تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، كليد هر نوشته‏اى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813368698




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نمايشگاه «استادان بزرگ نستعليق» حميد عجمي : خط نستعليق هويت و سنت ماست


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: نمايشگاه «استادان بزرگ نستعليق» حميد عجمي : خط نستعليق هويت و سنت ماست


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز : حميد عجمي عضو شوراي سياستگذاري و رييس نمايشگاه «استادان بزرگ نستعليق» گفت : مردم بايد بدانند كه نستعليق هويت و سنت ما و عصاره تلاش مملكت ما است .

عضو شوراي سياستگذاري و رييس نمايشگاه «استادان بزرگ نستعليق» روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار هنرهاي باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز" ، گفت: اين نمايشگاه به همت مركز هنرهاي تجمسي و واحد خوشنويسي حوزه هنري به نتيجه رسيد.
وي افزود : 10 سال پيش اولين نوبت اين نمايشگاه را در خانه سوره برگزار كرديم اما به علت كمبود بودجه و كم محبتي به خوشنويسي تاكنون به تعويق افتاد.
حميد عجمي ضمن اشاره به چگونگي جمع آوري آثار اظهار داشت : اين نمايشگاه در نوع خود بي نظير است چرا كه مجموعه هايي كه مجموعه داران با پول شخصي خود خريداري كرده اند و طبق لطفي كه هميشه در جامعه خوشنويسي و بين خوشنويسان متداول بوده و هست اين مجموعه ها در اختيار خوشنويسان ديگر كه ما باشيم قرار گرفت و آمديم و به نوبت دوم استادان بزرگ نستعليق را برگزار كرديم.
عضو شوراي سياستگذاري نمايشگاه در ادامه افزود : مطلب مهمي كه در اين نمايشگاه مطرح است، شمارش اين آثار است. چرا كه ما شاهد حداقل 500 قطعه خط از زمان صفويه تا زمان معاصر هستيم كه متشكل از خط شكسته و نستعليق است . در يك مجموعه آثار خطوط استادان از دنيا رفته و در كنارش آثار خطوط استادان معاصر و در بخش رقابتي خطوط خوشنويسان معاصر را كه در اين عرصه فعاليت مي كنند دارا هستيم . در اين نمايشگاه حداقل 300 قطعه جديد كه تاكنون رويت نشده را شاهديم.
اين استاد خوشنويسي تصريح كرد : در بخش تحليل جاي كار بسيار است چرا كه هر يك از اين قطعات بيانگر رازي در تاريخ خوشنويسي ما هستند و ازجايگاه با اهميتي در فرهنگ و هنر ما برخوردارند . مردم بايد بدانند كه نستعليق هويت و سنت ما و عصاره تلاش مملكت ما است.
حميد عجمي متولد 1341 و اهل تهران تعليم يافته محضر اساتيدي چون استاد كيخسرو خروش و استاد غلامحسين اميرخاني است . حميد عجمي مبدع و صاحب سبك خط معلي است . اهل هنر و ذوق و علاقمند به ادبيات و عرفان اسلامي . او در مورد نامگذاري خط معلي مي گويد : در دوره اي كه خط معلي را شروع كردم چون از محضر حضرت امير متاثر بودم و هميشه بحث وجود مبارك ايشان در منزل ما بود يقينا همه ي جانم شيفته ي وجود ايشان بود در آن دوره هم سعي كردم هر چه دارم در واقع در راستاي وجود ايشان هزينه كنم . /02/120
 يکشنبه 30 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2096]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن