تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عبادت را نزد خويش ناپسند مگردانيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816422635




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تازه ها


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: تازه ها
اهانت به مسافران ايراني توسط ميهمانان خارجي
به گزارش سايت « فردا » در روزهاي اخير سفارت كانادا به نحو بسيار ناشايستي با متقاضيان ويزا برخورد كرده و به آنها اهانت مي نمايند. همچنين سخت گيري هاي اين سفارت خانه براي ارائه ويزا به ايرانيان نيز بسيار بيشتر شده است . گزارش هاي مشابهي نيز از سفارت خانه هاي بلژيك آلمان انگليس اسپانيا فرانسه و ايتاليا دريافت شده است . در عين حال برخورد بد ماموران فرودگاهي كشورهاي مختلف با ايرانيان بويژه در حاشيه خليج فارس نيز طي مدت اخير اوج گرفته است . واكنش هاي وزارت خارجه در قالب مجموعه اي از بيانيه هاي مطبوعاتي و اظهار نظرات پراكنده در اين خصوص بوده است .
فريب ماهواره اي دختران ايراني براي انتقال به دوبي و اروپا
مدتي است يكي از كانال هاي ماهواره اي كه براحتي توسط شركتهاي ايراني در دبي و داخل ايران اقدام به جذب و پخش آگهي مي كند اقدام به تبليغ برنامه اي قابل تامل براي انتخاب دختران ايراني در دوبي و آلمان نموده است . اين شبكه اعلام كرده است كه افراد برنده به شركتهايي كه دختران را به عنوان مدل در كشورهاي اروپايي جذب مي كنند معرفي خواهند شد. محل اجراي برنامه نيز دوبي و آلمان اعلام شده است . اين شبكه از دختران جوان شانزده تا بيست و هشت ساله خواسته با مراجعه به سايت شبكه تلويزيوني مذكور (كه در كمال تعجب در داخل ايران فيلتر نشده است ) اقدام به ثبت نام كنند.
يك پايگاه خبري آمريكا :
دولت بوش در مورد ايران به مردم خود دروغ مي گويد
يك پايگاه خبري آمريكا در يكي از گزارشهاي جديد خود با اشاره به دروغ پردازي هاي دولت آمريكا در قبال جمهوري اسلامي ايران نوشت : « علاوه بر مردم بسياري از سازمان هاي رسمي اين كشور نيز در نتيجه اخبار و ادعاهاي كذب دولت بوش گمراه شده اند » . به گزارش پايگاه خبري « سالون » بسياري از رسانه هاي آمريكا كه بر افكار عمومي مردم اين كشور سلطه خبري دارند زماني كه به جنگ تجاوزكارانه آمريكا عليه عراق تمركز مي كنند درمي يابند كه تمام آن چيزي كه درباره اين جنگ به آنها گفته شد با واقعيت تفاوت فاحشي داشت . در قسمتي از اين گزارش تحليلي با اشاره به نام سازمان هايي همچون كنگره آمريكا سازمان هاي اطلاعاتي و جاسوسي و رسانه هاي اين كشور افزوده شده است كه مردم آمريكا به اين نتيجه رسيده اند كه دولت كنوني اين كشور در مورد جنگ عراق به آنها دروغ گفته است و اكنون نيز تلاش مي كند تا در مورد جمهوري اسلامي ايران نيز به آنها دروغ بگويد. نويسنده اين گزارش در بخشي ديگر به تلاش مستمر دولت بوش براي آماده ساختن مردم اين كشور براي حمله نظامي به ايران اشاره و تاكيد مي كند بوش و حاميان جمهوري خواهش كوشش مي كنند تا با گمراه ساختن جامعه آمريكا به آنها نشان دهد كه ايران تهديدي جدي براي امنيت آمريكا است . در ادامه اين گزارش تاكيد شده است كه 6 نفر از هر 10 آمريكايي تمايل دارند كه بين ايران و آمريكا گفتگوهاي مستقيم صورت گيرد . نويسنده در ادامه با اشاره به گزارشي كه اخيرا از همين پايگاه خبري منتشر شد از ناديده گرفتن عمدي پيشنهادات ايران از سوي دولت آمريكا مبني بر غني سازي اورانيوم تحت كنترل هاي بين المللي انتقاد مي كند و مي نويسد كه دولت بوش و بسياري از رسانه هاي تاثيرگذار آمريكا عمدا چشم خود را بر پيشنهادات ايران كه از سوي بسياري از كارشناسان بين المللي عملي و عقلاني دانسته شد بستند. در پايان اين گزارش نويسنده با اشاره به شعار بوش مبني بر صدور دمكراسي به عراق و فريب افكار عمومي آمريكا توسط دولت وي براي حضور نظامي در اين كشور تاكيد مي كند كه اكنون نيز دولت بوش در تلاش است تا مردم آمريكا را مجاب سازد كه ايران كشوري است كه در حال دستيابي به سلاح هاي هسته اي است اين در حالي است كه مقامات ايران بارها اعلام كرده اند كه اين كشور تنها براي مقاصد صلح آميز همچون توليد نيروي برق بيشتر درپي انرژي هسته اي است نه تسليحات هسته اي و اتمي .
نحسي صدام دامن وكيلش را هم گرفت
يكي از اعضاي هيات دفاع از صدام رئيس جمهور پيشين عراق به دليل نبود شغل و فشار اقتصادي مجبور شد به عنوان نگهبان يك ساختمان در شهر امان اردن به كار بپردازد كه البته از اين كار هم اخراج شد. به گزارش روزنامه اردني « العرب اليوم » شرايط بد اقتصادي اين وكيل دادگستري را مجبور كرد تا دفتر وكالت خود را تعطيل كند. عصام الغزاوي پس از پايان جلسات دادگاه محاكمه صدام در بغداد تاكنون هيچ پرونده داخلي يا خارجي دريافت نكرده و همين موضوع باعث شده است تا به دليل فشارهاي اقتصاي دفتر وكالت خود را تعطيل كند و دست به كارهاي مختلفي بزند كه ارتباطي با مهارت و تخصص وي ندارد. يكي از مشاغل نگهباني يك ساختمان بود كه البته صاحب اين ساختمان نيز چندي پيش عذر وي را خواست و به وي گفت كه از لحاظ جسماني شرايط انجام اين كار را ندارد. وي همچنين از دوستان خود در انجمن صنفي وكلاي اردن نيز خواست تا براي وي در يكي از دفاتر وكالت كاري پيدا كنند كه اين موضوع نيز براي وي موفقيت آميز نبود. اين وكيل اردني همچنين به دليل شرايط بد اقتصادي مجبور شد تا وسايل دفتر و رايانه خود را به جاي اجاره شش ماه دفترش واگذار كند . وي كه هم اكنون 51 سال دارد دراين باره مي گويد : پس از پايان پرونده صدام پرونده هاي بسياري را دريافت كردم اما صاحبان اين پرونده ها وقتي فهميدند كه من وكيل صدام بوده ام به سرعت پرونده هاي خود را از من پس مي گرفتند چرا كه نگران بودند سابقه ام بر مسير دادرسي پرونده آنها تاثير منفي بگذارد.
بيانيه وزارت خارجه آمريكا پس از پايان مذاكرات ژنو
وزارت خارجه آمريكا پس از برگزاري مذاكرات نمايندگان كشورهاي 1 +5 با ايران در ژنو با صدور بيانيه اي منفي بار ديگر بر ضرورت تعليق غني سازي در ايران به عنوان پيش شرط هر گونه مذاكره با تهران تاكيد كرد و به گفته خود « هشدار » داد كه تهران در دو راهي « همكاري » يا « رويارويي » قرار گرفته است . ساعاتي پس از خاتمه مذاكرات هسته اي بر سر برنامه هسته اي ايران در ژنو كه نماينده آمريكا براي نخستين بار در آن شركت كرده بود; « شان مك كورمك » سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا با صدور بيانيه اي تاكيد كرد : واشنگتن تنها پس از توقف فعاليت هاي اتمي ايران با تهران وارد مذاكره خواهد شد. مك كورمك همچنين يادآور شد كه ويليام برنز نماينده ارشد آمريكا كه براي نخستين بار در ميز مذاكره با ايران حاضر شده بود به طور جداگانه با هيچ كدام از اعضاي هيئت نمايندگي ايران ملاقات نكرده است . سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا با اشاره به گزارش ويليام برنز درباره مذاكرات روز شنبه گفت : خاوير سولانا پاسخ روشن « آري » يا « خير » ايران درباره تعليق غني سازي را دريافت نكرده است و آقاي سولانا تاكيد كرده كه ايران بايد پاسخ روشن خود را طي دو هفته آينده ارائه كند.
ناطق نوري : رياست من بر قوه قضائيه يك بحث محفلي است
حجت الاسلام والمسلمين علي اكبر ناطق نوري تصريح كرد كه براي نامزدي در انتخابات رياست جمهوري تصميمي ندارد. ناطق نوري كه ديروز در حاشيه نخستين سالگرد رحلت آيت الله مشكيني درباره مطرح بودن وي به عنوان يكي از گزينه هاي رياست قوه قضاييه نيز گفت : اينها بحث هاي محفلي است و با من در اين باره صحبتي نشده است . وي با بيان اين كه « در اين زمينه صحبتي با من نشده است » يادآور شد : در زمان آقاي يزدي هم همين بحث ها مطرح بود; عده اي در محفلي دور هم مي نشينند و مي گويند چه كسي براي رياست قوه قضائيه خوب و چه كسي بد است و اگر فلاني باشد بد نيست . ناطق نوري درباره كانديداتوري در انتخابات آينده رياست جمهوري نيز گفت : تصميمي در اين باره ندارم . وي همچنين درباره احتمال كانديداتوري سيد محمد خاتمي در اين انتخابات گفت : تحليلي در اين باره ندارم .
پيش بيني مورخ صهيونيست ; جنگ هسته اي ايران واسرائيل
پيش بيني جنگ هسته اي ميان ايران ورژيم صهيونيستي انتقاد يك پايگاه اينترنتي در واشنگتن را بهمراه داشت .
به گزارش سايت البرز « وار ريپورت » در گزارشي از پيش بيني « بني موريس » مورخ صهيونيست به عنوان يك اقدام با هدف ايجاد رعب و وحشت ميان ايراني ها ياد مي كند. در گزارش اين پايگاه آمريكايي آمده كه موريس در مقاله خود نوشته است : « اسرائيل قطعا به تاسيسات هسته اي ايران در چهار تا هفت ماه آينده حمله خواهد كرد و رهبران واشنگتن و حتي تهران بايد اميدوار باشند كه اين حمله موفقيت آميز باشد و دستكم در برنامه هسته اي ايران يك وقفه طولاني ايجاد كند. زيرا اگر حمله به شكست بينجامد خاورميانه قطعا با يك جنگ هسته اي روبرو مي شود : اين حمله ممكن است يك حمله هسته اي از سوي اسرائيل متعاقب حمله اولش يا اينكه يك تبادل هسته اي بعد از آن باشد كه ايران به بمب دست يابد. « بني موريس » افزوده است : نه به نفع ايران و نه به نفع آمريكاست كه ايران مورد حمله هسته اي قرار گيرد يا اينكه هم اسرائيل و هم ايران به چنين سرنوشتي دچار شوند. پيامد چنين وضعيتي بي ثباتي گسترده در خاورميانه و پيامدهاي سياسي و نظامي سراسر جهان صدمه جدي به منابع نفت غرب و آلودگي هاي راديواكتيو منابع آب و هواي زمين خواهد بود. موريس گفته است : اما اگر حمله متعارف اسرائيل به شكست بينجامد احتمال سوق يافتن درگيري ايران و اسرائيل به سمت جنگ هسته اي زياد است . همه آژانس هاي اطلاعاتي اذعان مي كنند كه برنامه هسته اي ايران به سمت تسليحات هسته اي مي رود و همه مي دانند تحريم هاي اقتصادي كه از آن صحبت مي شود راه به جايي نمي برد. آژانس هاي اطلاعاتي غرب بر اين باورند كه ايران ظرف يك تا چهار سال آينده به نقطه غيرقابل بازگشت هسته اي مي رسد. نشريه وار ريپورت واشنگتن در تفسير مقاله بني موريس چنين مي نويسد : قطعا چنين اظهاراتي با هدف ايجاد رعب و وحشت ميان ايراني ها از اقدام پيشگيرانه هسته اي اسرائيل بيان مي شود. به نظر مي رسد موريس خود هم از حمله اول اسرائيل حمايت مي كند اما آن را يك واقعيت سرد توصيف مي كند. موريس در مقاله اش تنها راه جلوگيري از هسته اي شدن ايران را حمله هسته اي مي داند كه در غير اين صورت ايران به سلاح هسته اي مجهز خواهد شد. وي معتقد است در هر حالت يك هولوكاست هسته اي خاورميانه را در برمي گيرد. اين نشريه مي افزايد : موريس واقعا از ياد برده است كه با بيان چنين سخناني فقط و فقط به تقويت مواضع تندروهاي ايران كمك مي كند. وي هم چنين تشخيص نمي دهد كه اسرائيل با حمله به ايران در واقع « سگ نگهبان آمريكا » خواهد شد. ديك چني و طرفدارانش هنوز در آرزوي حمله به ايران هستند تا بدين طريق سيطره آمريكا را بر ذخاير راهبردي نفت جهان تضمين كنند. اگر موريس واقعا راست مي گويد كه اسرائيل حمله اول را صورت مي دهد سود برنده واقعي اسرائيل نخواهد بود بلكه ارباب اوست كه نفع مي برد.
 يکشنبه 30 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 305]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن