تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد (ص) رها کنید، مبادا دوستى آل محمد (ص) ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815610784




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدير كل دفتر برنامه ريزي و تاليف كتاب هاي درسي: آموزش و پرورش و خانواده ها دغدغه اي نسبت به درس تاريخ ندارند


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: مدير كل دفتر برنامه ريزي و تاليف كتاب هاي درسي: آموزش و پرورش و خانواده ها دغدغه اي نسبت به درس تاريخ ندارند


تهران - خبرگزاري ايسكانيوز: مدير كل دفتر برنامه ريزي و تاليف كتاب هاي درسي گفت: نه مديريت آموزش و پرورش چندان دغدغه درس تاريخ را دارد و نه خانواده ها نسبت به آن حساسيت دارند.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار آموزش و پرورش باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز" ، حجت الاسلام و المسلمين "علي ذوعلم" در حاشيه جلسه نقد و بررسي كتاب تاريخ معاصر سال سوم متوسطه كه در سالن اجتماعات سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي وزارت آموزش و پرورش برگزار شد با بيان اينكه نقدهاي صريحي به كتاب تاريخ معاصر بيان شده است اظهار داشت : از سال گذشته قرار شد بنابر سياست آموزش و پرورش حركت در مسير چند تاليفي براي احياي يك كتاب و درس صورت گيرد كه همچنان در دستور كار آموزش و پرورش است و يكي از موارد آن تأليف كتاب تاريخ معاصر با تيمي متشكل از مؤلفان زبده بود.
وي با بيان اينكه كتاب تاريخ معاصر مورد نقد امروز كتاب رسمي درسي كشور است اضافه كرد: احتمالا بعضي از نقادان به اساس نگاهي كه به تاريخ معاصرمي شود نقد خواهند داشت و عميق تر از آن نگاهي است به علم تاريخ به عنوان يك رشته تحصيلي كه البته نگاه هاي نقادانه اي نسبت به آن وجود دارد و سازمان پژوهش و برنامه ريزي به اين نقدها بي تفاوت نيست.
وي با بيان اين سؤال كه آيا علم تاريخ را مي توان به تاريخ سكولار و تاريخ ديني دسته بندي كرد و اينكه هر كدام چه ويژگي هايي دارند تاكيد كرد: اين درس بايد طوري ارايه شود كه بتواند نگرشي عميق و دقيق در مخاطبش ايجاد كند تا تعلق خاطر نسبت به سرمايه ها و داشته هاي تاريخي كشور و به خصوص تحولات 3 دهه گذشته در او شكل گيرد.
وي اذعان داشت: اگر ادعا كنيم كه درس تاريخ معاصر و ارايه و اجرايش در وضعيت مطلوبي قرار دارد اشتباه است و ديدگاه ماهم به واقع اين نيست چرا كه با توجه به نقطه عطف تاريخي امروز دنيا كه اتفاقاتي رخ مي دهد كه حتي 5 سال پيش هم احتمال وقوعش را نمي داديم پس تاريخ در حال ورق خوردن است.
ذوعلم هدف اصلي ارايه درس تاريخ معاصر را ايجاد نگرشي در دانش آموز دانست كه بتواند موقعيت خود و كشورش را تحليل كند و به نوعي خودآگاهي دست يابد.
وي با اشاره به اينكه امروزه در كتاب تاريخ معاصر مآخذ بسياري آورده مي شود و بحث مستند سازي هم صورت گرفته گفت: يكي از كارهايي كه در دفتر دنبال مي شود ارايه لوح هاي فشرده در كنار تدريس است تا دستمايه تدريس و يادگيري بهتر معلم و دانش آموزان شود.
وي ادامه داد: معتقدم بهتر است بخش هايي از محتواي تاريخي در كتاب آورده نشود تا دانش آموز به دنبال منابع برود و بدين طريق قسمتي از كلاس به گفتگو و مطالعه در آن منابع اختصاص يابد.
ذوعلم در خصوص ارايه راهكارهاي جذابيت درس تاريخ اظهار داشت: با ايجاد كتابخانه هاي تاريخي و اتاق تاريخ در مدارس مي توان به اين امر تحقق بخشيد.
وي در پايان كتاب تاريخ معاصر را كتاب ملي دانست و گفت: هنوز در زواياي مختلف اين كتاب اعم از طراحي،نگارش و ويرايش، جاي رشد و تعالي وجود دارد و هدف از اين جلسه تنها رفع اشكال نيست بلكه ارتقا و تكميل كار است./ 146/120
 دوشنبه 31 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 254]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن