تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816704361




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رواج اشرافى گرى در عروسى ها


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: رواج اشرافى گرى در عروسى ها
يكى از مواردى كه هميشه در عروسى ها جلوه نمايى مى كند لباس سفيد عروس است، معمولا عروس خانم ها براى انتخاب لباس سفيد عروسى وقت زيادى بايد صرف كنند. الف. م دختر ۲۷ ساله اى است كه در اين رابطه مى گويد: علاوه بر صرف وقت بايد هزينه زيادى نيز بپردازيم. اگر بخواهيم لباسى كه تازه دوخته شده است را به عنوان نخستين نفر بپوشيم و به صورت كرايه اى نيز باشد نه خريد، بايد مقدار هزينه بيش ترى پرداخت كنيم اما در مجموع قيمت هاى لباس از مزونى تا مزون ديگر متفاوت است. در حوالى خيابان ونك در يكى از فروشگاه هاى لباس عروس پايه قيمت هاى اجاره لباس عروس از ۸۰۰ هزار تومان شروع مى شود،
هميشه و همه جا براى ازدواج جوان توصيه شده و همواره مد نظر همه از جمله مسئولان، رسانه ها، مطبوعات و صدا و سيما قرار داشته است.

بنابراين گزارش اما اين را همه مى دانيم كه اگر از جوانى بپرسيم چرا تا حالا ازدواج نكرده اى چه پاسخى خواهد داد، هميشه و همه جا جوانان با مشكلات مالى مواجهند، هزينه هاى سنگين براى ازدواج ، تهيه مسكن، وجود مهريه هاى سنگين و نظاير آن از جمله مشكلاتى است كه جوانان در پاسخ به فرار از ازدواج مطرح مى كنند و همه اين ها بعد از پيدا كردن يك همسر مناسب مطابق با معيارها و نظرات خانواده به وجود مى آيد.

يكى از مواردى كه هميشه در عروسى ها جلوه نمايى مى كند لباس سفيد عروس است، معمولا عروس خانم ها براى انتخاب لباس سفيد عروسى وقت زيادى بايد صرف كنند. الف. م دختر ۲۷ ساله اى است كه در اين رابطه مى گويد: علاوه بر صرف وقت بايد هزينه زيادى نيز بپردازيم. اگر بخواهيم لباسى كه تازه دوخته شده است را به عنوان نخستين نفر بپوشيم و به صورت كرايه اى نيز باشد نه خريد، بايد مقدار هزينه بيش ترى پرداخت كنيم اما در مجموع قيمت هاى لباس از مزونى تا مزون ديگر متفاوت است. در حوالى خيابان ونك در يكى از فروشگاه هاى لباس عروس پايه قيمت هاى اجاره لباس عروس از ۸۰۰ هزار تومان شروع مى شود، همچنين قيمت خريد همان لباس عروس نيز ۲ برابر است. ضمن اين كه قيمت با مدل انتخابى ارتباط مستقيم دارد به عبارت ديگر قيمت لباس عروسى كه انتخاب مى شود بسته به نوع و مدل و طراحى آن بيش تر نيز مى شود.

به گفته فروشنده مغازه، ابتدا مدل بايد انتخاب شود و با توجه به كار دست انجام شده روى لباس، قيمت ها نيز مختلف است اما پارچه هايى كه اكثرا در اين فروشگاه استفاده مى شوند خارجى هستند. اين خانم فروشنده مى افزايد: براى دوخت لباس عروس بايد حداقل ۲ ماه زودتر از مراسم اقدام كنيد، تمام لباس هاى موجود دوخت خودمان است و تاج عروس نيز سر لباس است ، از ۳۰ هزار تومان تا ۸۰ هزار تومان هزينه كرايه تاج است. اين درحالى است كه قيمت لباس عروس در يكى از ميدان هاى جنوب شرقى حدود ۱۵۰ هزار تومان و خريد آن نيز ۳۰۰ هزار تومان است.اين روزها هر كسى به نوبه خود سعى دارد كه مراسم عروسى خوب و كم هزينه داشته باشد اما معمولا چشم و هم چشمى ها نمى گذارند. خوب مى توانيم به ياد آوريم در طى سال هاى گذشته مراسم عروسى چگونه برگزار مى شد؛ بزرگ تر ها سعى مى كردند مراسم عروسى فرزند خود را در حياط خانه برگزار كنند و با يك برنامه ريزى دقيق هم مراسم خوبى براى فرزندانشان برگزار مى كردند و هم اين كه اسراف نمى كردند و خرج اضافى براى عروس و داماد نمى تراشيدند. ياد سال هايى به خير كه فقط تعداد بخصوصى از مردم مراسم عروسى شان را در هتل ها و سالن هاى مجلل برگزار مى كردند و عده بيش ترى از مردم در منازل خود دور تا دور حوض آب خانه قديمى، صندلى مى چيدند و چراغ هاى رنگارنگ روشن مى كردند و بچه ها نيز دست مى زدند و شادى مى كردند، آن روز ها سعى مى كردند دور و بر عروس و داماد را شلوغ كنند و با زدن حرف هاى قشنگ در شادى آن ها شريك شوند، اما حالا چطور رقابت در مجلل بودن مراسم عروسى باعث شده تا از يك نوع غذا به بى نهايت غذا برسيم و اينقدر بچينيم و هدر دهيم تا تحسين ديگران را بدرقه راه مان كنيم. مسئول تشريفات يكى از هتل هاى بزرگ تهران در رابطه با تعداد منوهاى غذا و هزينه هاى آن ها گفت: ۴ منو غذا داريم كه از ۱۶ هزار تومان شروع مى شود و تا ۳۲ هزار تومان است، ضمن اين كه حق ورود نمى گيريم ولى ۱۷ درصد سرويس و عوارض هتل است كه بايد پرداخت شود. منو شماره يك شامل باقالى پلو ، زرشك پلو، رولت فرانسوى، جوجه كباب، يك نوع خورشت، انواع سالاد و انواع كيك ها؛ اين را مسئول تشريفات هتل مى گويد و من فكر مى كنم در كدام مراسم اين همه غذا يك جا خورده شده و چه اندازه يك نفر مى تواند گرسنه باشد كه فرصت كند در زمان يك ساعت از همه اين غذاها و ژله ها بخورد؟

به گزارش فارس موسوى در پاسخ به اين كه آيا اين منو كباب بره دارد يا خير مى گويد، نفرى ۳۲ هزار تومان مى دهيد توقع داريد كباب بره هم داشته باشد! منو ديگرى داريم كه نفرى ۶۲ هزار تومان است و در آن كباب بره و هر چيزى كه شما بخواهيد روى ميز شما وجود دارد. اين مسئول تشريفات هتل گفت: ماشين قديمى هم داريم كه شبى ۳۰۰ هزار تومان است و هر رنگى را كه بخواهيد مى توانيم تهيه كنيم. موسوى با اطمينان كامل مى گويد: هركارى كه براى برگزارى يك مراسم خوب لازم باشد انجام مى دهيم. مسئول تشريفات هتل ديگرى در شمال شهر در رابطه با وضعيت رزرو اين هتل و قيمت هاى موجود گفت: با منوى ۴۰ هزار تومانى دنيايى از غذاهاى رنگين بر روى ميز شام چيده مى شود از قبيل ۸۰ درصد جوجه كباب ، باقالى پلو با گوشت بره، ژيگو بره، لازانيا، خورش، ته چين، ماهى سفيد، آلبالو پلو و غيره. اين مرد جوان مى گويد: زمانى مشترى هاى ما افراد خاصى بودند و افراد متمول و پولدار تنها براى برگزارى مراسم عروسى فرزندان شان اقدام مى كردند اما در حال حاضر چشم و هم چشمى باعث شده تا افراد معمولى هم چنين مراسمى را انتخاب كنند. با تمام هزينه هاى بالا جالب است كه اگر فردى بخواهد شبى را در اين هتل انتخاب كند تا مراسم عروسى خود را در آن برگزار كند بايد تا آبان ماه صبر كند، مى دانيد چرا؟ چون تا آبان تمام روزها و مناسبت ها رزرو است و اين مسئله جاى تعجب دارد با اين قيمت هاى سنگين بايد اين نوع سالن ها خالى باشند اما ؟!

اين روزها بازار كرايه ماشين هاى قديمى و به موازات آن ماشين هاى مدل ۲۰۰۸ براى برگزارى مراسم عروسى نيز گرفته و طورى است كه عروس خانم و آقا دامادها براى تهيه ماشين عروس شيك و مدرن سعى مى كنند تا يكى از اين ماشين هاى جديد را كرايه كنند. يكى از اين آژانس هاى كرايه ماشين مى گويد: جديدترين بنز مدل ۲۰۰۸ كرايه آن شبى ۷۰۰ هزار تومان است كه براى اجاره اين ماشين يك سند به همراه يك فقره چك براى ضمانت دريافت مى شود. البته اگر با راننده باشد ديگر اين مسائل نيازى نيست. به گفته اين مرد ماشين هاى كمرى و سانتافه و يا ديگر مدل ها نيز وجود دارد و قيمت آن ها نيز فرق مى كند. البته ماشين هاى قديمى نيز در رنگ ها و طرح هاى متنوع نيز وجود دارند كه كرايه آن ها متفاوت است.

سري به جنوب شهر مي زنيم. در يكي از مزون هاي لباس عروس در ميدان هاي جنوب شرقي تهران متوجه شديم با صرف هزينه كمي به نسبت شمال شهر مي توانيد لباس عروسي را كه هم زيبا باشد و هم به روز انتخاب كنيد . خانم فروشنده جوان مي گويد: «هر كدام از لباس هاي عروسي كه پسنديده شود، دوخته مي شود با توجه به اينكه ديگر لازم نيست شما حتماً اين لباس را بخريد و مي توانيد به صورت اجاره برداريد و معمولاً شيك ترين لباس عروسي كه در مغازه وجود دارد نهايتاً 200 هزار تومان تمام مي شود و خريد همان لباس نيز حدود 300 هزار تومان است.» 150 هزار تومان كرايه لباس عروس در جنوب شهر كجا و 800 هزار تومان قيمت پايه براي كرايه در مزون هاي شمال شهر كجا؟

منبع خبر :
 دوشنبه 31 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 424]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن