تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس با يقين بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند، كوه‏ها به همراه او تسبيح م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815480628




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آخرين وداع با خسرو شكيبايي


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: آخرين وداع با خسرو شكيبايي


چهره‌ها- گروه ادب و هنر:
فضاي جامعه هنري كشور هنوز در بهت مرگ ناگهاني خسرو شكيبايي بسر مي‌برد.

امروز ۹ صبح خيل دوستداران سينماي ايران جلوي تالار وحدت جمع مي‌شوند تا در كنار اهالي سينما، پيكر اين هنرمند را تا قطعه هنرمندان بهشت زهرا تشييع كنند.

صبح جمعه اين پيامك‌ها و ايميل‌ها بودند كه خبر درگذشت شكيبايي را منتشر كردند. راديو پيش از ظهر خبر را داد و تلويزيون تا عصر سكوت كرد؛

يعني تا وقتي كه رئيس صدا و سيما براي درگذشت اين هنرمند پيام تسليت داد و پس از آن به جز زيرنويس خبر، چند برنامه با حضور چهره‌هاي شناخته شده سينما به روي آنتن رفت.

غير از اينها جمعه بار ديگر فيلم «كيميا» ساخته احمدرضا درويش با بازي خوب شكيبايي به روي آنتن تلويزيون رفت. پرويز پرستويي هم ديشب در برنامه «دو قدم مانده به صبح از خسرو شكيبايي و چگونگي برپايي مراسم بزرگداشت او صحبت كرد.

در همين حال فارس هم خبر داده كه درصورت توافق صداوسيما با تهيه‌كننده «ستاره بود»، يكي از فيلم‌هاي به نمايش در نيامده مرحوم «خسرو شكيبايي» از تلويزيون پخش مي‌شود.

حميد اعتباريان ضمن ابراز تأسف از درگذشت شكيبايي گفت: خاطره‌اي كه از خسرو دارم و هرگز فراموش نمي‌كنم، سر صحنه «ستاره بود» اتفاق افتاد. او در سكانسي بازي مي‌كرد كه بايد روي صحنه نمايش مي‌مرد، آن موقع بود كه به من گفت: چه خوب است هنرمند روي صحنه بميرد.

«ستاره بود» يكي از سه‌گانه‌هاي ستاره‌ها ساخته فريدون جيراني است كه در آن خسرو شكيبايي، در كنار عزت‌الله انتظامي، نيكي كريمي، امين حيايي و انديشه فولادوند ايفاي نقش كرد.

پيام‌هاي مداوم تسليت

تعطيلات چند روز گذشته مانع مي‌شد تا نهادهاي صنفي و دولتي براي مرگ خسرو شكيبايي پيام تسليت بدهند، اما از صبح ديروز خبرگزاري‌ها پشت‌سرهم شروع به انتشار پيام‌ها و تسليت‌ها كردند.

رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در پيامي به مناسبت درگذشت شكيبايي، از وي به‌عنوان هنرمندي موفق و تاثيرگذار در عرصه هنرهاي نمايشي ايران ياد كرد.

متن پيام دكتر غلامعلي حداد عادل بدين شرح است: درگذشت زودهنگام هنرمند نام‌آور سينما و تئاتر، شادروان خسرو شكيبايي مايه تأسف و تأثر عموم به ويژه دوستداران فرهنگ و هنر كشور گرديد.

خسرو شكيبايي با اجراي نقش‌هاي متنوع و بازي هنرمندانه و صميمانه خود، سال‌ها به‌عنوان هنرمندي موفق و تاثيرگذار در عرصه هنرهاي نمايشي ايران مطرح بود.

اينجانب درگذشت او را به خانواده محترم وي و دوستان و آشنايان او و به همه جامعه هنري كشور تسليت مي‌گويم و براي او از خداوند متعال طلب رحمت و مغفرت مي‌كنم.

معاون امور سينمايي و سمعي و بصري وزارت ارشاد در پي درگذشت خسرو شكيبايي متن پيامي را منتشر كرد.

در متن پيام محمدرضا جعفري‌جلوه آمده است: خسرو شكيبايي كه روزي روزگاري از خانه سبز فرهنگ و هنر اين ديار با جان لبريز از هنر خويش مرزباني كرد، از زلال جاري رجب برات سفر گرفت و رهسپار مقصد مقصود شد.

او كه در آخرين عرصه‌ سپاس از هنرمندان و سينماگران 3دهه حيات‌نوين سينماي ايران و 30 سال سينماي پس از انقلاب سترگ اسلامي از سوي طيف بزرگ نويسندگان و منتقدان سينمايي اين سرزمين يكي از برترين بازيگران دوران لقب گرفت و دگرباره بر صحنه درخشيد، اينك رخ در نقاب خاك كشيده است و شايسته‌ بدرقه و تقديري، اين بار به حمد و دعاي ماست، مولايش پناهش باد.

خانه‌هامان سبز شد زين خسرو شيرين سخن/ چونكه او را شير حق مولا علي دمساز بود
انجمن بازيگران سينماي ايران، هيات اسلامي هنرمندان و انجمن منتقدان و نويسندگان خانه تئاتر هم در پيام‌هايي جداگانه درگذشت خسرو شكيبايي را تسليت گفتند.

در بخشي از پيام انجمن نويسندگان و منتقدان خانه تئاتر آمده است: تئاتر و سينماي ايران در سوگ يكي از عزيزان خود نشسته است. بازيگري كه در طول چند دهه فعاليت مستمر، نقش‌هاي به‌يادماندني از خود بر جاي گذاشت.

او بازيگري بود كه با ممارست صحنه‌ها را درنورديد و روي پرده هم نقشي زد به بلنداي هنر ايراني و ملي. او در تاريخ سينما و تئاتر و تلويزيون پس از انقلاب دردانه‌اي بود جاودانه.

خصوصيت بازي او منحصر به‌خودش بود و شبيه هيچ‌كس نبود. او متعلق به دوراني بود كه سينما و تئاتر تعريفي متفاوت با امروز داشت.

هيأت اسلامي هنرمندان نيز در پيام درگذشت زنده‌ياد شكيبايي آورده است: سينماي انقلاب اسلامي و دفاع مقدس نام و ياد يكي از چهره‌هاي بي‌بديل خود را همواره گرامي خواهد داشت و بردباري او را براي خلق هوشمندانه‌ شخصيت‌ها و لحظات ناب و پراحساس همواره به ديده‌ احترام خواهد نگريست.

بدون ترديد درخشش شكيبايي در ده‌ها اثر هنري تا ابد او را ماندگار خواهد ساخت.
حسن بنيانيان، رئيس حوزه هنري هم طي پيامي درگذشت خسرو شكيبايي هنرمند عرصه تئاتر، تلويزيون و سينما را تسليت گفت.

مركز هنرهاي نمايشي براي درگذشت خسرو شكيبايي بازيگر عرصه‌ تئاتر نيز پيامي منتشر كرد.

در اين پيام آمده است: اگر چه از آخرين حضور خسرو شكيبايي بر صحنه بيش از يك‌دهه گذشته است، اما ياد و خاطره‌ نقش‌هاي ماندگارش چنان پررنگ است كه هيچگاه از ذهنمان پاك نخواهد شد.

هنرمندي كه بر صحنه‌ مقدس تئاتر قد كشيده و همواره خصلت تئاتري بودنش را حفظ كرد؛ چه آنجا كه تصويرش بر پرده‌ نقره‌اي نقش بست و چه آنگاه كه بر صحنه‌ جادويي زندگي كرد. جواد شمقدري مشاور هنري رئيس‌جمهوري هم در پيامي درگذشت اين بازيگر سينما، تئاتر و تلويزيون را تسليت گفت.

نارسايي كبدي شكيبايي

آنگونه كه ايسنا به نقل از رئيس بيمارستان پارسيان آورده، خسرو شكيبايي پنجشنبه شب در حالت نيمه‌كما به بيمارستان منتقل شده است.

دكتر محمدرضا نوروزي توضيح داده كه او دچار بيماري مزمن نارسايي كبد بوده كه اين بيماري از مدتي قبل شروع شده و عملكرد كبد را دچار اختلال كرده بود كه سرطان كبد را هم به‌دنبال داشته است.

ظاهرا شكيبايي صبح پنجشنبه دچار اختلال هوشياري شده و شب به حالت نيمه‌‌كما به بيمارستان منتقل مي‌شود. مرحوم شكيبايي با وجود بستري شدن در بخش مراقبت‌هاي ويژه، به‌دليل نارسايي كبدي و پيشرفت سرطان صبح جمعه با ايست قلبي دار فاني را وداع مي‌گويد.

تاريخ درج: 29 تير 1387 ساعت 21:01 تاريخ تاييد: 29 تير 1387 ساعت 22:12 تاريخ به روز رساني: 29 تير 1387 ساعت 22:12
 شنبه 29 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 211]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن