تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب بهتر از روزه زبان است و روزه زبان بهتر از روزه شكم است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812878324




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

باباجان: تركيه مصمم به رايزني با طرفهاي درگير برنامه‌اي هسته‌اي ايران است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: باباجان: تركيه مصمم به رايزني با طرفهاي درگير برنامه‌اي هسته‌اي ايران است
خبرگزاري فارس: وزير امور خارجه تركيه گفت براي ايجاد زمينه براي اعتماد مقابل، طرفهاي درگير برنامه هسته‌اي ايران به مذاكرات خود با طرفها ادامه مي‌دهد.


به گزارش فارس به نقل از روزنامه ترك زبان "زمان" ، علي‌بابان جان امروز براي ديدار با اعضاي شوراي امنيت سازمان ملل متحد عازم نيويورك شد.
باباجان در اين ديدارها درباره سياست خارجي تركيه ، كمك‌هاي تركيه به مفهوم جهاني در منطقه و اقداماتي كه درباره صلح و ثبات انجام داده به مخاطبان خود گزارش خواهد داد.
علاوه بر اين باباجان با " بان كي مون" دبير كل سازمان ملل نيز ديدار و درباره موضوعات عراق و قبرس با وي بحث و گفتگو خواهد كرد.
اما باباجان قبل از عزيمت به نيويورك در يك نشست مطبوعاتي شركت كرد و درباره موضوع‌هاي مختلف از جمله برنامه هسته‌اي تهران توضيحاتي را داد.
باباجان در اين نشست مطبوعاتي با يادآوري ديدار ديروزش با "سعيد جليلي" مذاكره كننده ارشد هسته‌اي ايران در استانبول به وجود مشكل اعتماد بين ايران و ديگر كشور در رابطه با اين موضوع اشاره و تاكيد كرد كه مشكل بي اعتمادي بايد برطرف شود.
باباجان افزود : روز جمعه در ژنو يك نشست مهمي برگزار شد . گروه 1+5 نشستي را با ايران ترتيب دادند . بعد از اين اين ديدار كه با رياست خاوير سولانا برگزار شد با "اشتانماير" وزير خارجه آلمان و سولانا تلفني گفتگو كردم و رويكردهاي‌هاي كلي را گرفتم. آقاي جليلي هم ديروز به استانبول آمد و با وي يك ديدار طولاني داشتيم.
وي اضافه كرد : با وي (جليلي) درباره روابط دوجانبه و منطقه‌اي گفتگو كرديم اما موضوع اصلي برنامه هسته‌اي بود .اساس اين كار بر بي‌اعتمادي متقابل نهفته است ما به روندي نياز داريم كه اين مشكل بي‌اعتمادي را از بين‌برد و موجب اعتماد طرفين به يكديگر شود.
وزير خارجه تركيه در ادامه با تاكيد بر روابط خوب تركيه با تمام كشورهاي منطقه و گفتگو با تمام آنها تصريح كرد، هم عضويت اتحاديه اروپا و هم عضويت ناتو داريم . با توجه به امكان گفتگو ساده تركيه با تمام طرفها ، مذاكرات با تمام طرفها براي درك حساسيت طرفها از نگاه تركيه نقش تسهيل كننده را بازي مي‌كند. اين نقش اسم ندارد. با گفتگو و مذاكره با تمام طرفها به روندي نياز داريم كه باعث ايجاد اعتماد طرفها به همديگر شود.
رئيس گروه مذاكره كننده تركيه با اتحاديه اروپا همچنين در اين نشست مطبوعاتي از گفتگوي تلفني با جليلي و سولانا طي چند هفته آتي خبر داد و تاكيد كرد كه تركيه به رايزني خود با هر دو طرف ادامه خواهد داد.
اين وزير ترك از تمايل هر دو طرف بر ادامه مذاكرات سخن راند و گفت : ما براي صلح ، ثبات و آرامش منطقه خود به انجام هر كاري كه لازم است ادامه مي‌دهيم . هدف ما تامين تقويت ثبات در منطقه خود و در تمام دنيا است . به برنامه هسته‌اي ايران هم در چارچوب سياست خارجي اصلي نگاه مي‌كنيم . اميدواريم كه اين مذاكرات به شكل مثبت ادامه يابد و به تفاهمي برسد.
انتهاي پيام/.
 دوشنبه 31 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن