تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):به راستى كه اين زبان كليد همه خوبى‏ها و بدى‏هاست پس شايسته است كه مؤمن زبان خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813082390




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بورس ايران دور از روند نزولي بورس‌ هاي بين‌المللي ،سير صعودي دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: بورس ايران دور از روند نزولي بورس‌ هاي بين‌المللي ،سير صعودي دارد
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): اين روزها سرمايه‌گذاران در بورس‌هاي جهان، نگران از دست‌دادن سرمايه‌هاي خود هستند. اين در حالي است كه ارزش سهام در بورس ايران سير صعودي را طي مي كنند .


به گزارش روز يكشنبه ايرنا از پايگاه اطلاع‌ رساني بازار سرمايه، كاهش قيمت سهام مختلف به همراه افت شاخص‌ها موجب سلب اطمينان سهامداران نسبت به اين بورس‌ها شده است. پس از افزايش شديد قيمت نفت در بازارهاي جهاني، بازارهاي سهام، مانند بورس آمريكا، انگلستان، فرانسه و آلمان با افت قابل توجه ارزش سهام رو به رو شدند.
كاهش شاخص در اين مدت، براي بسياري از سرمايه ‌گذاران كه در سال‌هاي اخير در بازار فعاليت داشتند، بي‌سابقه بود. به طوري كه افت قيمت‌ ها در داوجونز طي دو سال اخير تجربه نشده بود.
روند نزولي بازار مسكن در آمريكا، كاهش ارزش دلار امريكا ، بحران در بخش اعتبارات بانكي، افزايش قيمت انرژي، نگراني در مورد افزايش تورم در كشورهاي اروپايي،كند شدن رشد اقتصادي جهان و مشكلات پيش آمده براي صنايع بزرگي مانند اتومبيل‌ سازي و شركت‌هاي بزرگي مانند هوندا، سامسونگ و سوني به اين كاهش دامن زده است . به طوري كه ديگر شاخص هاي جهاني نمي‌توانند به راحتي نفس بكشند.
اين در حالي است كه هفته گذشته شاخص بورس تركيه نسبت به ابتداي سال 2008 ميلادي بيش از 31 درصد كاهش داشت. شاخص سهام در بورس هاي مالزي و اندونزي هم به ترتيب 23 و 22 درصد در مقايسه با ابتداي سال كاهش يافت.
در همين حال بورس پاكستان نيز با كاهش 49/12 درصدي نسبت به هفته قبل از آن و كاهش 11/25 درصدي نسبت به ابتداي سال مواجه شد. اين كاهش قيمت سهام اعتراض سهامداران پاكستاني را برانگيخت. به طوري كه با حمله به بورس كراچي خواستار توقف معاملات در بورس شدند.
به علاوه ميانگين داوجونز در انتهاي اين هفته نسبت به ابتداي سال 33/13 درصد كاهش را تجربه كرده است. شاخص S&P نيويورك نيز 14/14 درصد كاهش را در پرونده خود ثبت كرد. شاخص DJSTOXX50 اروپا نيز از ابتداي سال جاري ميلادي تا پايان اين هفته 51/24 درصد كاهش داشته است.
اين در حالي است كه بازار سهام كشورمان بي‌ اعتنا به اين كاهش‌ها روند صعودي را پيش گرفته و روزهاي مثبتي را پشت سرمي‌گذارد. شاخص بورس اوراق بهادار تهران درحالي طي چند ماه اخير افزايش يافته كه بورس‌هاي بين‌المللي ، بدترين عملكرد خود را از سال 1982 ميلادي تاكنون در پرونده شان ثبت كرده‌اند.
به طوري كه شاخص بورس كشورمان موفق شد طي اين مدت از مرز 12 هزار واحد عبور كند و به حدود 13 هزار نيز برسد. البته انتظار مي‌رود كه با ورود شركت مخابرات به بورس، روند افزايشي تشديد شده و شاخص عدد جديدي را تجربه كند.
افزايش قيمت سهام در بورس اوراق بهادار كشورمان نشان از بازگشت اعتماد به بازار دارد. به طوري كه آخرين رده‌بندي فدراسيون جهاني بورس‌هاي اوراق بهادار حكايت از رشد 7/15 درصدي بورس كشورمان از ژانويه تا مي 2008 ميلادي دارد.
اقتصام ** 9141** 1557
 يکشنبه 30 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن