تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تقواى الهى داشته باشيد و اصلاح كنيد ميان خودتان را زيرا خداوند در روز قيامت ميان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816520386




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بازي در نقش بيمار براي دريافت كارت معافيت پزشكي


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: بازي در نقش بيمار براي دريافت كارت معافيت پزشكي


داخلي- مهدي آئيني:
مردان كلاهبردار با جعل برگه‌هاي پزشكي وانمود مي‌كردند طعمه‌هاي آنها به بيماري هموفيلي يا هپاتيت مبتلا هستند و از اين طريق براي آنها كارت معافيت از خدمت سربازي واقعي تهيه مي‌كردند.

مدتي قبل گزارش محرمانه‌اي در اختيار احمد اسديان- سرپرست دادسراي ويژه فرودگاه‌هاي تهران- قرار گرفت كه از فعاليت يك باند حرفه‌اي در زمينه تهيه كارت‌ معافيت از خدمت سربازي حكايت داشت.

با ارجاع اين پرونده به شعبه دوم بازپرسي، گروهي از ماموران حفاظت اطلاعات ناجا به دستور بازپرس رودگر وارد عمل شدند و در بررسي‌هاي اوليه دريافتند متهمان پس از شناسايي مشمولان سربازي و دريافت مبالغ هنگفتي از آنها، برگه‌هاي آزمايش پزشكي را طوري جعل مي‌كنند كه نشان دهد طعمه‌هاي آنها به بيماري هموفيلي يا هپاتيت مبتلا هستند و از اين طريق براي آنها كارت معافيت واقعي تهيه مي‌كنند.

با اين اطلاعات، ماموران افرادي را كه براي دريافت كارت معافيت از خدمت سربازي به نظام وظيفه مراجعه مي‌كردند زير نظر گرفتند و مدتي بعد آنها به مدارك پزشكي 2 پسر جوان كه مدعي بودند به بيماري هموفيلي مبتلا هستند، مشكوك شدند.

وقتي مشخص شد اين مدارك به طرز ماهرانه‌اي جعل شده‌‌اند، هر 2 پسر جوان دستگير و براي تحقيقات به اداره پليس منتقل شدند.

معافيت 15 ميليون توماني

يكي از متهمان در جريان بازجويي‌ها به‌ ماموران گفت: مدتي قبل در حالي كه براي اعزام به خدمت سربازي آماده مي‌شدم با مرد سالخورده‌اي به نام بابك آشنا شدم كه مدعي بود مي‌تواند برايم كارت معافيت از خدمت تهيه كند.

در حالي كه بابك براي انجام اين كار درخواست 15 ميليون تومان وجه نقد كرده بود، بخشي از اين مبلغ را به او پرداخت كردم و قرار شد وقتي براي دريافت دفترچه اعزام به خدمت به نظام وظيفه رفتم، مدعي شوم كه به بيماري هموفيلي مبتلا هستم.

وي ادامه داد: پس از اين ماجرا در حالي كه از سوي سازمان نظام وظيفه براي انجام آزمايش‌هاي پزشكي به آزمايشگاهي معرفي شده بودم، بابك نتايج آزمايش‌ها را با برگه‌هاي جعلي كه بيماري مرا تاييد مي‌كرد، عوض كرد و از من خواست اين برگه‌ها را به نظام وظيفه ارائه دهم.

اما وقتي برگه‌هاي جعلي را به مسئولان تحويل دادم تا كار صدور كارت معافيت من انجام شود، ماموران متوجه جعلي بودن برگه‌ها شدند و مرا دستگير كردند.

دستگيري نخستين عضو باند

با اعترافات اين 2 جوان، مرد سالخورده در جنوب تهران دستگير شد و پس از انتقال به دادسرا، با اعتراف به كلاهبرداري از مشمولان سربازي گفت: مدتي قبل زماني كه در يكي از خيابان‌ها مشغول مسافر‌كشي بودم مردي سوار ماشينم شد كه مدعي بود سرهنگ نيروي انتظامي است و مي‌تواند به راحتي كارت معافيت تهيه كند.

اين مرد وقتي متوجه وضعيت مالي‌ام شد، به من پيشنهاد همكاري داد و خواست تا مشمولاني را كه قصد خريد كارت معافيت دارند، به او معرفي كنم و در عوض پورسانت خوبي دريافت كنم. من هم با شنيدن اين پيشنهاد وسوسه شدم و تصميم گرفتم با او همكاري كنم.

وي افزود: چند هفته قبل در حالي كه به‌دنبال سوژه مناسبي بودم با 2 پسر جوان آشنا شدم كه حاضر بودند مبلغ هنگفتي براي دريافت كارت معافيت پرداخت كنند.

بنابراين آنها را به همدستم معرفي كردم و قرار شد پس از دريافت كار، پورسانت ميليوني دريافت كنم اما ماموران پي به نقشه من بردند و مرا دستگير كردند.

بازپرس رودگر با بيان اينكه اعضاي اين باند با ارائه برگه‌هاي آزمايش جعلي براي طعمه‌هايشان كارت معافيت واقعي دريافت مي‌كردند، گفت: با دستگيري نخستين عضو باند، وي با صدور قرار قانوني در اختيار پليس قرار گرفت و تحقيقات براي دستگيري همدستان او ادامه دارد.

وي در هشداري به شهروندان افزود: از آنجا كه طعمه‌هاي اين باند هيچ بيماري نداشته‌اند و با جاعل همكاري كرده‌اند، عمل آنها معاونت در جعل تلقي شده و اين افراد نيز تحت پيگرد قانوني قرار خواهند گرفت.

وي همچنين از مردم خواست مراقب افراد سودجو باشند و با مشاهده افرادي كه مدعي هستند در ازاي دريافت وجه نقد مي‌توانند كارت معافيت يا پايان خدمت سربازي تهيه كنند، ماجرا را به پليس اطلاع دهند.

تاريخ درج: 29 تير 1387 ساعت 19:49 تاريخ تاييد: 29 تير 1387 ساعت 21:09 تاريخ به روز رساني: 29 تير 1387 ساعت 21:08
 شنبه 29 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 266]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن