تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):در روز جمعه هيچ عملى برتر از صلوات بر محمد و خاندان او (ع) نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821075194




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تازه ها


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: تازه ها
رئيس مجلس نمايندگان آمريكا :
جرج بوش يك « شكست خورده واقعي » است
رئيس مجلس نمايندگان آمريكا « جرج بوش » رئيس جمهور اين كشور را يك « شكست خورده مطلق » ناميد. نانسي پلوسي در ديدار اعضاي حزب دمكرات آمريكا به منظور بررسي رياست جمهوري ايالات متحده جرج بوش رئيس جمهور كنوني را يك بازنده و شكست خورده تمام عيار ناميد. پلوسي همچنين در گفتگو با « ولف بليتزر » مجري « سي .ان .ان » اظهارات بسيار تند و انتقادي خود را نثار رئيس جمهور كرده و گفت : رئيس جمهور ايالات متحده يك بازنده واقعي است . او تمام اعتبار خود را نزد مردم آمريكا از دست داد چه در زمينه اقتصاد چه در عرصه جنگ چه انرژي ... شما موضوع ها را مثال بزنيد. » گفتني است اين اظهارات خانم پلوسي دو روز پس از آن صورت مي گيرد كه جرج بوش انتقاداتي را خطاب به كنگره اظهار داشته بود و مجلس نمايندگان را متهم به انفعال و بي حركتي كرده بود. بوش گفته بود : « مردم آمريكا از مجلس توقع بسيار بيشتر از اين را دارند. آنها لياقت كنگره بسيار بهتري را دارا هستند » .
برق عراقي ها نظاميان آمريكايي را گرفت
باتوجه به اين كه تاكنون بيش از ده نظامي آمريكايي بر اثر برق گرفتگي در پايگاههاي آمريكايي در عراق جان باخته اند و تعداد بيشتري نيز مصدوم شده اند پنج عضو دمكرات مجلس سناي آمريكا خواستار بررسي مستقل شبكه برق پايگاههاي آمريكايي در عراق شدند. به گزارش خبرگزاري رويتر اين پنج نماينده در نامه اي به رابرت گيتس وزير دفاع آمريكا تاكيد كردند شركت « كي .بي .آر » بزرگترين شركت خصوصي طرف قرارداد با وزارت دفاع آمريكا در عراق صلاحيت بازنگري در خصوص عملكرد خود را ندارد و بايد طرفي مستقل در اين خصوص تحقيق كند. اين شركت كه مقر آن در هيوستن است قبلا به مبالغه در ارزيابي خود از مشكلات در عراق و همچنين قراردادن آب ناسالم در اختيار نظاميان آمريكايي و ساير موارد كوتاهي در اجراي وظيفه متهم شده است . يك سناتور آمريكايي خواستار فسخ قرارداد پنتاگون با شركت « كي .پي .آر » كه مسئول تامين برق پايگاههاي آمريكايي در عراق است و تعيين شركتي شد كه مي داند چه مي كند. روزنامه نيويورك تايمز اعلام كرد نظاميان آمريكايي به علت نامناسب بودن شبكه برق پايگاهها يشان در عراق با خطر مرگ مواجه هستند.
حمله نخست وزير ايتاليا به ايران
سيلويو برلوسكني نخست وزير نا متعادل ايتاليا در يكي از بي سابقه ترين اظهارات خود پيرامون پرونده هسته اي ايران ادعا كرد « ترديدي باقي نمانده است كه ايران در جهت مسلح شدن به بمب اتمي گام بر مي دارد و دستيابي اين كشور به سلاح اتمي نزديك است » . برلوسكوني در حاشيه مراسم افتتاح بنياد « مدي ايدا » كه توسط جوزپه پيزانو وزير كشور سابق ايتاليا بنيانگذاري شده است اظهار داشت : « مشكل ايران به شدت ما را نگران ساخته است زيرا تا امروز نتوانستيم تلاش هاي ايران براي دستيابي به انرژي هسته اي براي استفاده تسليحاتي را متوقف سازيم . » نخست وزير ايتاليا در آستانه مذاكرات ايران و 1 +5 در ژنو با ادعاي اينكه دستيابي ايران به بمب اتمي نزديك است افزود : « آن لحظه اي كه اسراييل مطمئن شود ايران موفق به ساختن بمب اتمي شده است ديگر كسي نخواهد توانست اين كشور را از حمله نظامي بازدارد » . برلوسكوني به طور غير مستقيم حتي به امكان استفاده اسراييل از تسليحات اتمي براي متوقف ساختن برنامه هاي اتمي ايران اشاره كرد. وي در خاتمه مدعي شد : « اگر در فرصت كم باقيمانده ايران را خلع سلاح اتمي نكنيم فاجعه اي با ابعاد نگران كننده رخ خواهد داد » .
بيانيه تازه اتحاديه اروپا درباره اعدام در ايران و مصوبه مجلس
اتحاديه اروپا در تازه ترين بيانيه خود درباره امور داخلي ايران اجراي مجازات اعدام در جمهوري اسلامي را محكوم كرد و لايحه اخير مجلس هشتم درباره امنيت رواني جامعه را شديدا مورد انتقاد قرار داد. به گزارش فرانس پرس اين بيانيه كه در آستانه مذاكرات ايران و اروپا درباره پرونده هسته اي صادر شده ادعا كرده است كه تعداد اعدام ها در ايران طي سال گذشته نسبت به سال 85 صد درصد افزايش يافته است بدون آن كه « دستاوردي درپي داشته باشد يا از ميزان جرايم بكاهد » . اتحاديه اروپا در ادامه بيانيه خود مصوبه اخير مجلس شوراي اسلامي درباره طرح امنيت اجتماعي كه مجازات اعدام را براي بانيان سايت ها و وبلاگ هاي مستهجن در نظر مي گيرد مورد انتقاد قرار داده و مي نويسد : « طرح مزبور به طور خشونت باري مانع از ابراز حق آزادي افراد مي شود » . اتحاديه اروپا در پايان اين بيانيه از جمهوري اسلامي خواسته است « فورا » اجراي مجازات اعدام را متوقف كند.
« جنايات بوش » كتاب شد
يك روزنامه نگار آمريكايي با انتشار كتابي با عنوان « نيمه پنهان » از جنايات جنگي دولت بوش در سالهاي گذشته پرده برداشت .
به گزارش خبرگزاري فرانسه جين ماير روزنامه نگار و كارشناس مسائل اطلاعاتي و ضد تروريسم هفته نامه آمريكايي نيويوركر براي نوشتن كتاب خود از گزارش هاي كميته بين المللي صليب سرخ استفاده كرده است . در كتاب « نيمه پنهان » فاش شده است : آمريكا در جنگي كه ضد تروريسم راه انداخته است به شكنجه متوسل شده و با اين كار تا بدان حد از كنوانسيون ژنو تخطي كرده است كه مي توان دولت بوش را به جرم جنايت هاي جنگي تحت پيگرد قانوني قرار داد . اين كتاب فاش مي كند صليب سرخ گزارشي از ديدار با 14 زنداني متهم به تروريسم تهيه كرده و در سال 86 آن را در اختيار سيا قرار داده است و سپس سازمان اطلاعات جاسوسي آمريكا آن را به جرج بوش و كندوليزا رايس وزير امور خارجه آمريكا تحويل داده است . به نوشته نويسنده كتاب نيمه پنهان صليب سرخ از شكنجه هايي كه زندانيان آمريكا مجبور به تحمل آن بوده اند پرده برداشته است . صليب سرخ در گزارش خود هشدار داده است اين قبيل سواستفاده از مظنونان جنايت جنگي است و مسئولان ارشد دولت آمريكا را در معرض محاكمه قرار مي دهد. سيا اعتراف كرده است كه در اعتراف گيري از شيوه « غرق سازي مصنوعي » استفاده شده است . در اين كتاب همچنين فاش شده است كه چطور در زندان گوانتانامو در كوبا ابوغريب در عراق و زندان هاي افغانستان و ساير كشورها از جمله در اروپا دولت آمريكا به طور غير قانوني و بي دليل هزاران نفر از جمله بيگناهان را زنداني كرده است و شكنجه مي كند.
رئيس سابق موساد : ايران بلوف نمي زند
رئيس سابق سازمان اطلاعات اسرائيل (موساد) به تل آويو درباره حمله هوايي عليه ايران بر سر برنامه هسته اي اين كشور هشدار داد. به گزارش روزنامه آمريكايي « سياتل پست اينتليجنس » افرايم هالوي اظهار داشت : « هرگونه حمله اسرائيل به ايران قطعا با اقدام متقابل تهران مواجه خواهد شد » . وي با اشاره به تهديدات ايران براي تلافي هرگونه تجاوز به اين كشور افزود : « من تصور نمي كنم آنها (ايراني ها) در حال بلوف زدن باشند » . از سوي ديگر شائول موفاز وزير حمل و نقل اسرائيل بار ديگر ايران را تهديد به حمله كرد و گفت : « در صورت عدم توقف برنامه هسته اي ايران اسرائيل به اين كشور حمله خواهد كرد » .
اتهامات يك روزنامه وابسته عراقي عليه ايران
يك روزنامه عراقي در مقاله اي ايران را كينه توزترين كشور همسايه عليه عراق خواند! روزنامه البينه الجديده با چاپ مقاله اي در صفحه نخست خود با حمايت كامل از توافق نامه راهبردي عراق با آمريكا نوشت : آمريكا در صدد است با امضاي اين توافق نامه افزون بر حفظ منافع خود منافع عراق را هم در قبال طمعكاري هاي ايران به اين كشور حفظ كند. نويسنده اين مقاله افزود : ديگر برهيچ عراقي پوشيده نيست كه ايران بر تمام ملت ما كينه مي ورزد و سياستمداراني كه از ايران در عراق حمايت مي كنند هم بدانند كه با خون ملت عراق بازي مي كنند. در اين مقاله آمده است : تلاش هاي ايران براي ناكام كردن توافق نامه راهبردي عراق با آمريكا در مدت زمان كوتاهي شكست خواهد خورد و مالكي هم بايد بداند هر روز كه از امضا نشدن اين توافق نامه مي گذرد به نفع عراق نخواهد بود و سرعت بخشيدن در امضاي ان منفعت ملي كشور را بدنبال خواهد داشت . نويسنده اين مقاله با بي شرمي مي افزايد : طمع هاي ايران به چاه هاي نفت عراق در جنوب اين كشور روز به روز زيادتر ميشود و اگر اين توافق نامه امضا نشود نخواهيم توانست در مقابل ايران كه نفت ما را به غارت ميبرد ايستادگي كنيم !
اظهارات يكي از نزديكان مك كين عليه مسلمانان
اظهارات يكي از نزديكان جان مك كين نامزد جمهوري خواه رياست جمهوري آمريكا كه گفت مسلمانان به دنبال كشتن آمريكايي ها هستند براي سناتور ايالت اريزونا دردسرساز شد. به گزارش خبرگزاري فرانسه سرهنگ ذخيره « بود داي » در كنفرانس مطبوعاتي تلفني كه حزب جمهوري خواه در فلوريدا برگزار كرد گفت : « مسلمانان گفته اند كه اگر تسليم نشويم ما را خواهند كشت . من قصد تسليم شدن ندارم و كسي را تشويق به تسليم شدن نمي كنم و جان مك كين هم كسي را تشويق به تسليم شدن نمي كند. » سخنگوي تيم مبارزات انتخاباتي مك كين بعد از اين كنفرانس تلفني گفت تهديد از طرف تندروهاي اسلامگرا است نه از طرف كل مسلمانان .
 يکشنبه 30 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 161]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن