تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):حيا از ايمان و ايمان در بهشت است و بدزبانى از بى مهرى و بدرفتارى است و بدرفتارى در جهن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819938725




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كاهش خدمات تنظيم خانواده در كشور


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: كاهش خدمات تنظيم خانواده در كشور
بررسي شاخص هاي موجود نشان مي دهد كه نياز برآورده نشده به خدمات تنظيم خانواده در كشور از ميزان 5/7 درصد در سال 1379 به 9/5 درصد در سال كاهش يافته است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، دكتر لنكراني وزير بهداشت درمان و آموزش پزشكي در همايش روز جهاني جمعيت كه صبح امروز در تالار علامه اميني دانشگاه تهران برگزار شد گفت: ‌اگر چه شاخص بارداري هاي ناخواسته در طي سال هاي جاري برنامه تنظيم خانواده در كشور از ميزان 37 درصد در سال 1371 به ميزان 6/18 درصد در سال 1384 بهبود يافته است اما ميزان موجود لزوم كاهش بيش از پيش اين شاخص را گوشزد مي نمايد.

وي افزود: سياست هاي وزارت بهداشت براي پيشگيري از بارداري هاي ناخواسته افزايش آگاهي جامعه و به ويژه هدف اين برنامه درباره تاثير بارداري هاي ناخواسته و پيامدهاي آن بر سلامت مادر كودك، خانواده و جامعه با بهره گيري از كانال هاي مختلف آگاهي رساني است.

دكتر لنكراني از وجود 11 روش جلوگيري از بارداري هاي ناخواسته در كشور خبر داد و گفت: براي برقراري تامين خدمات مشاوره اي مناسب، افزايش كيفيت و خدمات از انواع روش هاي پيشگيري از بارداري متناسب با نيازها و خواسته هاي گروه هاي مختلف از 11 روش مناسب كه در كم تر نظامي و در كم تر كشوري مي توان مشابهي براي آن يافت، استفاده كرد.

*استفاده طولاني از هدفون پير گوشي و عفونت گوش را به همراه دارد

دكتر كامران باقري لنكراني گفت: ضرر استفاده طولاني مدت از هدفون و گوشي هايي كه به دستگاه موبايل يا پخش صوت متصل مي شود از خود گوشي هاي موبايل بيش تر است و موجب پير گوشي زودرس و افزايش ميزان ابتلا به عفونت هاي گوش مي شود.

وي افزود: درباره نظارت بر دكل هاي تلفن همراه در سطح شهر با وزارت ارتباطات تعامل نزديك داريم و علاوه بر زمان نصب بعد از آن در زمان بهره برداري نيز ماموران بهداشت محيط عوارض احتمالي اين دكل ها را كنترل مي كنند و در صورت لزوم درباره خطر آن به وزارت ارتباطات تذكر مي دهيم.

وي تصريح كرد: موضوع مهم تري كه در استفاده از تلفن همراه مطرح است استفاده طولاني مدت از گوشي هاي داراي هنذفري يا هدفون‌ است كه استفاده طولاني مدت از اين گوشي ها عوارض ثابت شده اي را به دنبال دارد كه پير گوشي افزايش عفونت گوش و آسيب پذيري عصب شنوايي از جمله آن است كه خطر آن مراتب بيش تر از استفاده خود گوشي موبايل است.

*روزانه 60 نوزاد در بيمارستان هاي كشور مي ميرند

وزير بهداشت در پاسخ به پرسشي در مورد مرگ 8 نوزاد در يك بيمارستاني در تهران گفت: اين موضوع در حد خبر سازي نبوده، روزانه به طور متوسط 60 نوزاد به علل مختلف در بيمارستان هاي كشور مي ميرند و اين آمار عجيب و غريبي نيست.

وي گفت: در مورد اين 8 نوزاد نيز دو مورد آن تصادفي بودند و يك مورد تومور مغزي داشت در مورد پنج نوزاد ديگر منتظر نتايج تحقيقات بيمارستان هستيم.

*برخورد با بيمارستان هاي خصوصي كه تعرفه هاي بيمارستان هاي دولتي را رعايت نمي كنند

وي گفت: از روند اجراي تعرفه هاي پزشكي دولتي از بخش خصوصي رضايت كامل ندارم البته ميزان تخلف مطب ها از اين تعرفه ها بسيار ناچيز و كم تر از 5 درصد است و بيش تر تخلف ها در بيمارستان هاي خصوصي است كه براي كنترل تيم هايي در دانشگاه هاي علوم پزشكي براي نظارت فعال بر اين بيمارستان ها بسيج شده اند كه نتايج آن ها تا چند ماه آينده مشخص مي شود./س
 يکشنبه 30 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 154]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن