تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى مؤمن! به تحقيق اين دانش و ادب بهاى جان توست پس در آموختن آن دو بكوش كه هر چه بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815428273




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گروگانهاي آلماني اسير در دست پ ك ك آزاد شدند


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: گروگانهاي آلماني اسير در دست پ ك ك آزاد شدند
تهران-خبرگزاري ايسكانيوز: سه كوهنورد آلماني كه توسط شورشيان پ ك ك ربوده شده بودند، آزاد و به دولت تركيه تحويل داده شدند.
به گزارش روز يكشنبه بخش انگليسي گروه بين الملل باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز" و به نقل از بي بي سي، اين توريست هاي آلماني در 9 ژوئيه، 19 تيرماه، از كمپ خود در كوه آرارات استان آگري واقع در شرق تركيه ربوده شدند.
اعضاي گروه پ ك ك تعهد كرده بودند تا زماني كه دولت آلمان اعلام نكند كه قصد سركوبي اعضاي اين گروه، را ندارد، اين گروگان ها را آزاد نخواهد كرد.گروه پ ك ك به عنوان سازماني تروريستي در آمريكا، اتحاديه اروپا و تركيه شناخته شده است.
يكي از سخنگويان دولت تركيه اعلام كرد كه كوهنوردان آلماني نزد ما هستند.بوراك ازوگرگين، سخنگوي وزارت امور خارجه تركيه اعلام كرد كه جزئيات عمليات آزاد سازي گروگانها بعدا توسط استاندار آگري اعلام خواهد شد.
سه آلمان نامبرده، قسمتي از اعضاي گروه 13 نفره تيم كوهنوردي آلمان بودند كه كمپ خود را در ارتفاع 3 هزار و 200 متري كوه آرارات، بلندترين و مشهورترين مقصد توريستي تركيه بنا كرده بودند.
اسارت اين سه آلماني درست يك ماه پس از اينكه آلمان يك استوديوي تلويزيوني كرد را به عنوان تنبيهي براي گروه پ ك ك، ممنوع الاجرا كرد، رخ داد.
دولت آلمان همچنين دو تن از شبه نظاميان پ ك ك را سال گذشته از تركيه به كشور عراق تسليم كرد.تركيه در ماههاي اخير حملات خود عليه كمپ هاي پ ك ك در شمال عراق را افزايش داد و اين كار در واقع پاسخي به حملات اين گروه اعلام شد.
پ ك ك، به مدت دو دهه است كه براي كسب حكومتي خود مختار درجنوب شرقي تركيه با دولت اين كشور وارد درگيري نظامي شده است و با استفاده از مخفيگاههاي خود در شمال عراق به تركيه حمله مي كنند و در اين درگيريهاي 20 ساله تا كنون بيش از 30 هزار نفر كشته شده اند./125
 يکشنبه 30 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن