تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شب و روز بر هر كس بگذرد، او را ادب مى‏كند، فرسوده‏اش مى‏نمايد و به مرگ نزديكش مى‏س...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805786198




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نوعي نگاه به كارنامه شكيبايي/قاب‌هايي كه هنوز از زنده‌ياد شكيبايي نديده‌ايم


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: نوعي نگاه به كارنامه شكيبايي/قاب‌هايي كه هنوز از زنده‌ياد شكيبايي نديده‌ايم
مروري بر آثار به نمايش درنيامده خسرو شكيبايي شايد راهي تازه باشد تا از او گفتن كهنه و تكراري نشود و جايگاهي كه در طول سه دهه بازيگري از آن خود كرده مورد تجزيه و تحليلي در خور قرار بگيرند.

به گزارش خبرنگار مهر، اين روزها كه هنوز يك هفته هم از درگذشت خسرو شكيبايي نگذشته مرور بر كارنامه سينمايي و تلويزيوني اين بازيگر فقيد به كرات از سوي روزنامه و رسانه‌هاي مختلف انجام شده است.

اين ميان پيدا كردن زواياي جديد براي گفتن و نوشتن و ياد كردن از شكيبايي به نظر هوشمندانه و در عين حال كاربردي‌تر مي‌آيد. راهي كه كمك كند تا از او گفتن كهنه نشود و جايگاهي كه در طول سه دهه بازيگري از آن خود كرده در آثار مكتوب مورد تجزيه و تحليلي در خور قرار گرفته و باقي بماند.

حيران

بازيگري كه دوباره ديدن آثار برجسته‌اش بخصوص در اين روزها به ما يادآور مي‌شود كه سينماي ايران كمتر توانست دستمايه لازم را براي تكرار نقاط اوج بازيگري وي در اختيارش بگذارد و اين كاستي در كيفيت فيلم‌هاي يك سال اخير شكيبايي و آثاري كه به نمايش درنيامده‌اند، تا حدي خودنمايي مي‌كند.

"آشيانه سيمرغ" به كارگرداني شهرام اسدي تنها مجموعه‌اي است كه اين بازيگر فقيد آماده پخش دارد. مجموعه روايتگر زندگي شيخ بهايي در سه مقطع كودكي، نوجواني و كهنسالي در 32 قسمت است كه ساخت آن از اوايل دهه هشتاد بر اساس طرحي از محسن دامادي آغاز و در سال 84 به پايان رسيد.

قرار بود اين مجموعه سال 86 پخش شود كه معاون سيما از حذف 15 قسمت و تبديل كردن آن به يك مجموعه 17 قسمتي به دليل رعايت نكردن برخي ضوابط و استانداردها و ريتم كند مجموعه خبر داد. در اين مجموعه علي نصيريان، خسرو شكيبايي، فاطمه گودرزي، دانيال حكيمي، سپنتا سمندريان، لادن مستوفي، كورش تهامي و رويا تيموريان بازيگران اصلي هستند.

نقش دوران كهنسالي شيخ بهايي را نصيريان بازي مي‌كند و شكيبايي و گودرزي نقش پدر و مادر او را بر عهده دارند. اين مجموعه هم اكنون در مرحله تدوين نهايي است و زمان دقيق پخش آن نامشخص است.

"شب" به كارگرداني رسول صدرعاملي يكي از آخرين حضورهاي شكيبايي است كه در بيست و ششمين جشنواره فجر به نمايش درآمد. عزت الله انتظامي، خسرو شكيبايي و امين حيايي سه بازيگر اصلي اين فيلم هستند كه موضوع آن به زائران حرم امام هشتم (ع) مي پردازد.

شكيبايي در اين فيلم با چهره پردازي خاص نقش سيدرضا سرايدار يك زائرسرا را بازي مي‌كند كه تفكري خاص دارد كه او را وامي دارد يك مجرم را براي زيارت حرم آزاد كند. نقشي خاص كه حضور اين بازيگر را با توجه به شناسنامه و خاستگاه نقش و تلاشي كه وي براي دور شدن از مولفه هاي آشناي بازيگري خود انجام مي دهد، برجسته مي‌كند.

اين فيلم از جشنواره فجر جايزه بهترين بازيگر مرد نقش اول را براي امين حيايي و جوايزي چون جايزه ويژه مجمع هنرمندان خراسان و معاونت فرهنگي اجتماعي شهرداري مشهد را به دست آورد. طبق آخرين خبرها قرار است اين فيلم اواسط پاييز به اكران عمومي در سينماهاي تهران در بيايد.

"حيران" به كارگرداني شاليزه عارفپور اولين فيلم بلند اين فيلمساز است كه پيش از اين در كنار سينماگراني چون رخشان بني اعتماد، داريوش مهرجويي، محمدرضا هنرمند، عليرضا رئيسيان و ... حضور داشته است. فيلم داستان دختري روستايي به نام ماهي است كه با حيران مهاجر جوان افغان آشنا مي‌شود و با وجود مخالفت خانواده با او ازدواج مي‌كند.

باران كوثري، مهرداد صديقيان، خسرو شكيبايي، فرهاد اصلاني، ژاله صامتي، فوژان عارفپور، محسن و پارسا مكاري و احمد ياوري شاد بازيگران اين فيلم هستند كه با پايان مراحل فني هم‌اكنون آماده نمايش است و در فهرست فيلم‌هاي آماده نمايش اعلام شده از سوي معاونت سينمايي قرار دارد. زماني اكران اين فيلم هنوز مشخص نشده است.

ستاره بود

"دوشيزه باران" به كارگرداني محمدعلي سليمان‌تاش داستان پسري جوان به نام سام است كه پس از آشنايي با دختري به نام آناهيتا متوجه مي‌شود او فرزند كورش كبير است و همراه يكديگر به پاسارگاد مي‌روند. فريد بهنام، خسرو شكيبايي، جمشيد مشايخي، چكامه چمن‌ماه، رامتين خداپناهي، اميرحسين مدرس، مارال فرجاد، فخرالدين صديق شريف، شيوا خنياگر، مهران رجبي و انوشيروان ارجمند از بازيگران فيلم هستند.

اين فيلم با پايان مراحل فني قرار بود در بيست و ششمين جشنواره فجر به نمايش دربيايد كه با محقق نشدن اين امر هنوز زماني مشخص براي اكران آن اعلام نشده است. تهيه كننده دو فيلم "حيران" و "دوشيزه باران" جهانگير كوثري است. سليمان‌تاش مقيم اروپاست و سال گذشته به ايران آمد تا نخستين تجربه فيلمسازي خود را كارگرداني كند.

"نسكافه داغ داغ" با نام قبلي "آهنگي براي مادربزرگ" ساخته محمدعلي قوي‌تن است. اين فيلم فضايي شاد و موزيكال دارد و داستان آن درباره زني جوان به نيكتا است كه به گويندگي برنامه‌هاي عروسكي علاقه دارد، اما همسرش كه يك كارخانه عروسك سازي را اداره مي‌كند با او مخالفت مي‌كند. او به كمك استاد خود آقاي بندري با نقش آفريني خسرو شكيبايي راه حلي تازه پيدا مي كند.

در اين فيلم يكتا ناصر، خسرو شكيبايي، افسانه چهره‌آزاد، داود اكراميان، السا سحرخيز و محمد اللهياري بازي مي‌كنند. اين فيلم قرار بود سال گذشته به نمايش دربيايد كه محقق نشد و در آن يكتا ناصر نقش پيرزني 75 ساله را ايفا مي‌كند. قرار است اين فيلم پس از پايان اكران "هميشه پاي يك زن در ميان است" در گروه سينمايي قدس به نمايش دربيايد.

"دلشكسته" به كارگرداني علي رويين‌تن نخستين تجربه كارگرداني وي و داستان دختري به نام نفس است كه در دانشگاه با مشكلات عاطفي روبرو مي‌شود. فريبا كوثري، آفرين عبيسي، اكبر عبدي، خسرو شكيبايي، شهاب حسيني، بيتا بادران، رضا رويگري، شقايق فراهاني و مجيد مشيري بازيگران اين فيلم هستند.

اين فيلم در بخش ميهمان بيست و ششمين جشنواره فيلم فجر و همچنين براي اعضا انجمن روزنامه نگاران مسلمان به نمايش درآمد و آماده اكران است ولي هنوز زماني دقيق براي نمايش عمومي آن اعلام نشده است.

"دايناسور" به كارگرداني پرويز شيخ‌طادي داستان هنرمندي سرشناس به نام خوشنويس است كه تصميم مي‌گيرد چك بي‌محل تهيه‌كننده خود را با زور اسلحه از بانك نقد كند. خسرو شكيبايي، جهانگير الماسي، ميرطاهر مظلومي، رويا افشار، شقايق فراهاني، مرتضي ضرابي، رضا فيض نوروزي، رضا توكلي، شيرين بينا، احمد پورمخبر و زهره مجابي از بازيگران اصلي اين فيلم هستند.

شكيبايي در اين فيلم طنز نقش اصلي كاراكتر خوشنويس را بازي مي كند. "دايناسور" در حوزه هنري به نمايش درآمد و خود را براي رقابت در جشنواره بيست و هفتم فجر آماده مي كند. فيلمي كه كارگردانش معتقد است: يك طنز اجتماعي سياسي و متفاوت با طنزهايي است كه تا به حال در سينماي ايران توليد شده و پرفروش خواهد شد.

نسكافه داغ داغ

"ستاره بود" به كارگرداني فريدون جيراني شخصي‌ترين فيلم اين سه‌گانه است كه به زندگي ستاره‌اي قديمي مي‌پردازد كه فراموش شده و پس از مرگ، بازيگران قديمي سعي مي‌كنند او را به ياد آورند. ستاره‌اي كه فقدانش را يك همراز قديمي كه حالا سرايدار تئاتر لاله زار است (خسرو شكيبايي) پر مي‌كند.

شخصيت سرايدار در واقع عاشق قديمي اين بازيگر است كه بودن در كنار او و مرور گذشته‌هاي دور را بر هر چيز ترجيح داده و تاريخ مصور ستاره قديمي است. هر كدام از بخش‌هاي اين سه‌گانه سرنوشتي خاص پيدا كرده و از اكران متعارف به دور ماندند. حميد اعتباريان تهيه‌كننده اين سه‌گانه پس از فوت شكيبايي اعلام كرده در صورت توافق با صدا و سيما يكي از فيلم‌هاي به نمايش درنيامده وي از تلويزيون پخش مي شود.

خسرو شكيبايي سحرگاه جمعه 28 تيرماه بر اثر ايست قلبي در سن 64 سالگي چشم از جهان فروبست. نام و يادش جاويد ...
 سه شنبه 1 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن