباري به عنوان ثبت‌نام ممنوع بوده و داوطلبان كمك به مدارس نيز بايد وجوه خود را به شماره حسابي خاص كه براي اين منظور در نظر گرفته شده واريز كنند.

وي اضافه مي‌كند: طبق بخشنامه مورد تاييد سازمان آموزش و پرورش به هنگام ثبت‌نام تنها مبلغ 10 هزار ريال بابت بيمه دانش‌آموزان، 30 هزار ريال حق سنجش تحصيلي نوآموزان (در بدو ورود به دبستان)‌ و هزينه مجموعه كتاب‌هاي درسي آنها (با توجه به مقطع و رشته تحصيلي دانش‌آموزان)‌ دريافت مي‌شود.

مسوول اداره بازرسي و پاسخگويي به شكايات سازمان آموزش و پرورش استان خوزستان تاكيد مي‌كند: با مديران متخلف مدارس كه به اجبار از خانواده‌ها هزينه كمك به مدارس دريافت كنند برخورد قانوني شده و خانواده‌ها نيز مي‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به ستادهاي ويژه نظارت بر ثبت‌نام دانش‌آموزان اطلاع دهند.

ابوالگرجي در ادامه اعلام كرد: در صورت تاييد شكايت مردمي درخصوص دريافت وجوه اجباري ثبت‌نام دانش‌آموزان در مرحله اول تذكر داده شده و مورد تخلف در پرونده مدير مدرسه درج خواهد شد و در صورتي كه دريافت وجوه توسط آن مدير تكرار شود، به جابه‌جايي وي منجر خواهد شد.

وي تصريح مي‌كند: هر سال با نزديك شدن سال تحصيلي جديد، مشكل ثبت‌نام دانش‌آموزان مطرح مي‌شود ولي با تلاش‌ها و برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده مشكل خاصي وجود ندارد.

به گفته ابوالگرجي، امكانات و نيروهاي آموزش و پرورش در همه نقاط شهري به طور منطقي توزيع شده اما يكي از مهمترين مشكلات تمايل خانواده‌ها به ثبت‌نام فرزندانشان در مدارس مركز شهر است كه خود باعث بي‌رونقي مدارس ديگر خواهد شد.

وي ادامه داد: با اجراي طرح مركززدايي و تعديل امكانات، سطح علمي، آموزشي و تربيتي مدارس حاشيه‌اي نيز ارتقا پيدا كرده است.

ابوالگرجي خاطرنشان كرد: تمام خانواده‌ها مي‌توانند دانش‌آموزان خود را تنها براساس سهميه‌اي كه مدارس سال‌هاي قبل براساس محدوده جغرافيايي براي آنها مشخص كرده، اقدام به ثبت‌نام دانش‌آموزان خود كنند.
ثبت‌نام دانش‌آموزان خوزستاني تا اواخر شهريورماه صورت مي‌گيرد و ستاد ويژه نظارت بر نحوه ثبت‌نام نيز تا مرداد ماه فعال است.

استان خوزستان با جمعيتي بالغ بر 4 ميليون و 200 هزار نفر داراي بيش از يك ميليون و 50 هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصيلي، 26636 كلاس درس و 9187 باب مدرسه است.

اهواز ــ سميه غافلي
 سه شنبه 1 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2519]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن