تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس درصدد عيب جويى برادر مؤمنش برآيد، تا با آن روزى او را سرزنش كند، مشمول اين ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821075725




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مردن ممنوع ، بهشت زهرا تكميل است


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: مردن ممنوع ، بهشت زهرا تكميل است
تهران - خبرگزاري ايسكانيوز: شهروندان تهراني نزديك به دو سال است كه از گوشه و كنار جرايد و مطبوعات خبر اتمام ظرفيت بهشت زهرا و توسعه احتمالي آن را مي شنوند اما ساعت شني ظرفيت بهشت زهرا در حال پر شدن بوده و درخواست ها و رايزني هاي مديرعامل سازمان بهشت زهرا براي احداث گورستان جديد در تهران تبديل به دعا شده است.
وقتي از روي قبرهاي بهشت زهرا سلانه سلانه حركت مي كنم تا به مزار يكي از عزيزان نزديك شوم، پچ پچ هاي چند جوان كه از قد ندادن سن احتمالي شان براي به خاك سپرده شدن در بهشت زهرا توجه ام را جلب مي كند.
تهران شهري كه به پاركينگ خودرو تبديل شده، شهري كه معضلات موجود در آن دو پاي فرار ديگر قرض مي دهد نه جاي زندگي براي زنده ها دارد و نه فكر و خيال آسايش در آخرت.
وقتي معصومه ابتكار عضو شوراي شهر، تهران را فاقد امكانات لازم براي پياده روي مي داند، درخصوص پرشدن ظرفيت بهشت زهرا به خبرنگار شهري ايسكانيوز مي گويد در اين شرايط تنها طول عمر شهروندان را از خدا مسالت مي كنم.
شهروندان به ظاهر محترم خطاب شده تهراني با وجود هزينه هاي سنگين مسكن و تشويش هاي مربوط به اين معضل كه مربوط به زمان در قيد حيات بودن آنها مي شود حال كه خبرهاي مربوط به تكميل ظرفيت بهشت زهرا را مي شنوند، هيچ سرانجامي براي تشويش هاي اخروي خود سراغ ندارند.

* مسوولان محيط زيست مطالبات قانوني يا سياسي بازي
وقتي خبر احداث گورستاني در شرق تهران (اراضي تلو) توسط قاليباف شهردار تهران شادي و نشاط را در جمع خبرنگاران و سپس شهروندان احيا كرد هرگز گمان نمي رفت كه مسوولان سازمان محيط زيست، در اين ميان به صحنه آمده و با اين استدلال كه كار مطالعاتي لازم براي اين اراضي صورت نگرفته است ، جلوي احداث گورستان در "تلو" را بگيرند.
زماني كه فعاليت گورستان بهشت زهرا رسما از سال 1349 خورشيدي آغاز و نخستين درگذشته به نام محمد تقي خيابان در تاريخ سوم مرداد ماه سال 1349 خورشيدي در قطعه يك، رديف يك و شماره يك به خاك سپرده شد كسي پيش بيني نمي كرد كه تهران علاوه بر زمين 500 هكتاري بهشت زهرا، به چهار قبرستان ديگر نياز پيدا كرده و يا ايامي زمزمه وجود تنها 20 هزار قبر خالي در شهر تهران را بشنود.

* براي احداث گورستان دقيقه نودي تصميم نگيريد
محمود رضائيان مديرعامل سازمان بهشت زهرا كه بنا به گفته خودش آينده نگري كرده از مسوولين مي خواهد كه براي احداث گورستان دقيقه نودي كار نكنند. اكنون دعا مي كند براي كاهش فوت شهروندان مبادا حادثه تلخي در شهر تهران رخ دهد چرا كه بنا به مطالعات صورت گرفته احداث گورستان در شرق ، در صورت موافقت مسوولان محيط زيستي، جهت زهكشي و جدول بندي نياز به زمان داشته و آماده سازي آن به سرعت امكان پذير نيست.
مسوولان شهرداري تهران و مدير عامل سازمان بهشت زهرا مدار بر سرعت كارها داشته و از مدت ها قبل وزارت احداث گورستان هاي جديد براي تهران را مطرح كرده و بر اساس مطالعات انجام گرفته براي پوشش دادن به اين نياز پنج مكان اجتماعي براي احداث گورستان جديد پيش بيني كردند كه در اين ميان اراضي گرمدره در غرب و اراضي تلو در شرق تهران مكان هاي مناسبي به نظر آمد.

* معارضين ملكي گريبانگير مرده هاي تهراني
نه تنها مشكلات مربوط به معارضين ملكي و رضايت آنها همچنان از دردسرهاي مربوط به توسعه خيابان ها و تعريض كردن آنها بوده است بلكه اين بار مشكل فراتر رفته و از دليل عمده رضايت شهرداري گرمدره (غرب تهران) براي احداث گورستان وجود معارضان متعدد بوده كه اين بار براي مرده هاي شهر تهران دردسر ساز شده اند.

* احداث گورستان جديد در انتظار دريافت مجوز سازمان محيط زيست
آنچه دكتر قاليباف شهردار تهران در جمع خبرنگاران حوزه شهري اعلام كرده بود ، خبر مربوط به كلنگ زني و احداث گورستان جديد در اراضي تلو (شرق تهران) بود كه اين اقدام نيز با مخالفت هاي دلسوزانه مسوولان محيط زيست استان تهران مواجه شد و با اين استدلال كه براي احداث گورستان در اين اراضي هيچ گونه كار گروه مختلف و كار مطالعاتي انجام نشده است ، خواستار توقف هرگونه اقدام شده و بر اين اساس پرونده اراضي تلو بسته شد.
محمود رضاييان ، مدير عامل سازمان بهشت زهرا با اشاره به قانون بودن احداث گورستان در اراضي تلو مي گويد: احداث گورستان مجوز سازمان محيط زيست معرفي خواهد شد و كار مطالعاتي مربوط به اراضي تلو انجام شده است.
در عين حال چند روز گذشته مدير عامل سازمان بهشت زهرا از مذاكرات خود با سازمان محيط يست خبر مي دهد كه بر اين اساس مقرر شده تا كار مطالعاتي مربوط به اراضي شرق تهران "تلو" در اختيار سازمان محيط زيست قرار گيرد و در عين حال معاون محيط زيست استان تهران اعلام مي كند كه سازمان محيط زيست جبهه گيري سياسي نداشته بلكه بر اساس مطالبات قانوني خود و ضرورت هايي اقدام مي كند.
اگرچه احداث گورستان در اراضي تلو (شرق تهران) مكان مورد نظر مدير عامل سازمان بهشت زهرا است اما همچنان هشدار مي دهد كه با توجه به فوت 150 نفري روزانه در شهر تهران ، اين گوستان به تنهايي كافي نبوده بلكه تهران به گورستان ديگر در چهار نقطه متفاوت از شهر نياز دارد.

* خاك خوردن مجوز احداث گورستان گرمدره در شوراي شهر
اگر چه شوراي اسلامي شهر تهران در سال 1373 مجوز احداث گورستان در غرب تهران گرمدره را صادر كردند اما به دليل عدم وجود چنين شهري اين مجوز جنبه تاجرايي پيدا نكرد و همچنان در شوراي شهر تهران خاك مي خورد اما آنچه كه بررسي ها نشان مي دهد احداث گورستان در نقطه غرب تهران به دليل وزش باد شرق به غرب منتفي شده و وجود شهر گرمدره در آن مكان مشكل اساسي عنوان شده است.
معصومه ابتكار ، رييس كميته محيط زيست شوراي شهر در اين خصوص به خبرنگار شهري ايسكانيوز گفت: براي احداث هر گورستاني در تهران در ضرورت ها و بررسي هاي زيست محيطي نياز دارد و چنانچه به اين ضرورت ها توجهي نشود، پس از احداث هرگونه گورستان شاهد معضلات بهداشتي بيشماري خواهيم بود.

* مسوولان از گورستان فرار نكنند، يك دست صدا ندارد
مدير عامل سازمان بهشت زهرا گورستان جزو واجبات شهر مي داند و تاكيد مي كند: براي احداث گورستان به يك وحدت رويه ميان تمام مسوولان نياز داريم چرا كه يك دست صدا ندارد.
وي درخصوص مخالفت باقر شهري ها، جنوب تهران، با توسعه 160 هكتاري بهشت زهرا گفت: به باقر شهري ها حق مي دهم چرا كه تا چه زماني گورستان در يك نقطه قرار گيرد و ترافيك، دود و مشكلات سهم جنوب شهري ها باشد.

* گورستان بهترين پارك شهروندان باشد
گورستان در نظر گرفته شده در اراضي تلو (شرق تهران) واقع در انتهاي جاده بابايي فضايي به متراژ 500 هكتار، مبني بر ايجاد گورستان در دل يك پارك نزديك تر است.
وي تاكيد كرد: چنانچه اين فضا براي احداث گورستان تخصيص يابد بخشي از اراضي را به توسعه 60 هكتاري فضاي سبز اختصاص خواهند داد.
جاذبه دار بودن گورستان جزو مشغله ها و خواسته هاي مدير عامل سازمان بهشت زهرا بوده تا بتوان زيباترين پارك را گورستان دانست و براي كاهش فشارهاي عصبي مردم آن فضا را به باغ پرندگان و شهر كتاب نيز تجهيز كرد.
حالا كه دغدغه اين چنيني مطرح است و از سوي ديگر ظرفيت بهشت زهرا تا پايان سال كه تنها هشت ماه از آن باقي مانده است، اجازه دفن اموات را مي دهد مي توانددر فاصله احداث گورستان جديد و دفن اموات در آن مي تواند مجددا مورد استفاده بهينه قرار گيرد و بر اساس مطالعات صورت گرفته شده به جاي توسعه بهشت زهرا و درآوردن صداي اعتراض باقر شهري ها، فضاي باقي مانده در مجاوزت بهشت زهرا و باقر شهر را به فضاهاي فرهنگ، اجتماعي و فضاي سبز اختصاص داد.
بايد منتظر ماند تا عملكرد مسوولان را بر اساس استدعا و هشدارهاي مدير عامل سازمان بهشت زهرا ارزيابي كرد./146/125
 دوشنبه 31 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن