تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حسـد ورزى به یکـدیگـر بپـرهیزیـد، زیـرا ریشه کفـر، حسـد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813440095




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير مسكن: *سال 89 سال تحويل مسكن‌ مهر خواهد بود *پرداخت ماليات بر معاملات ملكي، زمين يا مسكن يك اصل در همه كشورهاست


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: وزير مسكن: *سال 89 سال تحويل مسكن‌ مهر خواهد بود *پرداخت ماليات بر معاملات ملكي، زمين يا مسكن يك اصل در همه كشورهاست


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: راه و ساختمان

وزير مسكن در حاشيه نشست هيات دولت در جمع خبرنگاران گفت: كار ساخت و ساز در مسكن مهر آغاز شده و تا دو هفته آينده به همراه خبرنگاران از مراحل آغاز آن در پرند بازديد خواهيم كرد.

به گزارش خبرنگار ايسنا، محمد سعيدي‌كيا تاكيد كرد: وزارت مسكن در طرح مسكن مهر به كار ساخت و ساز نمي‌پردازد بلكه از طريق واگذاري زمين، اعطاي وام و تامين مصالح عمده به تعاوني‌ها بسترهاي لازم را براي ساخت و ساز فراهم مي‌كند و نظارت عاليه را نيز انجام مي‌دهد.

سعيدي‌كيا افزود: بخش عمده سرعت و ادامه ساخت و سازهاي طرح مسكن مهر برعهده تعاوني‌هاست چراكه كارفرماي احداث اين واحدها محسوب مي‌شوند؛ البته پرداخت‌هاي وام مسكن مهر هم با نظر مستقيم رييس‌جمهوري آغاز شده و اميدواريم ادامه يابد.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا مسكن‌هاي مهر در سال جاري تحويل مي‌شوند؟ اظهار كرد: ممكن است امسال تحويل هم انجام شود اما اين واحدها حداقل در مجتمع‌ سازي‌ها پنج يا شش طبقه ساخته مي‌شود و حداقل به دو سال زمان نياز دارد بنابراين سال 89 سال تحويل اين مسكن‌ها خواهد بود.

وزير مسكن در ادامه درباره تاثير اجراي سياست‌ ماليات بر مسكن در بازار مسكن، گفت: انتظام به امور در هر كاري ضروري است كه يكي از پايه‌هاي آن داشتن اطلاعات است لذا اولين اقدام دولت تهيه بانك اطلاعاتي كامل از زمين و ملك است به اين معنا كه معلوم شود كه هر فردي چه ميزان ملك و زمين دارد.

وي تاكيد كرد كه پرداخت ماليات بر معاملات ملكي، زمين يا مسكن يك اصل در همه كشورها محسوب مي‌شود.

سعيدي‌كيا در پاسخ به اين سوال كه با توجه به تعيين مهلت براي فروش مسكن به دليل وضع ماليات سنگين بر آن، آيا چنين تصميماتي تاثير منفي در بازار مسكن در پي ندارد؟ گفت: البته مهلتي براي سنگين‌تر شدن ماليات تعيين شده است به اين معنا كه قيمت‌هاي منطقه‌اي مسكن توسط كميته مربوطه رشد مي‌يابد بنابراين كسي كه صاحب ملك بوده و قصد فروش دارد بايد تفاوت قيمت آن را با ماليات بپردازد از سويي معتقديم اين اقدام عرضه مسكن را بالا مي‌برد.

وي در پاسخ به اين سوال كه بالاخره مسكن ارزان مي‌شود يا خير؟ اظهار كرد: اجازه دهيد سياست‌هايمان را اعمال كنيم نتيجه در بازار معلوم مي‌شود.

به گزارش خبرنگار ايسنا، سعيدي‌كيا درباره ركود بازار مسكن در ماه‌هاي اخير و برنامه‌هاي وزارت مسكن براي تحول در اين بازار گفت: اين كار از 30 الي 40 سال قبل در كشور ما به صورت دوره‌اي اتفاق مي‌افتد يعني يك دوره‌ي ركود و يك دوره رونق داريم و در چند سال گذشته رونقي وجود داشت ولي در حال حاضر يك ركود نسبي در بازار وجود دارد.

وي اصل كار را ساخت و ساز عنوان كرد و گفت: ما بايد هرچه بيشتر توليد را بالا ببريم. برنامه‌هاي دولت در اين زمينه دو بخش است يك بخش شامل كساني مي‌شود كه به طور آزاد به ساخت و ساز مي‌پردازند و به نوعي در بخش مسكن سرمايه‌گذاري مي‌كنند. دولت براي اين بخش آمادگي دارد و ما نيز در اين زمينه آگهي زده‌ايم و سرمايه‌گذار مي‌پذيريم كه به صورت مشاركتي در حال حاضر در 20 نقطه كشور براي اين مساله آگهي داديم هم در شهرهاي جديد هم در غير از آن‌ها تا كساني كه تمايل به سرمايه‌گذاري دارند با توجه به نياز مسكن در كشور در اين ز مينه اقدام كنند.

سعيد‌ي‌كيا با بيان اينكه بايد در شهرها حداقل سالي يك ميليون واحد ساخت و ساز داشته باشيم تا نياز مسكن طي چند سال آينده مرتفع شود، گفت: هم كساني كه خود زمين دارند مانند تعاوني‌ها و كساني كه حائز شرايط باشند مي‌توانند از وام مسكن مهر استفاده كنند همچنين ما زمين مطابق سال گذشته به تعاوني‌هاي مسكن مهر داديم مرتب اين كار همچنان ادامه دارد و اين برنامه مسكن مهر قويا ظرف امسال و چند سال آينده ادامه دارد. در واقع بخش ديگر اين است كه دولت دخالت مي‌كند آن هم نه دخالت اجرايي،‌ بلكه دخالت برنامه‌اي، حمايتي و تامين زمين و وام تحت عنوان مسكن مهر و مسكن اجاره‌اي مي‌كند.

وي درخصوص ارائه گزارشي از طرح اجراي مسكن مهر در استان‌هاي فعال نيز گفت: دو هفته گذشته ارزيابي عملكرد استان‌ها را داشتيم و بيش از 14 استان از صددرصد سهميه‌ي خود، هم بيشتر تامين كرده بودند كه ارزيابي خود را در جمع خبرنگاران قبلا عنوان كرديم.

انتهاي پيام
 يکشنبه 30 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 407]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن