تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايمان، آس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813145210




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گودرزي:سرمايه گذاري در بخش فرهنگي كشور جوابگوي نيازهاي جامعه نيست


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گودرزي:سرمايه گذاري در بخش فرهنگي كشور جوابگوي نيازهاي جامعه نيست
سنندج - خبرگزاري مهر: رئيس پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامي كشور ميزان سرمايه گذاري بخش فرهنگي كشور در زمان حال را جوابگوي نيازهاي جامعه ندانست.

به گزارش خبرنگار مهر در سنندج، دكتر مرتضي گودرزي ديباج شامگاه روز گذشته در نشست تخصصي هنر و رسانه در دوره جديد عنوان كرد: ميزان سرمايه گذاري و اعتباري كه امروز در بخش فرهنگي كشور هزينه مي شود به هيچ وجه جوابگوي نيازهاي جامعه نيست.

وي اظهار داشت: امروز در كشورهاي بلوك غرب هزينه هاي سرسام آوري را در بخش فرهنگي خود صرف مي كنند و برنامه اصلي آنها براي صرف اين ميزان سرمايه در بخش فرهنگي صدور آن به ديگر كشورهاي به ويژه كشورهاي در حال توسعه است و ما نيز بايد هم براي مقابله با اين موضوع و هم صدور فرهنگ خود به ديگر نقاط جهان توجه ويژه و اعتباري بيش از اين را در بخش فرهنگي هزينه و صرف نمائيم.

اين محقق و پژوهشگر ادامه داد: فرهنگ يعني باور، عقيده و ذائقه و رفتارهاي يك جامعه كه بايد همه اين عوامل دست و به دست هم داده و به يك برنامه منسجم كاري در راستاي فعال و پويا بودن بخش فرهنگي تلاش شود زيرا ما زماني مي توانيم در مقابل فرهنگ بيگانه ايستادگي كنيم كه خود فرهنگي فعال و پويا داشته باشيم.

گودرزي ديباج خاطرنشان كرد: خوشبختانه رويكرد امروزي در فرهنگ ما به سمت و سوي مناسب در حركت است اما بايد اين حركت با برنامه ريزي مشخص و انجام كارهاي مطالعاتي و آسيب شناسي تسريع شود زيرا ديگر كشورهاي منتظر ما نخواهند ماند و خود به حركت رو به پيشرفت و رو جلوي خود ادامه خواهند داد.

وي بيان داشت: نقش رسانه ها در فرهنگ امروزه بر هيچ كسي پوشيده نيست و همه اذعان دارند كه رسانه ها جمعي پيش قراولان بخش فرهنگي در هر جامعه اي به شمار مي روند اما بايد توجه داشت كه با تقويت زيرساختهاي بخش فرهنگي در جامعه رسانه نيز وارد اين مسير شده و به نقش اصلي و حياتي خود خواهند رسيد.

رئيس پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامي كشور يادآور شد: رسانه هاي جمعي در كشور ما نيز بخشي از رسانه هاي جهاني به شمار مي روند كه بايد با استفاده از توانمنديهاي غني و پتانسيل هاي ويژه اي كه كشور ما به دليل سوابق تاريخي بسيار كهني كه دارد براي مقابله با ترويج فرهنگي هاي غربي تلاش نمايند.

گودرزي ديباج عنوان كرد: هر چند ذكر اين نكته ضروري است كه با توجه به تلاشهاي صورت گرفته در چند سال اخير نقش رسانه هاي جمعي ما در بخش خبر و اطلاع رساني بيش از گذشته شده است و در صورت تسريع در اين امور در آينده اي نزديك به جايگاهي شايسته تر نيز خواهيم رسيد.

مدرس دانشگاه علامه طباطبايي در ادامه با اشاره به روند جهاني سازي افزود: فرهنگ جهاني سازي در تلاش است كه يك هويت ملي و بي معنا را به بشريت القا نمايد تا مردم جهان يك احساس آرامش سطحي داشته باشند.

گودرزي ديباج گفت: تلويزيون در عصر جديد يكي از نمادهاي عيني جهاني سازي است و امروز بسياري از دولت هاي غربي براي القا فرهنگي خود از اين امكان به نحوي مطلوب و شايسته بهره مي گيرند.

وي تلويزيون را نماد مدرنيته در عصر رسانه دانست و بيان داشت: امروز غربي ها بيشترين استفاده را براي ترويج و گسترش افكار خود از اين رسانه مي كنند به گونه اي كه امروز تلويزيون به عنوان عضو لاينفك زندگي آدم ها در سراسر جهان تبديل شده است.

رئيس پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامي در پايان گفت: تلويزيون در عصر جديد نماد از خوبيگانگي در ميان اعضاي خانواده هاست و اين شرايط در آينده باعث كاهش عواطف انساني و دوستي ها در جامعه نيز خواهد شد.

در اين نشست كه به همت حوزه هنري استان كردستان برگزار شده بود هنرمندان، اصحاب رسانه و جمعي از دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي شهر سنندج نيز حضور داشتند.
 دوشنبه 31 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 145]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن