تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس با يقين بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند، كوه‏ها به همراه او تسبيح م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815651477




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جامعه اسلامي دانشجويان خطاب به نمايندگان مجلس: رفع معضلات جسارت تبيين راهكاري نوين بر مبناي فرهنگ بومي را مي‌طلبد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: جامعه اسلامي دانشجويان خطاب به نمايندگان مجلس: رفع معضلات جسارت تبيين راهكاري نوين بر مبناي فرهنگ بومي را مي‌طلبد
خبرگزاري فارس: جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه بين‌المللي امام‌خميني(ره) قزوين خطاب به نمايندگان مجلس آورده‌است: تدوين قوانين جديد براي رفع مشكلات كشور از ضرورت‌هاي انكارناپذير است كه جسارت تبيين راهكاري نوين بر مبناي اصول محوري ديني و فرهنگ بومي را مي‌طلبد.


به گزارش خبرگزاري فارس، در نامه سرگشاده جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه بين‌المللي امام‌خميني(ره) قزوين خطاب به رئيس و نمايندگان مجلس هشتم آمده‌است: قريب به سي سال از انقلاب شكوهمند اسلامي مي‌گذرد، انقلابي كه با خون بيش از 220 هزار نفر از عزيزترين‌هاي ملت آبياري شد و عاقبت به ثمر نشست. انقلابي كه 45 هزار جانباز شيميايي بر جاي گذاشت تا براي هميشه آئينه‌اي باشند در برابر چشمانمان تا شايد اگر روزي خواستيم راه را به بيراهه بسپاريم، نهيب حضورشان چون صاعقه‌اي سكوت ملال‌آور غفلتمان را بشكند. امروز آنچه سيدجمال‌الدين‌ها، عبده‌ها، كواكبي‌ها، نائيني‌ها، ميرزاي شيرازي‌ها و فراتر از آن همه مصلحان عالم از ازل تا كنون مي‌خواستند، فراهم آمده است و اين همه به مدد دم مسيحايي كسي است كه اين عصر را به نام او مي شناسيم؛ "حضرت روح الله" . اكنون ما امانتدار يك عمر مبارزه و قرن‌ها مجاهده و پيكاريم.
در ادامه نامه سرگشاده جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه بين المللي امام خميني (ره) قزوين خطاب به رئيس و نمايندگان مجلس هشتم آمده‌است: يقيناً شما نه اولين منتخبان ملت در مجلس هستيد و نه آخرينشان خواهيد بود. نه اولين كساني هستيد كه رياست يكي از قواي سه گانه نظام اسلامي را بر عهده مي گيريد و نه آخرين كساني خواهيد بود كه زمام تقنيني كشور را در دست خواهيد داشت و عهده‌دار امانت سنگين و گرانسنگ اعتماد مردم و وارث قرن‌ها خونِ دل براي برپايي عدالت و حكومتي اسلام‌مدار مي‌شويد. شايد سنگيني كوله‌بار تكليف است كه خواه‌ناخواه مقدمه‌ها را حذف مي‌كند؛ تكليفي كه ولايتِ منتسب به مالك هستي بر دوشمان گزارده است كه "عدالت لبِّ انتظار ما از دانشجويان است"، شايد هم بيم آينده‌اي است كه اگر شيوه تغافل نسبت به آن برگزينيم، خواه‌ناخواه خسارت و شرمش گريبانمان را خواهد گرفت. پس بگذرايد بي ‌پرده سخن بگوييم شايد عامل به فرموده پروردگار باشيم كه:"و ذَكِّر فاِنَّ الذِكري تَنفَعُ المومنين."
جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه بين‌المللي امام‌خميني(ره) قزوين مي‌افزايد: براستي آيا وقت آن نرسيده است كه برخي مسئولين و صاحب‌منصبان به جاي شعار و اهمال‌كاري، بيانات حكيمانه رهبر انقلاب را سرلوحه و چراغ راه خويش سازند؟، رهبر انقلاب چه در پيامشان در آغاز به كار مجلس هشتم و چه در ديدار اخير نكات ارزنده و گرانسنگي را بيان كردند كه عنوان منشور مجلس هشتم به خود گرفت. سزاست مجلسي كه عنوان اصولگرا به خود گرفته است، نسبت به تحقق مطالبات عميق معظم له با درايت و وسواس دوچندان گام بردارد. يقيناً همين منشور معيار سنجش عملكرد مجلس خواهد بود و دير يا زود با همين ترازو عيار خواهيد شد. از آغاز تا كنون بودند و هستند كساني كه تنها دم از ولايت مي‌زدند و مي‌زنند اما فقط در سخنراني و شعار، مطالبه رهبري را مي‌شنوند و فقط مي‌شنوند چنان كه فرمان پاسخگويي ايشان را فقط شنيدند، اميد آنكه شما اينگونه نباشيد.
در ادامه نامه مذكور چنين آمده‌است: ضرورت حفظ شأن مجلس و اهتمام به وظيفه نمايندگي، اصلي است كه خدشه بر آن نمي‌توان كرد. ديديم در برخي از دوره‌ها نمايندگاني كه فراموش كردند فرستاده مردمند و وامدار آنها. كساني كه هم‌كيسه شهرام جزايري‌ها شدند، كساني كه 221 امضا جمع كردند تا از فساد دانشگاه آزادي كه رئيسش انتظار سرويس متقابل از نمايندگان داشت، حمايت كنند. كساني كه هزينه بانيان تبليغاتشان را با رانت جبران كردند و كساني كه با اخذ هديه، برده دنيا شدند و برخي كه مشكلات اخلاقي‌شان در جايگاه نمايندگي، كارشان را به قوه قضائيه كشاند. از اين غم كجا بايد شكوه برد و كجا بايد فرياد كرد؟ اين است پاسداشت حرمت خون شهدا؟ آيا نبايد چاره‌اي براي انحرافات نمايندگاني كه خود حق تحقيق از همه دستگاه‌هاي كشور را دارند، تدارك ديد؟ رهبر انقلاب از وظيفه نمايندگي گفتند و اينكه "سرگرم شدن به هر كاري كه در اين وظيفه خلل وارد آورد، ناروا و ناسپاسي است"، مي‌دانيد و مي‌دانيم كه وظيفه نمايندگي با كار اقتصادي و مشغلات پيراموني همخواني ندارد. بياييد براي اين مهم چاره‌اي دست و پا كنيم...
نويسندگان اين نامه تصريح كرده‌اند: آن كس كه زي مردمي ندارد، از جنس مردم نيست و در ميدان مطالبات همراه آنان نيست، لياقت مردم را ندارد. امروز دولت يك نوآوري دلنشين داشته است و آن ارتباط مستقيم و رو در رو با مردم و در كنار آن پاسخگويي رسمي از طريق رسانه‌هاست. نمايندگاني كه عاج‌نشين باشند و از درد و مشقت مردم و گروه‌هاي مطالبه‌گر عدالت بي‌اطلاع، لايق اعتماد مردم نيستند. از اين رو مصرانه خواهان ارتباط نمايندگان با حوزه‌هاي انتخاباتي خويش هستيم. نماينده مردم بايد چشم بيدار جامعه باشد، همراه و همدل ملت باشد. نبايد به تعبير رهبر انقلاب به شكل‌گيري يك طبقه مرفه و اشرافي جديد كمك كرد و اين بدون اراده نمايندگان ملت محقق نخواهد شد.
در ادامه نامه سرگشاده جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه بين‌المللي امام‌خميني(ره) قزوين خطاب به رئيس و نمايندگان مجلس هشتم آمده‌است: مظلوميت‌زدايي از حوزه فرهنگ، تدوين و تنظيم قوانين متناسب با نيازهاي كشور براي رفع معضل بيكاري، تورم و... از ضرورت‌هاي انكارناپذير است كه خصوصاً در حوزه‌هاي اقتصادي شهامت و جسارت تبيين راهكاري نوين بر مبناي اصول محوري ديني و فرهنگ بومي را مي‌طلبد. نظام ما نظامي اسلامي است و مي‌بايست دغدغه نمايندگان استنباط قوانين و ساختارها از اصول و منابع ديني و سنجش راهكارها با شاقول دين باشد. اقتصاد ليبرالي كه امروز هم با وجود نقدهاي صريح مقام معظم رهبري طرفداراني در كشور دارد، چاره‌ساز مشكلات روز جامعه ديني نيست. سزاست كساني كه جرأت تدوين و استنباط قوانيني برگرفته از اسلام را ندارند و هنوز چشم به نسخه معلوم‌الحال غرب دوخته‌اند، جاي خود را به ديگران بدهند.
در ادامه اين نامه با اشاره به بخشي از سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص مجلس هفتم مبني بر اينكه "يكي از امتيازات اين مجلس... اين بود كه منشأ تشنجات سياسي و بگو مگوهاي اختلاف‌افكن در بيرون نشد"، عنوان شده‌است: مجلس هفتم برخلاف مجلس جنجالي ششم، دغدغه‌ها و مشكلات را به فضاي عمومي جامعه منتقل نكرد و خود نيز باني ناآرامي در سطح كشور نشد. سزاست اين مجلس نيز در اين خصوص مراقبت لازم را بعمل آورد. مي‌دانيد و مي‌دانيم ايجاد تغيير در نهادها و روندهاي اقتصادي‌اي كه طي سال‌ها و به مرور زمان شكل گرفته‌اند، نه تنها كار سهل و ساده‌اي نيست بلكه بيشتر به ريسك مي‌ماند. طرح تحول اقتصادي چون سهميه‌بندي بنزين چالش‌ها و مشكلات عديده‌اي بر سر راه خواهد داشت. آيا بهتر نيست بجاي طرح عناويني چون رفراندوم و انتقال ناآرامي به جامعه، كاستي‌هاي يك طرح علمي و كارشناسي را كه كمتر كسي از مردم محيط بر جزئيات آن به جهت غناي كارشناسي‌اش خواهد بود، برطرف كنيم؟ آيا طرح عناوين تحريك‌كننده‌اي چون رفراندوم، مشكلات پيش روي تحول اقتصادي ايران را كه يك بحث كاملاً كارشناسي است، بيشتر نخواهد كرد؟ آيا اين بحث را كه مسئولان تقاضا كردند سياسي نشود، وارد فضاهاي جنجالي و تبليغاتي و انتقام گيري هاي جناحي نخواهد كرد؟ اين واكنش كه در آغاز به كار مجلس هشتم شكل مي گيرد، همان چيزي است كه رهبر انقلاب در تعامل با دولتمردان و در حفظ فضاي آرام جامعه خواستار آن شدند.
نامه مذكور مي‌افزايد: وقت مجلس و نمايندگان آن قدر گرانقدر است و آن قدر كارها بر زمين مانده است كه ديگر جايي براي سياسي‌كاري و نگرش بخشي به مسائل نيست چنان كه رهبر انقلاب هم فرمودند كه " نگرش جزئي، بخشي،‌ شخصي و يا خداي نخواسته با نگاه لجاجت‌آميز در قانون‌گذاري، بي‌سود و احياناً زيانبار است"؛ نگرش بخشي و جزئي‌نگر همان چيزي است كه در مجلس هفتم هم شاهد بوديم و قوه‌اي كه مي‌بايست براي يك كشور قانون تصويب مي‌كرد، وارد جزئياتي چون تغيير ساعت شد و براي افراد هم قانون تصويب كرد. طرح سوال و قرائت تذكر از حقوق حقه و اتفاقاً از وظايف نمايندگي است اما آيا سزاست آش خوش‌نمك ديروز را آن قدر شور كنيم كه رئيس مجلس هم واكنش نشان دهد و از عدم تطابق تذكرات با آئين‌نامه سخن بگويد؟ آيا اين ابهام ايجاد نخواهد شد كه نمايندگان به جاي عمل به وظيفه قانوني خويش درصدد مطرح كردن خود هستند؟ آيا قرائت 400 تذكر كتبي به صلاح كشور است و راهي پيش رو خواهد گشود يا تنها وجهه تبليغاتي به خود خواهد گرفت؟
جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه بين‌المللي امام‌خميني(ره) قزوين در ادامه نامه خود خطاب به نمايندگان مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرده‌است: يقيناً از وظايف مهم نمايندگان مجلس حفظ كيان مملكت در مواجهه با امور بين‌المللي است. به گواهي تاريخ، دشمن همواره در صدد هجمه همه‌جانبه عليه ميهن اسلامي‌مان بوده است، بنابراين نظام اسلامي ما بايد با قدرت تمام در برابر مواضع و اقدامات استبدادي و تماميت‌خواه قدرت‌هاي بزرگ بايستد. شما در خانه ملت موظفيد علاوه بر حفظ انقلاب در برابر خدعه‌هاي دشمنان، در انتشار آن به سراسر جهان بكوشيد كه اين جز با سياست طلبكارانه امكان‌پذير نيست. در رابطه با كشورهاي سلطه‌گر و انحصارطلب بايد مواضع شما مشخص باشد و از حقوق مسلم ايران در مقابل بدخواهي‌هاي كشورهاي چپاول‌گر محافظت كنيد؛ از جمله اين حقوق، انرژي هسته‌اي است كه با موضع‌گيري‌هاي هوشيارانه و با استفاده از منطق قوي و روشن و نيز با حفظ روحيه اقتدار و استقلال از حقوق ملت در اين زمينه دفاع كرده و در مواجهه با دشمنان در كنار دولت، مصداق واقعي "اشداء علي الكفار" باشيد چنان كه رهبر انقلاب هم فرمودند؛ "شما بايد در كنار دولت انقلابي و مؤمن،‌ پيشاهنگ اين حركت شجاعانه و مدبرانه باشيد؛ دنيا از همه‌ شما سخن واحدي بشنود و تبلور عزم ملي را در حرف و عمل شما ببيند".
اين نامه اضافه كرده‌است: يقيناً مجلس شوراي اسلامي در كنار وظيفه قانونگذاري، وظيفه عظيم نظارت را هم بر دوش دارد، انتظار از آن نهاد آن است كه در اين خصوص ضمن مراعات دغدغه‌هاي مقام معظم رهبري مبني بر عدم تقابل قوا، با قدرت، شهامت و جسارت نسبت به تحقيق و تفحص و اصلاح ساختارهاي كنوني كشور گام بردارد. تحقيق و تفحص از قوه قضائيه حركتي ارزشمند اما ناتمام بود كه مي‌بايست با توجه به نياز جدي كشور به اصلاح شريان‌هاي اصلي اجراي عدالت و احقاق حقوق حقه مردم مورد توجه جدي قرار بگيرد. اگر امروز اجراي جدي سياست‌هاي اصل 44 قانون اساسي در دستور كار سه قوه نظام قرار دارد، بايد بدانيم كه هرگونه مماشات در مورد تخلفات و بسترهاي آلوده احتمالي، اصل سياست‌ها را با چالش مواجه خواهد كرد و نتيجه‌اي معكوس فراهم خواهد آورد. بسان انساني كه اعضايش رشدي ناهمگون داشته باشند و آن روز مسئوليت اين رشد ناهمگون متوجه كوتاهي‌ها در اجرا و نظارت خواهد بود. چرا بعد از گذشت سال‌ها از ابلاغ فرمان هشت ماده‌اي رهبر انقلاب هم چنان با پديده فساد اقتصادي دست و پنجه نرم مي‌كنيم؟ آيا بدين دليل نيست كه فضا را براي مفاسد امن كرديم و آفتابه‌دزدها را تعقيب و صاحبان زر و زور را از نظر دور داشته‌ايم؟ آيا بدين دليل نيست كه هنوز برخي دستگاه‌ها خصوصاً قوه قضائيه آمادگي لازم و احكام لازم براي برخورد با مفسدان را ندارند؟ براستي اجراي شتاب‌زده سياست‌هاي اصل 44 و واگذاري‌هاي پي‌درپي بدون لحاظ و ترسيم خطوط قرمز لازم نقض غرض نخواهد بود؟ انتظار آن است كه آن نهاد محترم در دو حوزه قانوگذاري براي تأمين امنيت و ترسيم خطوط قرمز لازم و پر كردن خلأ‌هاي قانوني موجود و نيز در حوزه نظارت براي ايجاد فضاي سالم تصميمات جدي اتخاذ كند.
جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه بين‌المللي امام‌خميني(ره) قزوين در ادامه نامه خود خطاب به ابوترابي و عليخاني، نمايندگان قزوين در مجلس هشتم آورده‌است: سزاست به عنوان نماينده استان قزوين ارتباط مستقيم و روشني با متن مردم برقرار كنيد. آيا اين ملال‌آور نيست كه بگويند فلان نماينده طي سال‌ها حتي حاضر به حضور در جلسات مردمي پاسخگويي قبل و بعد از انتخابات نيست؟ آيا ملال‌آور نيست بشنويم نماينده‌اي كه بايد آشنا به مشكلات استان باشد، طي سال‌ها نمايندگي، آن گونه كه بايد، به خيل روستاها و مناطق اطراف راهش نيفتاده يا اگر هم افتاده تنها در حد حركت‌هاي تبليغاتي و انتخاباتي بوده؟ وقتي امروز دولت تا روستاها براي برآورد وضع معيشتي مردم حضور مي‌يابد، آيا كسر شأن نمايندگي است اگر بخواهيم آقايان گه گاه التفاتي به حال كساني كه به بركت اعتمادشان راهي مجلس شده‌اند، داشته‌باشند؟ آيا نمايندگان مردم نبايد با خبر از حال و روز مردم باشند؟ شما كه علي(ع) را الگوي خود مي‌دانيد عهدنامه مالك را نخوانده‌ايد آن گاه كه علي(ع) امر به ارتباط چهره به چهره با مردم مي‌كند كه "يا مالك! بخشي از وقت خود را به كساني اختصاص ده كه به تو نياز دارند، تا شخصاً به امور آنان رسيدگي كني و در مجلسي عمومي با آنان بنشين و در برابر خدايي كه تو را آفريده فروتن باش و سربازان و ياران و نگهبانان خود را از سر راهشان دور كن تا سخنگوي آنان بدون اضطراب در سخن گفتن با تو گفت و گو كند كه من از رسول خدا(ص) بارها شنيدم كه مي‌گفت ملتي كه حق ناتوانان را از زورمندان، بي‌اضطراب و بهانه‌اي باز نستاند، رستگار نخواهد شد. پس درشتي و سخنان ناهموار آنان را بر خود همواركن و تنگ‌خويي و خودبزرگ‌بيني را از خود دور ساز تا خدا درهاي رحمت خود را به روي تو بگشايد".
در ادامه اين نامه خطاب به نمايندگان استان قزوين آمده‌است: انتظار آن است كه در عين توجه به رسالت خطير قانونگذاري در مجلس شوراي اسلامي به امر نظارت بر عملكرد مسئولين در سطح استان نيز عنايت ويژه‌اي داشته باشيد. چشم بيناي مردم باشيد و معضلات اقشار فرودست را براي مسئولين بالاتر حكايت كنيد. البته يقين اين مهم بدون درك روشن مشكلات مردم محقق نخواهد شد؛ بدون مقدم داشتن نفع مردم بر نفع آشنايان و خويشاوندان محقق نخواهد شد.
علي (ع) در خصوص نزديكان و خويشان به مالك چنين سفارش مي كند؛ "بدان زمامداران را خواص و نزديكاني است كه خودخواه و چپاولگرند و در معاملات انصاف ندارند، ريشه ستمكاريشان را با بريدن اسباب آن بخشكان و به هيچ كدام از اطرافيان و خويشاوندانت زمين را واگذار مكن، به گونه‌اي رفتار كن كه قراردادي به سودشان منعقد نگردد كه به مردم زيان نرساند...". وقت آن رسيده است كه به جاي سياسي‌كاري و توجه به خويش و اقوام خويش به فكر معضلات و مشكلات مردم باشيم. شما نيز اگر مرادتان مراد مردم نيست، قبل از آنكه ملت حكم رد بر سينه‌تان بزند، جايتان را به ديگري دهيد.
در پايان نامه سرگشاده جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه بين‌المللي امام‌خميني(ره) قزوين خطاب به نمايندگان مجلس هشتم چنين آمده‌است: اقدام آن نهاد در تبديل ارتباط تقابلي به تعاملي و ايجاد كارگروه‌هاي كارشناسي بين قوا در خور تقدير است. اميد آنكه اين همه در حد شعار نماند و در عملياتي شدنشان جديت كافي لحاظ گردد. بگذاريد كلام آخرمان بيان رهبر فرزانه‌مان باشد كه "عزيزان من، دوران نمايندگي كوتاه و مسئوليت شما سنگين و هر فعل و ترك و گفت و سكوت شما در ديوان الهي ثبت و ماندگار است. سوگندنامه را كه بايد با نيت و جِدّ خوانده شود، همواره در ياد نگهداريد و خود را با آن تطبيق كنيد، بدين ترتيب حسنه‌ ماندگاري از خود بر صحيفه‌ الهي باقي خواهيد گذارد".
انتهاي پيام/
 يکشنبه 30 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 288]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن