تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):چیزی با چیزی نیامیخته است که بهتر از حلم با علم باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816433721




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كاوه مهرابى: - در المپيك شانس دومى ندارم


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: كاوه مهرابى: - در المپيك شانس دومى ندارم
شيوا شيرمردى

وقتى ايران را به مقصد دانمارك ترك كرد كه همه فكر و خيالش كسب ورودى المپيك بود هر چند آن زمان كمتر كسى فكر مى كرد ايران نماينده اى در المپيك داشته باشد آن هم در رشته اى كه تاكنون نتوانسته حتى يك مقام معتبر آسيايى به دست بياورد.اما آن روزها مهرابى مى خواست ثابت كند كه بدمينتون نيز مى تواند مثل ساير رشته ها به سطح خودش نزديك شود.
بنابراين حدود ۵ سال قبل با همكارى فدراسيون بدمينتون البته، هزينه خودش وارد كمپ حرفه اى بدمينتون دانمارك شد. اودر آنجا همزمان با انجام تمرينات دوره مربيگرى را پشت سر مى گذاشت و پس از آن بودكه كاوه مهرابى با حضور در مسابقه هاى ورودى جهانى به امتياز ورودى مسابقه ها راه پيدا كرد تا اولين نماينده ايران در بازيهاى جهانى باشد اما اين در حالى بود كه او در رقابت ها نتوانست به مقام قابل قبولى دست پيدا كند و در همان ابتدا حذف شد.
پس از آن و با شروع رقابت هاى كسب امتياز ورودى المپيك مهرابى با حضور در رقابت هاى مختلف به دنبال كسب سهميه المپيك بود باز هم هيچ كس فكر نمى كرد كه او بتواند به المپيك برود چون اين رشته با تمام رشته ها متفاوت است و ورزشكاران بايستى در طول ۵۲ هفته در ۲۸ مسابقه خاص كه در تمام دنيا برگزار مى شود با كسب امتياز كسى و قرار گرفتن در بين ۴۰ نفر اول مسابقه ها راهى المپيك شود.
كاوه بعد از يك سال حضور در اين رقابت ها با كسب ۱۵ هزار و ۹۶۰ امتياز در مكان ۴۲ جدول قرار گرفت. او دو پله تا المپيك فاصله داشت باز كسى فكر نمى كرد اوالمپيكى شود اما روزهايى كه صحبت از اعلام اسامى كاروان ايران به بازيها بود وبه نحوى ليست نفرات اعزامى داشت بسته مى شد خبر رسيد كه مهرابى در بدمينتون سهميه المپيك را كسب كرد.
به اين ترتيب فاصله دو پله اى مهرابى تا پكن توسط فدراسيون جهانى بدمينتون طى شد به اين گونه كه صلاحيت يكى از ورزشكاران تاييد نشد ونفرى نيز كه به اشتباه در ليست فدراسيون جهانى قرار گرفته بود از ليست خارج شد تا به اين ترتيب كاوه بار ديگر افتخار ديگرى را نصب بدمينتون ايران كند.

چطور شد تصميم گرفتى ايران را براى كسب سهميه المپيك ترك كنى
عملكرد رضازاده در بازيهاى المپيك سيدنى حس عجيبى به من منتقل كرد. حسى كه انگار من هم مى توانم چنين افتخارى را به دست بياورم آن روزها بود كه تصميم گرفتم به تحمل تمام سختى ها ومشكلات به ورودى المپيك راه پيدا كنم و اولين بدمينتون باز المپيكى ايران شوم.
با حضور در رقابت هاى كسب ورودى المپيك فكر مى كردى در جمع ۴۰ نفر برتر قرار بگيرى
مسابقه هاى انتخابى حداقل يك سال طول مى كشد. من در اين مدت زحمات زيادى كشيدم تا به جمع ۴۰ نفر برسم البته بايد بگويم كه انسان با اميد زنده است و اگر روزى اميد از ما گرفته شود كار ما خيلى سخت مى شود به اين ترتيب من هيچ وقت از تلاشم كم نكردم بلكه روز به روز به اميد المپيكى شدن تمريناتم را بيشتر مى كردم تا اينكه در ليست ۴۲ نفره قرار گرفتم كه در اواخر با حذف دو نفر از جدول من توانستم سهميه را به دست بياورم.
المپيكى شدن چه حسى دارد
زمانى كه مسابقه ها تمام شد فشار روى من خيلى زياد بود و خيلى خسته بودم آن زمان نمى دانستم كه المپيكى مى شوم يا نه اما خدا خواست و اين اتفاق افتاد. با اين مساله نه تنها بار روانى و فشارها از دوش من برداشته شد بلكه در مقابل كسانى كه برايم زحمت كشيدند رو سفيد شدم.
با توجه به اينكه حالا المپيكى شدى براى حضوردر بازيها چه برنامه هايى دارى
بعد از اينكه اسمم در ليست نفرات اعزامى به المپيك قرار گرفت انگيزه ام براى بازيها مضاعف شد و بايد بگويم اكنون براى المپيك خالى نشده ام بلكه با محبت تمام دوستان انگيزه بالايى براى حضور در المپيك پيدا كرده ام. مسؤولان و علاقه مندان به ورزش هم به صورت عملى نشان دادند كه قدر زحمات ورزشكاران را به خوبى مى دانند و الان مى خواهم از تمام تلاشم استفاده كنم تا افتخار ديگرى براى ايران به دست بياورم.
از حريفانت چقدر شناخت دارى
تمام حريفانم را به خوبى مى شناسم. اصلى ترين حريفان من از شرق آسيا هستند كه شانس زيادى براى كسب مدال المپيك دارند و در يك جمله بايد بگويم كه همه آنها مهمترين بدمينتون بازان دنيا هستند و در مورد آنها تنها قولى كه مى توانم بدهم اين است كه با نهايت آمادگى وارد المپيك مى شوم و از هيچ تلاشى فروگذار نمى كنم و به عقيده من حتى يك برد در المپيك براى ما سخت است و اين در حالى است كه در اين بازيها با اولين باخت بايد از دور رقابت ها كنار بروى بنابر اين در المپيك شانس دوم وجود ندارد.
پس بايد گفت در چه صورتى مى توانى به مرحله دوم رقابت ها برسى
با شرايطى كه اكنون وجود دارد اميدوارم در قرعه اول به ورزشكارانى از امريكا يا اروپا بخورم چون آنها قابل بردتر هستند ولى در صورتى كه بازى اولم با حريفان شرق آسيا مثل چين، اندونزى، مالزى و كره جنوبى باشد در همان دور اول حذف مى شوم.
اين روزها شرايط تمرين ات چطور است
بعد از اينكه به دانمارك برگشتم تمرينات خوبى را زيرنظر مربى ام انجام داده ام و اميدوام با شرايط خوب روحى كه دارم در المپيك بازى خوبى را به نمايش بگذارم.
در مورد برنامه هايت بعد از المپيك نيز صحبت مى كنى
به نظر من پله هاى ترقى را بايد پله پله طى كرد و نمى شود يك شبه ره صد ساله رفت. من هم در زندگى ام هيچ چيزى را بدون زحمت به دست نياورده ام و اميدوارم از اين پس هم همين طور باشد و البته بايد اين مسأله را يادآور شوم كه تاكنون افراد زيادى زحمت كشيده اند كه بدمينتون ايران را به اين پله برسانند. نسل ما هم اين شرايط را به جلو مى برد و اميدوارم اين شرايط باعث شود تا نسل آينده به مدال المپيك نزديك شوند و اين در حالى است كه مطمئنا من در اين راه كوتاهى نمى كنم بلكه وقتى مربى شدم تمام تلاشم را مى كنم تا شاگردانم به مدال المپيك برسند.
 سه شنبه 1 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 139]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن