تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه انسان چهل ساله شود و خوبيش بيشتر از بديش نشود، شيطان بر پيشانى او بوسه م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816273161




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در نشست مطبوعاتي هفته فرهنگي عراق عنوان شد: هفته فرهنگي عراق هفته محبت و همكاري دو ملت است


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: در نشست مطبوعاتي هفته فرهنگي عراق عنوان شد: هفته فرهنگي عراق هفته محبت و همكاري دو ملت است
تهران- حيات

حاكم الشمري نماينده كشور عراق: هفته فرهنگي عراق در ايران هفته محبت و همكاري بين دو ملت دوست وهمسايه است و اميدوارم كه از اين هفته فرهنگي براي اشنايي بيشتر با ايران و فرهنگ ايراني استفاده شود .

به گزارش خبرنگار فرهنگي حيات، نشست مطبوعاتي هفته فرهنگي عراق با حضور حاكم الشمري (نماينده كشور عراق) و منصور احمدلو (رييس فرهنگسراي خاوران ) امروز در اين فرهنگسرا برگزار شد.
منصور احمدلو رييس فرهنگسراي خاوران در ابتداي اين نشست با اشاره به اهميت فعاليت فرهنگسراها در حوزه فرهنگ و هنر كشور گفت: اين مجموعه به دنبال وظايف فرامنطقه اي و بين المللي كه علاوه بر فعاليت هاي داخلي برعهده دارد اقدام به برپايي هفته فرهنگي كشورهاي مختلف در اين فرهنگسرا نموده، كه آخرين آن مربوط به كشور سودان است.

وي افزود: در سال جاري با ارايه پيشنهادي از سوي وزارت فرهنگ عراق مبني بر برگزاري هفته فرهنگي عراق در ايران و تبادل فرهنگ دو كشور كه با موافقت دولت جمهوري اسلامي ايران وميزباني از فرهيختگان و هنرمندان اين كشور در هفته فرهنگي عراق از 1 تا 7 مرداد در فرهنگسراي خاوران برگزار مي شود.
احمدلو ادامه داد: وجود اشتراكات تاريخي و ريشه داري كه به نحوي در سرنوشت فرهنگي دو كشور همجوار را به هم پيوند داده است. تمدن ايران باستان و بين النهرين عراق گواه اين اشتراكات تاريخي فرهنگي است. گرچه در 30 سال گذشته يك انقطاع ارتباطي بين اين دو كشوراز طرف جريان حزب بعث و شخص صدام صورت گرفت اما به لطف خدا اين مشكل رفع شده و امروز ملت ايران خواهان سعادت و سلامت ملت عراق است.
احمدلو در ادامه با اشاره به اشتراكات ديني و مذهبي بين دو ملت ايران و عراق گفت: اين نوع اشتراكات رابطه ميان دو ملت را ريشه دار مي كند. وجود بارگاه شش امام همام شيعيان در خاك عراق موجب علاقه مندي ايرانيان به تعامل فرهنگي و تبادل كتاب و نشريات بين دو ملت شده است.
وي خاطرنشان كرد: هفته فرهنگي عراق در روز سه شنبه 1 مرداد با سخنراني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ايران و وزير فرهنگ عراق افتتاح مي شود و در ادامه مراسم افتتاحيه برگزاري نمايشگاه كتاب و آثار تجسمي در گالري خاوران از برنامه هاي اولين روز اين هفته فرهنگي است.
احمدلو گفت: از ديگر برنامه هاي اين هفته، نمايش فيلم هاي سينمايي توليد كشور عراق در سالن اجتماعات فرهنگسراي خاوران، اجراي تئاتر و موسيقي سنتي كشور عراق و همچنين گفتگوي ميان هنرمندان در حوزه هاي مختلف هنري ، تجسمي، نمايشي، صنايع دستي از برنامه هاي اين هفته در فرهنگسراي خاوران است.
در ادامه اين نشست حاكم الشمري با تشكر از همكاري اهالي فرهنگ و هنر ايران، گفت: هفته فرهنگي عراق، هفته محبت و همكاري ميان دو ملت ايران و عراق است در اين هفته تلاش مي شود تا ملت ايران با فرهنگ عراق در تمام سطوح آشنا شود و روابط فرهنگي بين دو كشور مستحكم تر شود.
وي با اشاره به برگزاري نمايش كتاب و آثار تجسمي گفت: در اين نمايشگاه 2500 جلد كتاب در قالب 550 عنوان كه شامل شعر، داستان، نمايش، طبيعت كشور عراق و موضوعات علمي مي شود به نمايش در مي آيد. همچنين در اين روز نمايشگاهي از تابلوهاي عكس و نقاشي هنرمندان عراقي برپا مي شود كه گوياي فرهنگ عراق است.
الشمري در ادامه با اظهار اميدواري از تقويت رابطه فرهنگي و اجتماعي بين دو كشور افزود: در ملاقاتي كه با جناب آقاي احمدي نژاد داشتيم ايشان اشاره ايي به شهرك سينمايي مجهز و جالب ايران داشتند كه علاقه فراواني به بازديد هيئت فرهنگي عراق از اين شهرك وجود دارد.
وي در ادامه با اشاره به وضعيت نامناسب صنعت سينما در عراق خاطر نشان كرد: كل كارهاي سينمايي در كشور عراق از سال 1979 ميلادي آغاز شد و به خاطر جنگ هاي طولاني مدت در اين كشور و ناامني سالن هاي سينما به عنوان محل مناسبي براي بمب گذاري هاي متعدد، سالن هاي سينما عملا به حالت تعطيل درآمد . صنعت سينما در عراق بعد از خروج صدام و اتمام جنگ، جان تازه ايي گرفت و اميدواريم كه شاهد رونق روز افزون اين صنعت باشيم.
در ادامه اين نشست الشمري در پاسخ به اين سوال كه آيا ممكن است هفته فرهنگي ايران در عراق برگزار شود، گفت: طبق توافق نامه فرهنگي، علمي وآموزشي كه بين دو كشور ايران و عراق به امضا رسيد و باتوجه به 54 بند اين توافقنامه، برگزاري چنين مراسمي در عراق به منظور تعامل فرهنگي قابل اجرا خواهد بود. اما تا برقراري امنيت كامل در عراق برگزاري چنين مراسمي از سوي اين كشور ممكن نخواهد بود .
وي همچنين در پاسخ به اين پرسش كه آيا كشور عراق در ديگر كشورها هم برنامه هايي تحت عنوان هفته فرهنگي برگزار مي نمايد، گفت: دولت عراق با حمايت از اهالي فرهنگ، مراسم هفته فرهنگي عراق را در كشور الجزاير برگزار كرده و بعد از ايران هم در كشور سوريه، انگلستان، امارات و كويت برگزار مي نمايد.
الشمري در بيان كيفيت و كميت آثار فرهنگي ارايه شده، گفت: از توليدات فرهنگي كشور عراق، مي توان به 4 فيلم كه بعد از سقوط صدام توليد شده است و شامل يك فيلم مستند، يك فيلم داستاني و 2 فيلم در ارتباط با وحدت و علاقه مردم عراق است اشاره كرد.
وي همچنين در ارتباط با كتاب هاي موجود در نمايشگاه گفت: كل كتاب ها پس از سقوط صدام منتشر شده است زيرا قبل از آن تمام امكانات نشر كتاب در اختيار شخص صدام و در تمجيد از او بوده و اثري از فرهنگ عراق در آن به چشم نمي خورد، اما مجموعه كتبي كه در نمايشگاه كتاب در اين هفته برگزار مي شود كاملا در دوران سقوط صدام منتشر شده است.
لازم به ذكر است هفته فرهنگي عراق از روز سه شنبه به مدت يك هفته در فرهنگسراي خاوران برگزار مي شود.
پايان پيام
 يکشنبه 30 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن