تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):ما اهل بیت رسول خدا(ص) وسیله ارتباط خدا با مخلوقاتیم ما برگزیدگان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815689565




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جزئيات طرح استتار و شاداب سازي مدارس تشريح شد


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: جزئيات طرح استتار و شاداب سازي مدارس تشريح شد
كارشناس امور بانوان سازمان آموزش و پرورش شهر تهران جزئيات طرح استتار و شاداب سازي مدارس را از ابتداي تدوين طرح تاكنون تشريح كرد.
افسانه فروزان فر در گفتگو با مهر با بيان اينكه اين طرح در ابتدا با عنوان طرح استتار در مدارس دخترانه در سال 87 مطرح شد، گفت: هدف از اين طرح تحكيم بنيادهاي اعتقادي دختران، التزام منطقي آنها به حجاب و ارتقاي سطح جسماني و رواني دانش آموزان به منظور افزايش كيفيت آموزشي مدارس عنوان شد.
وي درخصوص تحكيم بنيادهاي اعتقادي دختران دانش آموز و التزام منطقي آنها به حجاب افزود: دانش آموزان ملزم به حفظ حجاب در مدرسه به خاطر مدير و معاون هستند در حالي كه بيرون از مدرسه برخلاف اين عمل مي كنند و اعتقاد صحيحي نسبت به حجاب ندارند، بنابراين بايد بدانند كه كجا اين مقوله را رعايت كنند.
كارشناس امور بانوان سازمان آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: بخش زيادي از ساعات زندگي دانش آموزان در مدرسه مي گذرد و با وجود اينكه نامحرمي در مدارس وجود ندارد بايد حجاب خود را به طور كامل بدون هيچ منطق و دليلي رعايت كند.
فروزان فر ارتقاي سطح جسمي و رواني دانش آموزان را از ديگر اهداف اين طرح خواند و گفت: نظارت بر بهداشت موي دانش آموزان دختر نيز مطرح شد چرا كه آنها دائماً مقنعه به سر دارند و مي توانند بدون رعايت بهداشت موهاي خود را بپوشانند.
وي با بيان اينكه تأمين نيازهاي روحي و رواني دختران دانش آموز از ديگر اهداف طرح استتار بود، افزود: دختران دوست دارند كه در محيط ديده شوند پس بايد به اين نياز آنها توجه كرد.
كارشناس امور بانوان سازمان آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اينكه طرح استتار مدارس دخترانه هزينه بر است، افزود: پوشاندن محيط كلاسها از مقوله هاي اوليه طرح استتار بود، اما به شرطي كه تهويه كلاس و نور آن دچار آسيب نشود ضمن اينكه ديد دانش آموزان به فضاي بيروني نيز حفظ شود چرا كه عدم ارتباط با فضاي خارجي خستگي و كسالت مي آورد.
فروزان فر درخصوص تغيير نام طرح استتار گفت: در سالهاي گذشته اين طرح به عنوانهاي بهينه سازي فضاهاي آموزشي، محرم سازي، مدرسه بانشاط، اتاق مراجعين و شاداب سازي مدارس تغيير نام داد.
وي علت اين تغيير نام را برداشت منفي و عدم استقبال از نام استتار خواند و تصريح كرد: البته با تغيير نام اهداف طرح روشن تر شد و مشكلي براي اصل آن ايجاد نكرد.
كارشناس امور بانوان سازمان آموزش و پرورش شهر تهران در پاسخ به اينكه استتار با شاداب سازي تفاوتهاي معنايي زيادي دارند، اظهار داشت: در راستاي تكميل طرح به شاداب سازي مي رسيم.
فروزان فر فرهنگ سازي طرح را از ديگر اهداف آن خواند و افزود: بايد مسؤولان، مديران، اوليا و در نهايت خود دانش آموزان نسبت به طرح آگاه و توجيه مي شدند كه اين مسأله زمان زيادي را طلب مي كرد.
وي با بيان اينكه عده اي بعد از توجيه طرح باز هم با آن مخالف بودند، گفت: استتار مدارس در مناطقي كه موافق آن بودند و فضاي مناسب را هم در اختيار داشتند انجام شد.كارشناس امور بانوان سازمان آموزش و پرورش شهر تهران با اظهار بي اطلاعي نسبت به تعداد مدرسه هاي تحت پوشش طرح، تأكيد كرد: در ابتدا هدف اين بود كه در هر منطقه يك مدرسه استتار پيدا كند تا براي مدارس ديگر نيز الگو شود.فروزان فر اظهار كرد: بعد از اجراي طرح در تعدادي از مدارس، وسايل ورزشي گوناگون مانند اسكيت و دوچرخه در اختيار آنها گذاشتيم.
وي از شاداب سازي 40 مدرسه در تهران توسط شهرداري خبر داد و گفت: البته شهرداري تهران بايد با سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس در اين زمينه به توافق برسند چرا كه هيچ كار عمراني بدون موافقت اين سازمان نمي تواند انجام شود.
كارشناس امور بانوان سازمان آموزش و پرورش شهر تهران خاطرنشان ساخت: البته سازمان نوسازي مدارس نيز در طرح شاداب سازي شركت مي كند به طوري كه در سال گذشته 500 ميليون تومان در اين زمينه هزينه كرد.
فروزان فر رقم دقيقي را از اعتبار شهرداري براي شاداب سازي 40 مدرسه عنوان نكرد و افزود: بعد از برآورد اوليه شهرداري از مدارس اعتبار اين طرح مشخص مي شود.
 سه شنبه 1 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 285]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن