تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):توكل بر خداوند، مايه نجات از هر بدى و محفوظ بودن از هر دشمنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803984583




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لغو سفر وزير خارجه مصر به تهران


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: لغو سفر وزير خارجه مصر به تهران


اعتماد ملي: وزير امور خارجه مصر سفر خود به تهران براي شركت در نشست هفته آينده وزيران خارجه كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد را لغو كرد. روزنامه كويتي الراي العام خبر داد كه احمد ابوالغيظ در نظر دارد تا معاون خود را در روابط سياسي بين‌الملل به عنوان رئيس هيات مصري به ايران اعزام كند.

اين روزنامه كويتي به نقل از ديپلمات‌ها افزود: قاهره در نظر دارد تا سطح نمايندگي خود را در نشست وزيران امور خارجه كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد در تهران پايين بياورد. اين در حالي است كه محمدرضا باقري معاون منوچهر متكي وزير امور خارجه ايران در امور آفريقا در حاشيه نشست وزيران خارجه كشورهاي عضو اتحاديه آفريقا در شرم‌الشيخ مصر اعلا‌م كرد: احتمالا‌ منوچهر متكي و احمد ابوالغيظ در حاشيه اجلا‌س وزيران جنبش عدم تعهد در تهران با يكديگر مذاكراتي انجام دهند. ‌ لغو سفر وزير خارجه مصر در پي تلا‌طمات ديپلماتيك بين دو كشور و اعتراض قاهره به ساخت فيلم كه در آن انور سادات رئيس‌جمهور سابق مصر كه توسط خالد اسلا‌مبولي ترور شد، خائن توصيف شده، صورت مي‌گيرد، گرچه هنوز مصري‌ها رسما ارتباط بين لغو سفر وزير خارجه مصر به تهران و وقايع اخير در ساخت اين فيلم مستند را اعلا‌م نكرده‌اند. با اين حال يك مقام مسوول در واكنش به اخباري مبني بر كاهش سطح حضور نماينده مصر در اجلا‌س عدم تعهد در تهران به ايسنا گفت:‌اصولا‌ افزايشي در مورد سطح سفر نبوده كه با كاهش مواجه شود. اين مقام مسوول با تاييد خبر حضور نائله جبر معاون حقوقي وزير خارجه مصر در اجلا‌س عدم تعهد در تهران، در مورد دلا‌يل عدم حضور ابوالغيظ تصريح كرد: مصري‌ها دليل اين مساله را سفر همزمان ابوالغيظ به خارج از مصر عنوان كرده‌اند. سال گذشته نيز در اجلا‌س عدم تعهد با عنوان حقوق بشر و تنوع فرهنگي نائله جبر به عنوان نماينده مصر شركت كرده بود. ‌ جمعه هفته گذشته هم ديدار دوستانه تيم‌هاي ملي فوتبال ايران و مصر لغو شد. پايگاه اينترنتي كنفدراسيون فوتبال آسيا نوشت: با لغو بازي دوستانه با مصر تداركات ايران براي انتخابي جام جهاني مشكل تازه‌اي پيدا كرد. روز گذشته سمير ظاهر رئيس فدراسيون فوتبال مصر در مصاحبه با دريم‌تي‌وي اعلا‌م كرد كه تيم ملي اين كشور بنا به توصيه مقامات دولتي در مقابل ايران ظاهر نخواهد شد. ظاهر گفت: وزارت خارجه مصر از ما خواست با ملا‌حظه بيشتري به اين بازي فكر كنيم. آنها از ما نخواستند كه بازي را لغو كنيم اما ما تصميم گرفتيم از اين مسابقه صرف ‌نظر كنيم. ظاهر در خصوص لغو ديدار تداركاتي تيم ملي فوتبال مصر با ايران گفت: لغو اين بازي دوستانه كه قرار بود روز 20 اوت 300 مرداد) در كشور امارات برگزار شود، به دلا‌يل سياسي ناشي از تنش به وجود آمده از روابط دو كشور پس از توليد فيلمي ايراني ( اعدام فرعون) عليه انور سادات پادشاه مصر صورت گرفت. اين در حالي است كه تهيه‌كنندگان ايراني فيلم اعلا‌م كرده‌اند پيش‌توليد بخش دوم اين فيلم را آغاز كرده‌اند. العربيه گزارش داد: با توليد بخش دوم فيلم مستند با عنوان 344 گلوله براي فرعون> مي‌رود تا اين روابط را بحراني‌تر كند، به ويژه اينكه بخش اول اين فيلم باعث برانگيختن جنجال بزرگي در مصر شد و تاثيراتي منفي بر تلا‌ش‌هاي انجام شده براي بهبود روابط دوجانبه بر جاي گذاشت.> مصري‌ها هم در واكنش اعلا‌م كرده‌اند كه در حال توليد فيلم موهن ضدايراني هستند. سردبير روزنامه سخنگوي حزب ملي حاكم در مصر، هفته پيش توليد اين فيلم را به مثابه پاسخي مستقيم به توهين ايران به مصر از طريق ساخت فيلم و خدشه‌دار نمودن نام سادات دانست.

انتهاي خبر // روزنا - وب سايت اطلاع رساني اعتماد ملي//www.roozna.com
------------

------------
 سه شنبه 1 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن