تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شتاب کردن در کاری پیش از بدست آوردن توانایی و سستی کردن بعد از به دست آوردن فرصت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803611554




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نرم افزار دُرِّ نجف توليد شد


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: نرم افزار دُرِّ نجف توليد شد
تهران-حيات

مؤسسه تحقيقاتي حضرت ولي عصر (عج) نرم افزار « دُرِّ نجف» را درباره امام علي (ع) توليد كرد.
به گزارش حيات به نقل از مركز خبر حوزه، حجت‌الاسلام حسيني قزويني با اعلام اين خبر، گفت: اين نرم افزار از سلسله نرم افزارهاي مذهبي معرفي اهل بيت (ع) و فرزندانشان بوده و كامل ترين نرم افزار راجع به امام علي (ع) است.
رييس موسسه تحقيقاتي حضرت ولي عصر (عج) افزود: اين لوح فشرده برگرفته‌اي از زندگى سراسر آموزنده اوّلين ايمان آورنده به خدا و رسول، اوّلين مظلوم عالم و انسان كاملي است كه طبق روايت مخالف و موافق، پيامبر اسلام (ص) در عظمت او فرمود «هر كجا علىّ عليه السلام باشد، حقّ همان جا است و هر كجا حقّ باشد، على آن جا است» يعنى ؛ آن دو از يكديگر جدائى ناپذيرند .
وي تصريح كرد: با توجه به توسعه فناوري اطلاعات و ارتباطات، لازم است به دفاع از كيان ديني خويش قيام نماييم و با استفاده از ابزارهاي كارآمد در جهت احياي فرهنگ ولايت و امامت تلاش كنيم.
حجت الاسلام قزويني يادآور شد: كارهاي شايسته و درخور توجهي توسط ساير مؤسسات و نهادهاي مذهبي به انجام رسيده كه از آن جمله مي توان به توليد نرم افزارهاي خاصي همچون دانشنامه علوي ، باب العلم ، دانشنامه جامع نهج البلاغه، اميرالمؤمنين، نور الامير و گل كعبه اشاره كرد.
رييس موسسه تحقيقاتي ولي عصر (عج) با اشاره به روند تهيه وتوليد نرم افزار درّ نجف، گفت: اين نرم افزار، قطره اى از اقيانوس بى‌كران وجود جامع و كامل آن امام همام مى باشد كه برگزيده و گلچينى از هزاران كتاب معتبر در جهت هاى مختلف عقيدتى ، سياسى ، عبادى ، اقتصادى ، اجتماعى ، اخلاقى و تربيتى است.
وي با اشاره به ويژگي هاي مهم اين لوح فشرده تصريح كرد: اين نرم افزار شامل بخش هاي متنوعي چون مجموعه آيات منتسب به حضرت اميرالمومنين (ع) در قرآن به همراه ترجمه ، تفسير و صوت آن، پرسمان كه شامل نزديك به 1200 پرسش و پاسخ شامل مسائل مختلفي از قبيل شبهات پيرامون ولايت و امامت، جنگ ها، حكومت ، خلافت ، زندگي و ... كه بصورت موضوع بندي شده در رابطه با اميرالمومنين (ع) و كتابخانه ديجيتالى با بيش از 700 عنوان كتاب در 110 هزار موضوع و 600 عنوان مقاله پيرامون نهج البلاغه، غدير و شخصيت امام علي (ع) است.
رييس مؤسسه تحقيقاتي حضرت وليعصر (عج) به بخش هاي ديگر اين نرم افزار اشاره كرد و افزود: بخش هاي حكايت شامل بيش از 500 عنوان داستان به صورت متني و پنجاه داستان به صورت صوتي و تصويري پيرامون زندگي سياسي ، اجتماعي و قضاوت هاي امام علي (ع)و بخش احاديث شامل حدود 1110 عنوان حديث (با ترجمه فارسي و ذكر ماخذ ) بصورت گروه بندي شده (در بيش از 60 عنوان گروه) و مجموعه اي از احاديث حضرت به صورت تصويري و بخش اصحاب شامل معرفي كاملي بيش از 700 نفر از اصحاب و ياران حضرت علي (ع) است.
حجت الاسلام و المسلمين حسيني قزويني، بخش نهج البلاغه را از مهمترين بخش هاي اين نرم افزار دانست و گفت: بخش نهج البلاغه به علت اهميت و گستردگي مطالب داراي يك بخش كامل و مستقل است كه شامل حكمت ها، خطبه ها، نامه ها، غرائب، ادعيه، احاديث، آيات، امثال، فرهنگ موضوعي، كتابخانه،سخنراني و كتابشناسي است.
وي بخش غدير را از ديگر بخش هاي مهم اين نرم افزار برشمرد و افزود: پرسمان، كتابخانه ديجيتالى با بيش از 100 عنوان كتاب و 100عنوان مقاله پيرامون غدير و معرفى حدود 100 كتاب درباره غدير به زبان فارسى و عربى به همراه امكان دسترسي به معرفي مختصر و فهرست برخي از آنها و نيز فهرست كاملي از احاديث مرتبط با موضوع غدير بصورت متن عربي و ترجمه و ذكر ماخذ، ارائه حدود 70 شعر در رابطه با موضوع غدير از ديگر بخش هاي اين نرم افزار است.
اين محقق و پژوهشگر حوزوي افزود: ارائه كتابخانه ديجيتالي از 11 جلد كتاب الغدير به همراه ترجمه 22 جلدي آن، ارائه حدود يكصد تصوير زيبا بصورت دسته بندي شده مرتبط با موضوع غدير با قابليتهاي ويژه گالري تصاوير، 110 قطعه شعر و نثر ادبي به صورت غزل و قصيده و دوبيتي، بيش از 50 عنوان مديحه سرايي و اشعار صوتي و مجموعه اي از اشعار مرتبط با حضرت بصورت تصويري و همچنين ديوان كامل امام علي (ع) كه مشتمل بر بيش از 500 قطعه شعر عربي مي باشد، يكى ديگر از قابليت هاي اين نرم افزار است.
وي يادآور شد:قريب به 500 مورد از كرامات به همراه نقل قول هايي از شفايافتگان توسط امام علي (ع)، گالرى متنوعى شامل بيش از 500 تصوير مرتبط به امام علي (ع) ويژه تولد، غدير، شهادت، تصاوير ضريح و رواق و همچنين تصاوير هنري مرتبط از بخش هاي ديگر اين نرم افزار است.
مديرمؤسسه تحقيقاتي حضرت وليعصر (عج) به معرفي ديگر بخشهاي اين نرم افزار پرداخت و گفت: معرفي كامل 50 سايت و منابع معتبر اينترنتي كه راجع به امام علي(ع) تحقيق و فعاليت مي كنند، معرفي كامل 25 نرم افزار كه تاكنون راجع به حضرت علي (ع) توليد شده است.
حجت‌الاسلام حسيني قزويني، نمايش ليست واژه‌ها، سوالات و كتابخانه به شكل موضوعي را از امكانات اين نرم افزار نام برد و افزود: نمايش ليست موضوعات و ريز موضوعات همراه با سوالات در هر قسمت، امكانات جانبى شامل ياداشت بردارى و امكان انتقال آن به برنامه ها و محيط هاي ديگر و چاپ آن، نمايش صوت وتصوير همراه با موضوع در قسمت نوا ونما، نمايش متن كتابها در قسمت كتابخانه نمايش فهرست عناوين وموضوعات هر كتاب در قسمت كتابخانه و انتقال به صفحه مربوطه از ديگر امكانات اين نرم‌افزار است.
پايان پيام
 يکشنبه 30 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 344]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن