تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه ماه شعبان، وسواس دل و پريشانى‏هاى جان را از بين مى‏برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820118391




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روز شمار جنگ 33 روزه (9) عقب نشيني ارتش رژيم صهيونيستي از مارون الراس


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: روز شمار جنگ 33 روزه (9) عقب نشيني ارتش رژيم صهيونيستي از مارون الراس


تهران – حيات

پنج شنبه20 جولاي 2006 مصادف 24 جمادي الثاني 1427 و برابر 29 تير 1385 نهمين روز از جنگ 33 لبنان است.
به گزارش حيات وقايع و اتفاقات اين روز به شرح زير است:

الف ـ اقدامات رژيم صهيونيستي :

1ـ هدف قرار دادن منطقه اشرفيه در شرق بيروت با استفاده از بمب هاي هوشمند .
2ـ حمله نظاميان صهيونيست به اردوگاه المغازي در جنوب شهر غزه با ده ها دستگاه تانك و زره پوش .
3ـ بمباران مقر نيروهاي سازمان ملل در ناقوره .
4ـ بمباران مراكز زير بنايي و مسكوني لبنان .
5ـ انهدام و آتش گرفتن 15 دستگاه كاميون و 3 خودرو حامل مسافران در جاده هاي لبنان به دليل بمباران رژيم صهيونيستي.
6ـ تلاش ناموفق در جهت پيشروي و نفوذ در داخل سرزمين لبنان از 4 منطقه .
7ـ اعلام آماده باش كامل در شهر تل آويو از بيم عمليات شهادت طلبانه .
8ـ بمباران مسجد در حال احداث در جنوب لبنان توسط هواپيماهاي رژيم صهيونيستي با بيست وسه تن بمب

ب ـ اقدامات حزب الله :

1ـ از سر گيري دور جديد حملات موشكي به شهرهاي شمالي سرزمين هاي اشغالي از جمله شهر حيفا كه سومين شهر استراتژيك اسرائيل است .
2ـ حمله موشكي حزب الله به پايگاه هوايي اسرائيل در عمق 50 كيلومتري خاك رژيم صهيونيستي .
3ـ نيروهاي حزب ا.. ارتش اسرائيل را در منطقه مارون الراس وادار به عقب نشيني كردند و دو دستگاه تانك آنها را نيز منهدم نمودند .
4ـ دستگيري يك گروه 22نفره به جرم جاسوسي و ارسال مختصات مقرهاي حزب ا ... به دشمن صهيونيستي در طي يك سلسله اقدامات اطلاعاتي .
5ـ سقوط يك فروند جنگنده اف 16 رژيم صهيونيستي .
6ـ شليك 20 فروند موشك به شمال فلسطين اشغالي در ساعات اوليه صبح پنجشنبه .
7ـ وقوع آتش سوزي مهيب در منطقه شمال فلسطين اشغالي .
8ـ نيروهاي مقاومت اسلامي تلاشهاي گسترده نيروهاي ويژه رژيم اشغالگر قدس براي عبور از خط آبي را با شكست مواجه ساختند .
9ـ زمين گير كردن نيروهاي ارتش اسرائيل در تهاجم زميني به خاك لبنان .
10ـانهدام 7 دستگاه تانك پيشرفته اسرائيلي تا كنون .

ج ـ مواضع و واكنش ها :

1ـ رسانه ها :

ـ واشنگتن پست : دشمن بزرگ اسرائيل تاريخ اين دولت است نه حزب ا.. لبنان و حماس
ـ بي بي سي : با اشاره به گسترش تظاهرات مردمي در كشورهاي مختلف در پشتيباني از مقاومت اسلامي لبنان به ويژ ه حزب الله ، سيد حسن نصر الله را نماد مبارزه با اسرائيل خواند.
ـ لس آنجلس تايمز : بزدلي شيوخ عرب ، شريك دزد و رفيق قافله .
ـ لس آنجلس تايمز : مواضع تزلزل دولت هاي عربي در برابر موضوع لبنان ، اين كشور را در تضاد با مردم خود قرار داده است .
ـ روزنامه لوسولي به نقل از ايزابل شافر كارشناس خاورميانه در موسسه مطالعاتي سياسي در برلين نوشت : استقرار نيروهاي اروپايي در جنوب لبنان بهترين راه حل براي خروج از اين بحران به شمار مي رود و دخالت مستقيم آمريكا نيز سناريوي بدي براي منطقه خواهد بود . وي مي افزايد : اگر سوريه و ايران تصميم بگيرند در اين درگيري وارد شوند ، خطر به آتش كشيده شدن منطقه بسيار زياد است .
ـ هفته نامه نيوزويك : مردم اسرائيل با احساسي از عمر تلف شده زندگي مي كنند ، زندگي كه با خدمت سربازي بيهوده گذشته است ، مردها 4 سال و زن ها 3 سال به اين معني كه تا 23 سالگي توانايي رفتن به دانشگاه را ندارند . اين در حالي است كه گروههاي ارتدوكس از خدمت معافند .

2ـ غرب :

ـ جرج بوش رئيس جمهور آمريكا در تازه ترين اظهار نظر خود به اسرائيل اجازه داده است تا يك هفته ديگر به حملات خود عليه حزب الله لبنان ادامه دهد و به زعم خود اين جنبش را نابود كند .
ـ بوش از احتمال اعزام نظاميان آمريكايي به لبنان براي حمايت از شهروندان آمريكائي در اين كشور خبر داد .
ـ خاوير سولانا : اتحاديه اروپا تمايل شديدي به توقف خشونت ها و درد و رنج در منطقه دارد.
ـ كريستين پيكه از اتحاديه كمونيست انقلابي فرانسه : هدف اسرائيل از حمله به لبنان استقرار يك نظام دست نشانده و مطيع آمريكا و اسرائيل در اين كشور است .
ـ نخست وزير سوسياليست اسپانيا در دفاع از مردم فلسطين چفيه به گردن انداخت .
ـ ژاك شيراك : اجراي قطعنامه 1559 شوراي امنيت مبني بر خلع سلاح حزب الله لبنان و تسلط كامل دولت بر اراضي اين كشور را خواستار شد .
ـ وزير امور خارجه روسيه : همه طرفها بايد يك آتش بس را اعلام كنند و آنها بايد همه بيانيه هاي گروه هشت را به اجرا درآورند كه شامل آزادسازي گروگانها ، توقف حملات و آزادسازي وزراي فلسطيني و نمايندگان آنها است .
ـ ديدار فرستاده ويژه پوتين با وزير امور خارجه سوريه درباره راه هاي پايان دادن به نقش تنش آفريني اسرائيل در منطقه .
ـ پريماكف ( روسيه ) : دمشق و تهران هيچكدام تحريك كننده جنبش حزب ا .... نسبت به اسرائيل نيستند و احتمال تشديد اوضاع در منطقه بسيار است .

3ـ سازمان ملل :

ـ كميسر عالي حقوق بشر سازمان ملل : عاملان حملات اخير لبنان بايد به عنوان جنايتكار جنگي معرفي شوند .
ـ معاون دبير كل سازمان ملل خواستار تقويت نيروهاي اين سازمان در لبنان شد .

4ـ رژيم صهيونيستي :

ـ پرز با استقرار نيروهاي بين المللي در جنوب لبنان مخالفت كرد .
ـ آوي ويچر (از وزراي كابينه اسرائيل) : ممكن است اسرائيل دست به تبادل اسرا با لبنان بزند تا دو سرباز خود را پس بگيرد ، اما اين كار را تا پايان عمليات نظامي انجام نخواهد داد .
ـ تزيپي ليوني (وزير خارجه رژيم صهيونيستي) : صحبت كردن در خصوص برقراري آتش بس در لبنان و استقرار يك نيروي بين المللي پاسدار صلح در مرز با اسرائيل هنوز زود است.
ـ سفير رژيم صهيونيستي در روسيه : اسرائيل هيچ محدوديت زماني براي عمليات نظامي خود در لبنان ندارد.

5ـ جهان اسلام :

1ـ رسانه ها :

ـ روزنامه السفير : تجاوز ددمنشانه رژيم صهيونيستي به لبنان يك جنگ تمام عيار محسوب مي شود ، اما اين رژيم در خاموش كردن شعله هاي مقاومت شكست خورده است .
ـ روزنامه القدس عربي : سيد حسن نصرالله قهرمان بلامنازع در بين فلسطيني ها .
ـ روزنامه فلسطيني المنار : پايداري حزب الله و ضرباتي كه بر شهرهاي اسرائيل وارد آورده است، بيانگر شكست سازمانهاي اطلاعاتي و امنيتي اين رژيم در ارزيابي درست توانائي هاي اين جنبش و توان نظامي آن است . اين گزارش مي افزايد : حزب الله هنوز نيروهاي ذخيره خود را فرا نخوانده است .
ـ روزنامه سنگالي« لوسولي » : غول افسانه اي اسرائيل در مقابل حزب الله و خاطرات تلخ تل آويو از جنوب لبنان در سال 2000 بار ديگر زنده شد .

2ـ حزب الله :

ـ نماينده حزب الله لبنان : اگر موشك هاي كمتري مي زنيم به خاطر اين نيست كه موشك نداريم ، ما موشك داريم و تا ده سال ديگر هم با اين غده چركين خواهيم جنگيد .
ـ سيد حسن نصرالله (دبير كل حزب الله لبنان) : ما چون گذشته به خدا ، ملت و مبارزان پايدار خويش تكيه داريم و ماجراجويي هايمان همواره مايه پيروزي و سربلندي ملت لبنان بوده است .

3ـ لبنان :

ـ فؤاد سينوره : اسرائيل در حمله به لبنان نه با حزب الله بلكه با مردم لبنان مي‌جنگد. اسرائيل مي خواهد لبنان را قطعه قطعه كند. اسرائيل هرگز به اهداف خود در لبنان نخواهد رسيد.
ـ رهبران لبنان خواستار اتحاد ملي شدند : امين جميل رهبر مسيحيان ماروني با تشبيه لبنان به كشتي در حال غرق شدن ، مي گويد : اكنون تمامي لبناني ها بايد براي توقف تجاوزات رژيم صهيونيستي متحد شوند .
ـ ميشل عون : بر اين باورم كه اسرائيل توانائي از بين بردن حزب الله را ندارد ، زيرا اين حزب الله فقط مجموعه افراد مسلح نيست ، بلكه بخش عمده اي از بافت اجتماعي لبنان را در بر مي گيرد .
ـ سعد حريري : همگي در مبارزه و رويارويي با اسرائيل متحد هستيم .
ـ جو سازي جنبلاط مبني بر اينكه لبناني ها در داخل آتش اسرائيل – سوريه – ايران افتاده اند .
ـ يك منبع سوري ضمن رد ادعاي رژيم صهيونيستي مبني بر انتقال سلاح به لبنان چنين ادعاهايي را از سوي رژيم صهيونيستي بهانه اي براي توجيه جنايات وحشيانه آن عليه غير نظاميان بيگناه لبنان و جلوگيري از كمكهاي انساندوستانه و رسين آن به دست مردم لبنان دانست .

4ـ فلسطين:

ـاسماعيل هنيه (نخست وزير فلسطين): آنچه اسرائيل انجام مي دهد ، تغيير شكل كامل منطقه با نگاه اسرائيلي و آمريكايي است .

5ـ مصر:

ـ حسني مبارك : قصد انحلال حزب الله را نداريم .
ـ حسني مبارك از تلاشهاي كشورش مبني بر برقراري آتش بس در لبنان و پايان حملات عليه شهروندان بي گناه لبنان و حمايت از مردم اين كشور خبر داد .
ـ احزاب معارض در مصر در بيانيه اي مشترك قطع كامل روابط با اسرائيل به دليل اقدامات خصمانه اين رژيم عليه مردم فلسطين و لبنان را خواستار شدند .

6ـ ايران :

ـ محمود احمدي نژاد (رئيس جمهور ايران) خطاب به غربي ها خاطر نشان كرد : اگر خبر نداريد بگوييم حيات رژيم صهيونيستي ديگر به خط آخر رسيده و براي شما سودي ندارد ، يك روز شعار نيل تا فرات سر مي داديد ، اما اكنون صهيونيستها در خانه هاي عنكبوتي خود هم جاي ندارند .
ـ راستي كاشاني (عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم) : امروز حزب الله با اتكال به خداوند ثابت كرد رژيم پوشالي اسرائيل قادر به حفظ امنيت در داخل خاك خود نيز نيست و معناي اين رويداد شگفت انگيز تحقق وعده هاي الهي و فتح قريب است .
ـ ابوطالب (نماينده مجلس شوراي اسلامي) : امروز سيد حسن نصرالله بزرگترين فرمانده جبهه انقلاب اسلامي است و ما حق نداريم او را در شرايط حساس موجود تنها بگذاريم .
ـ نادران (نماينده مجلس شوراي اسلامي) : خداوند اراده كرده طومار اسرائيل را به دست جوانان غيور فلسطين و لبنان و بدون كمترين كمك مادي و معنوي از دولتهاي عربي در هم بپيچد .
ـ جمهوري اسلامي ايران از مواضع اتحاديه اروپا در قبال جنايات رژيم صهيونيستي انتقاد كرد .

7ـ تركيه :

ـ تركيه : عبدالله گل به آمريكا در باره پيامد هاي ناگوار حمايت از اسرائيل هشدار داد .

6ـ اعتراضات مردمي :

ـ انعكاس تظاهرات يهوديان ضد صهيونيستي در رسانه هاي آمريكاي لاتين .
ـ تظاهرات مردم دانمارك در اعتراض به تهاجم نظامي رژيم صهيونيستي به لبنان .
ـ تظاهرات صد ها دانماركي در كپنهاك در اعتراض به تهاجم نظامي رژيم صهيونيستي ، راهپيمايان در اين تظاهرات خواستار توقف حمله به غير نظاميان شدند .
ـ تظاهرات هزاران تن از مردم پاريس در محكوميت حملات رژيم صهيونيستي .
ـ تظاهرات اعتراض آميز به تهاجم رژيم صهيونيستي در ژنو .
ـ تظاهرات مردم مصر در حمايت از حزب الله و دبير كل آن و نفرت از تجاوز رژيم اشغالگر قدس . در اين تظاهرات مردم مصر عكس سيد حسن نصر الله را در كنار جمال عبدالناصر به عنوان نماد استقلال جهان عرب حمل مي كردند .
ـ تجمع شماري از زنان يهودي در شهر حيفا در اعتراض به ادامه جنگ . تجمع كنندگان بر لزوم تبادل اسيران و مذاكره با حزب الله. تاكيد كردند .

دـ ملاحظات :

ـ رژيم اشغالگر قدس و آمريكا به دليل اسارت دو صهيونيست قتل عام شهروندان فلسطيني و لبناني را جايز شمردند و اين در حالي است كه هم اينك 30 زندان مخوف در اين رژيم هزاران فلسطيني از جمله زنان و كودكان را در خود جاي داده است بدون آنكه جامعه بين الملل واكنشي از خود نشان دهد .
ـ رژيم صهيونيستي با همه ادعاهاي خود درباره آزادي رسانه ها و آزادي بيان ، طي چند روز گذشته به سانسور خبري گسترده اي دست زده به طوري كه اخبار و گزارشها و نيز ميزان تلفات حملات حزب الله به مواضع و اهداف نظامي اين رژيم را اعلام نمي كند .
ـ چراغ سبز آمريكا به اسرائيل براي حمله به لبنان تا يك هفته ديگر .
ـ حزب الله : هيچ يك از فرماندهان ما در حمله هوايي چهارشنبه شب اسرائيل كشته نشده اند. لازم بذكر است اسرائيل مدعي شده بود كه جنگنده هاي اين رژيم يك مقر اصلي فرماندهان حزب ا.. را بمباران كرده است كه پس از ساعتي مشخص گرديد كه محل بمباران شده يك مسجد در حال احداث بوده است.
ـ اسرائيل با اعلام پيروزي خيالي در پي جبران شكست‌هاي امنيتي و نظامي خود در جنگ است.
ـ اعلام برتري حزب الله در عمليات زميني توسط تلويزيون اسرائيل .
ـ درخواست يك مقام نظامي اسرائيل براي گفتگو با سوريه .
ـ تخليه حداقل 80% از اهالي شهر صفد .
ـ برخي از افراد اسرائيلي اعلام كرده اند حاضرند با دولت لبنان در مورد تبادل اسرا مذاكره كنند .
ـ تلويزيون اسرائيل درگيري هاي موجود در لبنان را به جنگ ويتنام تشبيه كرده است .
ـ روزنامه هاي اسرائيلي از ارزش خودشان به دليل حمله زميني به لبنان انتقاد كرده اند .
ـ سران بلند پايه ارتش صهيونيستي اعلام كرده اند كه فعاليت سربازان توپخانه پس از مورد هدف قرار گرفتن توسط حزب الله بسيار مشكل و دشوار شده است .

پايان پيام
 يکشنبه 30 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 383]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن