تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):کمترین کفر این است که انسان از برادرش سخنی بشنود و آن را نگه دارد تا او را با آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805523409




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همايش ملي توسعه و تحول در فرهنگ و هنر آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: همايش ملي توسعه و تحول در فرهنگ و هنر آغاز شد
فرهنگي. سياسي . همايش
همايش ملي توسعه و تحول در فرهنگ و هنر امروز (دوشنبه) با حضور جمعي از پژوهشگران ، صاحبنظران و استادان دانشگاههاي كشور در محل تالار انديشه حوزه هنري آغاز شد .

به گزارش خبرنگار فرهنگي ايرنا ، اين همايش باهدف ايجاد تحول در فرهنگ و هنر كشور ، برر سي جايگاه فرهنگ در سياستگذاري‌هاي كلان كشور ، بررسي علل مظلوميت بخش فرهنگ در حوزه سياستگذاري‌هاي كلان ، بررسي علل يساختاري مظلوميت بخش فرهنگ در حوزه‌هاي باورهاي بنيادين ، ارزش ها، هنجارها و رفتارها در كشور و ارايه مدل‌ها و راه كارهاي مناسب براي رفع مظلوميت از بخش فرهنگ در حوزه‌هاي مختلف و ايجاد توسعه و تحول در آن برگزا ر شده است در اين همايش ابتدا غلامعلي حداد عادل رييس كميسيون فرهنگي مجلس طي سخناني گفت : اگر بخواهيم مسايل فرهنگي به نتيجه برسد، بايد يك بينش درست در افراد جامعه نسبت به مسايل فرهنگي ايجاد شود و در واقع ابتدا بايد عالم دروني اصلاح كنيم تا با عالم بيرون بتواند كنار بيايد.

وي خطاب به مسئولين فرهنگي افزود: ما قدر تلاش شما را براي رفع مسايل مشترك مردم مي‌دانيم و اميدواريم كه تلاش شما در اين همايش گام موثري باشد در انتقال اين پيام كه فرهنگ اصل است.

حداد عادل با اشاره به موضوع تهاجم فرهنگي گفت : در يك نظام ديني كه ما در معرض تهاجم فرهنگي قرار داريم ، بايد با مهندسي فرهنگي در مقابل اين تهاجم فرهنگي بايستيم و ضعف‌ها يمان را تبديل به قوت كنيم.

وي خاطر نشان كرد: نكته اينجاست كه وقتي بحث هاب فرهنگي مطرح مي‌شود، يك عده مي‌روند سراغ اقتصاد و مي‌گويند همه عوامل و مشكلات ناشي از بي‌عدالتي هاست و اگر عدالت رعايت شود، همه كارها درست مي‌شود.

حداد عادل اظهار داشت : درست است كه عدالت اساس است ولي عدالت فقط رسيدگي به نيازهاي جسمي افراد نيست بلكه عدالت در درجه اول حفظ گوهر آدمي است و اصلا براي حل مشكلات اقتصادي خيلي وقت‌ها بايد بينش‌ها را تغيير دهيد و اگر مردم مفهوم قناعت را ندانند و آن را به عنوان يك ارزش نپذيرند، هر چه امكانات فراهم كنيد، حل نمي‌شود .

در ادامه اين همايش، حسن بنيانيان رييس حوزه هنري تبليغات اسلامي گفت :
رسالت اصلي حوزه هنري بهره‌گيري از هنر و تحولات فرهنگي كشور است كه يك بخش عرضه دارد كه نهادي برايش شكل گرفته به نام حوزه هنري كه اين نهاد ، هنرمندان جوان را شناسايي كرده و فرصتي رابراي آنان فراهم بكند كه بتوانند هنر را در خدمت فرهنگ اسلامي توليد كنند و طرف ديگر تقاضا مي باشد كه در بين مديران مختلف كشور اعم از بخش دولتي و خصوصي شكل مي‌گيرد كه هم اكنون به دلايلي اين تقاضا بسيار ضعيف است.

وي با انتقاد از نبودن يك نهاد فرهنگي در كشور كه بتواند به طور ريشه اي به مسايل فرهنگي پرداخته و مشكلات را بطور واضح بيان كند، گفت: در بسياري از مناسبت‌ها از جمله دهه فجر بايد ميزان موفقيت انقلاب اسلامي در ارزش‌هاي اسلامي را عرضه كنيم نه اينكه فقط آمار و مسايل اقتصادي ارايه دهيم.

حسن بنيانيان افزود: تقاضايي در مديران اجرايي براي اصلاح فرهنگ نيست.

بايد نخبگان فرهنگ را دعوت كنيم و در كنار نگاه به مردم براي بيداري مديران فرهنگي هم برنامه ريزي كرد.

رئيس حوزه هنري در اين همايش گفت: وظيفه اصلي حوزه هنري بهره‌گيري از هنر براي پيشرفت كشور است. حوزه هنري فرصتي براي هنرمندان جوان به وجود مي آورد تا بتواند هنر متعهد را حمايت كند. بسياري از هنرمندان ما از آموزش رسمي هنرمند نمي‌شوند و با خلاقيت ذاتي شان با آموزش‌هاي كوتاه مدت به آن ها هنر مي‌آموخته مي‌شود.

بنيانيان گفت: اين در شرايطي است كه دشمنان ما گل‌هاي اين حركت را براي چيدن انتخاب كردند، جريان شناسايي استعدادهاي درخشان كه شكل گرفته و برخي نخبگان علوم مختلف براي جذب به بيگانگان شناسايي شده‌اند و به صورت فرار مغزها بر ما تحميل شده است، در عرصه هنر هم وجود دارد.

وي افزود: بيگانگان گاهي نخبگان ما را از مملكت خارج نمي‌كنند، بلكه نخبه را در جامعه به خدمت مي‌گيرند و آن را مخرب فرهنگ خودمان مي‌كنند.

نگاه ما در اين همايش نگاه كل نگر به موضوع فرهنگ است. در اين همايش به دنبال اين هستيم كه از شما خبرگان طلب راهنمايي و همكاري كنيم.

بنيانيان گفت: يكي از معضل‌ها معضلي است كه در نگاه مديران اجرايي فرهنگ وجود دارد. نگرش مديران ما نسبت به انسان و فرهنگ توسعه نيافته است. بايد نخبگان جامعه را از قيموميت عناصر سياسي و اقتصادي آزاد كنيم تا آن ها احساس آزادي كنند.

بنيانيان با اشاره به اينكه، كاركردها در جامعه ما سياسي است گفت، از سوي ديگر منابعي هم كه در فرهنگ هزينه مي‌كنيم كارآيي كافي ندارد. چرا رهبر معظم انقلاب تا اين حد بر اهميت فرهنگ و مهندسي فرهنگي تاكيد دارند و مي‌گويند كه همه فعاليت‌ها بايد پيوستگي فرهنگي داشته باشد.
 دوشنبه 31 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن