تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ما (اهل بيت) ستون هاى حق را استوار و لشكريان باطل را متلاشى كرديم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820545983




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

متكي : آمريكايي ها درخواست رسمي براي ايجاد دفتر حافظ منافع نداده اند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: متكي : آمريكايي ها درخواست رسمي براي ايجاد دفتر حافظ منافع نداده اند
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): منوچهر متكي وزير امور خارجه اظهار داشت :‌ آمريكايي ها درخواست رسمي براي ايجاد دفترحافظ منافع در ايران نداده اند.


متكي روز يكشنبه در حاشيه نشست هيئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين سئوال كه آيا براي ايجاد دفتر حافظ منافع آمريكا در ايران نامه رسمي از سوي ايالات متحده دريافت كرده ايد، گفت: تمايل آمريكايي ها به پيگيري اين مسئله به سبك آمريكايي يعني از طريق رسانه ها و مقامات آگاه صورت گرفته است و ما درخواست رسمي در اين زمينه نداشته ايم.
متكي تصريح كرد: وقتي در نيويورك بودم ،اين خبر را به عنوان خبري به نقل از منابع آگاه و رسانه ها به من گفتند و من نيز گفتم ، اين پيشنهاد و پيشنهاد رييس جمهوري اسلامي ايران هر دو مي تواند بررسي شود.
خبرنگاري از متكي پرسيد، گفته مي شود اين مباحث از طريق دلال هاي رابطه ميان ايران و آمريكا مطرح شده است، وزير خارجه پاسخ داد: اين كه بحث واسطه ا ي در كار باشد، وجود ندارد.
وي افزود: جمهوري اسلامي ايران هميشه با مردم خود شفاف برخورد كرده و چنانچه در اين مورد در خواست رسمي باشد، آن را بررسي خواهيم كرد.
متكي در پاسخ به سئوالي مبني بر اين كه آيا در سفر به سوريه، پيام خاصي از سوي ساركوزي ، رييس جمهور فرانسه دريافت كرده ايد، گفت: من پيام خاصي از آقاي ساركوزي توسط سوريه دريافت نكرده ام اما بخشي از مذاكرات با مقامات سوريه درباره موضوع هسته اي بود . سوريه همواره در جريان فعاليت هاي صلح آميز هسته اي ايران بوده است.
متكي اظهار داشت: مقامات سوري را در جريان آخرين تحولات موضوع هسته اي قرار داديم. سوريه چه زماني كه عضو شوراي حكام بود و چه اكنون، از مواضع برحق جمهوري اسلامي ايران حمايت كرده است.
وي تاكيد كرد: ما سعي مي كنيم دوستانمان را از آخرين تحولات در موضوع هسته اي مطلع كنيم.
متكي در پاسخ به سئوالي درخصوص لغو شدن بازي هاي تيم ملي فوتبال ايران با برخي از كشورها گفت: ورزش جايگاه خودش را دارد و بخشي از ارتباطات فرهنگي بين ملت ها است.
رييس دستگاه ديپلماسي افزود: استراتژي كشورها تشويق و ترغيب هرچه بيشتر اين ارتباطات است و اگر احيانا كاري خلاف اين استراتژي انجام شود ، كار نادرستي است.
وزير امور خارجه در پاسخ به سئوال ديگري درباره برنامه رييس جمهوري در نيويورك گفت: موضوع سفر رييس جمهوري به نيويورك دردست بررسي است كه پس از تمام شدن مطالعات اعلام خواهد شد.
متكي در پاسخ به سئوال ديگري درخصوص سفر خود به تركيه و نيز مذاكرات ميان سوريه و اسراييل با ميانجيگري تركيه گفت: در سوريه و تركيه گزارشي را دراين زمينه به من ارائه دادند. البته ارتباطات مستقيمي بين سوريه و اسراييل وجود ندارد.
وي اظهار داشت: آنچه كه ما تاكيد كرديم اين است كه سوريه به حق خودش در بلندي هاي جولان برسد و ما در اين زمينه از سوريه حمايت مي كنيم.
وزير امورخارجه در پاسخ به سئوال ديگري در خصوص روابط دو جانبه تهران - آنكارا گفت كه حجم مبادلات تجاري ايران و تركيه در سال 2008 به مرز 10 ميليارد دلار مي رسد.
به گفته وي 4ميليارد دلار نيز دربخش برق و 6 ميليارد دلار نيز در حوزه گاز سرمايه گذاري شده است كه اين تحولي بزرگ در روابط دو كشور است.
رييس دستگاه سياست خارجي افزود: تركيه همچنين براي خريد مجتمع پتروشيمي رازي حدود 700 ميليون دلار سرمايه گذاري كرده است كه اين امر در راستاي عملياتي شدن و اجراي اصل 44 قانون اساسي است.
وزير امورخارجه گفت: اين امر نويد بخش مشاركت ساير كشورها در ايران است.
متكي در پاسخ به سئوال ديگري درخصوص آزادي تاجيك گفت: ما مسئله آقاي تاجيك را پي گير هستيم. جديدا براي دولت انگليس پيامي فرستاده ايم كه اميدواريم با توجه به شرايط جسمي آقاي تاجيك مقامات انگليس اجازه بازگشت او را به ايران بدهند.
وي در پاسخ به سئوال ديگري درباره درخواست مقامات آرژانتيني از هوگو چاوز درباره پرونده آميا گفت: از آقاي چاوز خواستيم كه دوستانمان در آمريكاي لاتين را توجيه كند كه در پرونده آميا بيش از اين فريب صهيونيست ها را نخورند.
متكي در پاسخ به سئوال ديگري درخصوص برخورد با ديپلمات هاي جمهوري اسلامي ايران در فرودگاه چين گفت: هر نوع برخوردي با نمايندگان جمهوري اسلامي ايران را پي گيري و با آن برخورد مي كنيم.
1572*1862
 يکشنبه 30 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 166]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن