تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):روز غدیر در آسمان مشهورتر از زمین است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816428418




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كريم باقري دستياراول افشين قطبي؛ اعتماد به چشمهاي كاپيتان


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: كريم باقري دستياراول افشين قطبي؛ اعتماد به چشمهاي كاپيتان
* اميروفايي

1-فوتبال و اداره يك تيم فوتبال، پروژه اي بزرگ و پيچيده شده است. پروژه هاي پيچيده و بزرگ مهندسي، با اين استراتژي ساده

مي شود كه مدير پروژه، آن را به پروژه هاي كوچك تقسيم مي كند تا بازدهي بالا برود. در واقع يك پروژه بزرگ با يك مدير، تبديل مي شود به 10 پروژه كوچك با 10 مدير متفاوت. فوتبال هم به اين سمت در حركت است. به سمتي كه چند ماه پيش از يورو 2004 سون گوران اريكسون پيشنهاد ديويد بكام را مي پذيرد و انگليس را با آرايش 2-4-4 دياموند ارنج مي كند. به جايي كه استيون جرارد در برنامه هاي تاكتيكي ليورپول و بنيتس، صاحب حق رأي و قدرت اجرا مي شود. به جايي كه بحث و جدل چند ساعته فان باستن با نيستلروي، فان درسار و اسنايدر، آرايش هلند را تعيين مي كند.
2-فوتبال با شتاب جالبي به سمت دموكراسي در حركت است. البته دموكراسي اي كه زهر و ضعف چنداني در مقايسه با فرمولهاي كلي حكومت براساس دموكراسي ندارد. فرگوسن به سولشيائر و گيگز اعتماد مي كند و بخش ويژه اي از وظايف و جزئيات سرنوشت ساز كوچينگ را به كارلوس كرش واگذار مي كند. اريكسون وابسته به مغز بكام مي شود و فان باستن به فان درسار اعتماد مي كند. افشين قطبي همين استراتژي كلي را انتخاب كرده است. او در چشمهاي بي حالت كريم باقري اين حقيقت را ديده كه با ذهن سالمي سر و كار دارد؛ سلامتي كه در ذهن اغلب ستاره هاي «ايراني»، در حد صفر است. سلامت و تجربه كريم، سرمربي پرسپوليس را به اين نتيجه رسانده كه دستيار حقيقي اش، كاپيتانش باشد، نه افشين پيرواني.
3-قطبي در حالت كلي اهل مباحثه و مفاهمه است. اهل تقسيم يك پروژه بزرگ و پيچيده، به چندين پروژه كوچك با مديران مختلف و اهل بخشيدن. و اهل بهره برداري از تاكتيك بخشيدنش. اما ضربه هاي ذهني بزرگي كه از استيلي و مرزبان خورد؛ چشمش را ترساند. امروز قطبي فقط به چشم و افكار كريم باقري اعتماد دارد. پس در فصل نقل و انتقالات بيشتر با كاپيتانش در ارتباط است تا با پيرواني و مصطفوي. سرمربي پرسپوليس فرم تازه اي از پيشبرد پروژه تيمداري را مي خواهد اجرا كند؛ فرمي كه تازه چند سال است در اروپا متداول شده؛ اما فوتبال ايران كه هنوز در دل موقعيت كمدي-تراژيك خود زندگي مي كند؛ توان هضم اين سبك كاري را دارد؟ تجسم كنيد يك بچه 6،7 ماهه چلوكباب برگ بخورد.
احتمالاً اين غذاي خوشمزه و مقوي، پس از چند دقيقه مرگ را به جسم نوزاد تقديم مي كند. مثال: دموكراسي در جنگل شدني است؟ وقتي چند بازيكن تيم ملي انگليس به رابطه «بسيار نزديك» اريكسون با بكام حساس مي شوند و اعتراض مي كنند؛ مهره هاي اسمي پرسپوليس چگونه با مشورت تاكتيكي قطبي با كريم كنار مي آيند؟
4-ما عادت به «اين چيزها» نداريم. خيلي كه مقياس نگاهمان را بالا بياوريم؛ به اين جا مي رسيم كه مثل نوزاد 6 ماهه هستيم و نمي توانيم غذاي سنگين را هضم كنيم. قطبي البته عكس فصل قبل، نه مهره هاي جريان ساز و مشكل ساز دارد، نه دستياراني كه متخصص تكل از پشت باشند. محيط كار اما عوض نشده است؛ اين جا هنوز ايران است. اصلاً به واژه «افشاگري» توجه كنيد. اين واژه در سياست، بيش از واژه هاي ديپلماتيك به كار مي رود و در فوتبال هم به گوش آشناتر از «توپ» و «دروازه» است؛ همه وعده افشاگري مي دهند. رابطه قطبي و باقري را چه كسي مي خواهد افشا كند؟
5-اين كريم باقري است كه به مصطفوي تأكيد مي كند بايد هافبك دفاعي بخرد. چند روز بعد امضاي مازيار زارع و علوي پاي برگه قرارداد با پرسپوليس مي خورد. اين كريم باقري است كه مي گويد: «كركري مصطفوي و فتح ا...زاده را نمي پسندم.» و اين كريم باقري است كه دستيار قطبي شده است.توان هضم اين استراتژي خوب را داريم؟
6-. قطبي فعلاً نيامده و در ايران نيست، اما وقتي بيايد؛ طراحي كارش را بر اساس «تماشا» قرار مي دهد .مثل استراتژي بازي ليورپول و ميلان كه بازيشان بر اساس زماني كه حريف صاحب توپ است؛ طراحي شده. مسؤوليت راهنمايي روي دوش كريم باقري است و تبديل راهنمايي به برنامه، را قطبي انجام مي دهد. كريم حتي مصطفوي را هم با تيتر تند مصاحبه اش راهنمايي مي كند. به چشم و ذات و تجربه كريم مي توان اعتماد كرد. به چشم و ذات فوتبال ايران چطور؟
 يکشنبه 30 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 250]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن