تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 30 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى حكمتى كه در قلب منافق جا مى‏گيرد، در سينه‏اش بى‏قرارى مى‏كند تا از آن بي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1807232322




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دولت اساسنامه سازمان فضايي ايران را تصويب كرد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: دولت اساسنامه سازمان فضايي ايران را تصويب كرد
تهران / واحد مركزي خبر / مكتوب 1387/05/01
هيئت وزيران اساسنامه "سازمان فضايي ايران" را با هدف انجام وظايف قانوني و امور مطالعاتي ، پژوهشي ، مهندسي و اجرا در زمينه فناوري‌ هاي خدمات فضايي و سنجش از راه دور و تقويت شبكه‌هاي ارتباطي و فناوري فضايي در داخل و خارج از كشور تصويب كرد .
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت ، هيئت وزيران بنا به پيشنهاد وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات و در راستاي اجراي اصل 44 قانون اساسي و براي واگذاري وظايف غير حاكميتي به بخش خصوصي و تجميع وظايف حاكميتي پراكنده در سازمانهاي خاص اساسنامه اي را تصويب كرد كه بر اساس آن انجام وظايف قانوني و امور مطالعاتي ، پژوهشي ، ‌طراحي ، مهندسي و اجرا در زمينه فناوري‌هاي خدمات فضايي و سنجش از راه دور و تقويت شبكه‌هاي ارتباطي و فناوري فضايي در داخل و خارج از كشور و تجمع فعاليت‌هاي حاكميتي مركز سنجش از راه دور ايران و وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات بر عهده ‌سازمان فضايي ايران است .
بر اساس اين اساسنامه ، سازمان فضايي داراي شخصيت حقوقي و استقلال مالي است و به صورت موسسه دولتي وابسته به وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات و براساس قوانين و آيين نامه‌هاي مالي و معاملاتي خاص خود و در چارچوب قوانين و مقررات اداره خواهد شد .
بر اساس اين مصوبه ، از جمله وظايف سازمان فضايي ايران علاوه بر مطالعه و ‌پژوهش در زمينه فناوري‌هاي خدمات فضايي و تجميع فعاليت‌هاي حاكميتي مركز سنجش از راه دور ايران و وزارت ارتباطات ، وظايف ديگري چون تهيه و تنظيم برنامه‌هاي بخش فضايي كشور ، انجام مطالعات به منظور تدوين سياست‌هاي طراحي ،‌ساخت ، پرتاب و استفاده از ماهواره هاي تحقيقاتي ، انجام تحقيقات ، طراحي ، ساخت و پرتاب ماهواره اي تجاري ‌علمي ‌و تحقيقاتي و طراحي و ساخت مركز كنترل و پرتاب ماهواره‌هاي ملي و برنامه ريزي به منظور هدايت و گسترش استفاده صلح آميز از فضاي ماوراي جو و اجرام و فناوري فضايي ، ‌تقويت شبكه‌هاي ارتباطي ملي ،‌ منطقه‌اي و بين‌المللي توسط بخش هاي دولتي ، ‌تعاوني ، خصوصي را نيز بر عهده دارد .
بر اين اساس ، ازديگر وظايف سازمان فضايي ايران مي توان به بررسي نياز ها و اجراي پروژه‌هاي ماهواره‌اي ،مشاركت در اجراي پروژه هاي ماهواره اي ، دريافت تعرفه‌هاي مصوب عرضه خدمات فضايي و اعطاي مجوز فعاليت در فضا ، تعيين صلاحيت پيمانكاران و مشاوران غير دولتي براي انجام امور اجرايي و تحقيقاتي فضايي ، عضويت و حضور در مجامع و اتحاديه ‌هاي منطقه‌اي و بين‌المللي مربوط به منظور حفظ منافع ملي ، مديريت و بهره‌برداري از موقعيت هاي مداري و ماهواره‌اي و هماهنگي با دستگاههاي مسئول در اين زمينه ، مطالعه و برنامه‌ريزي براي تأمين بخش فضايي مورد نياز كليه شبكه‌هاي ماهواره‌اي كشور براي ارايه خدمات ماهواره و ايجاد بايگاني ملي و تمركز در نگهداري و طبقه‌بندي و به هنگام سازي اطلاعات فضايي اشاره كرد .
بر اساس اين اساسنامه ، سازمان فضايي ايران مجاز است به منظور انجام امور و وظايف محوله با تأييد شوراي گسترش آموزش عالي كشور به تأسيس مركز تحقيقات فضايي (پژوهشكده يا پژوهشگاه) و نيز ايجاد شركت در چارچوب قوانين و مقررات ، اقدام كند .
همچنين بر اساس بند «د» مبني بر دريافت تعرفه هاي مصوب عرصه خدمات فضايي، سازمان مكلف است بر اساس نرخهايي كه به تصويب هيئت وزيران خواهد رسيد اقدام و وجوه حاصل را به حساب درآمد عمومي (نزد خزانه‌داري كل) واريز كند .
بر اين اساس ، در اجراي بند «10» ماده (68) قانون مديريت خدمات كشوري ـ مصوب 1386 ـ سازمان مي تـواند با هماهنگي معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس‌جمهور ، به منظور جذب و نگهداري نيروهاي مناسب براي مشاغل تخصصي و مديريت، فوق‌العاده لازم با تصويب هيئت وزيران پرداخت كند .
بر اساس اين اساسنامه ، رئيس سازمان كه معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات است، توسط وزير ياد شده منصوب مي‌شود و بالاترين مقام اجرايي دستگاه خواهد بود و رئيس سازمان مسئول حسن اجراي امور و حفظ حقوق، منافع و اموال سازمان است و براي اداره امور سازمان داراي همه گونه حقوق و اختيارات تام در حدود مقررات است و نمايندگي سازمان را در مقابل تمامي مقامات قضايي و اشخاص حقيقي و حقوقي با حق توكيل به غير خواهد داشت .
پرويز داودي معاون اول رئيس‌جمهور اين مصوبه را 25 تير به دستگاههاي اجرايي ابلاغ كرده است .
 سه شنبه 1 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن