تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):از ما نیست آن که دنیاى خود را براى دینش و دین خود را براى دنیایش ترک گوید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821200979




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار كوتاه بازار سرمايه‌


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: اخبار كوتاه بازار سرمايه‌
زيان هزار ميليارد دلاري بورس نيويورك‌

ظرف يك سال گذشته، بازار سهام نيويورك بيش از يك هزار ميليارد دلار از ارزش خود را از دست داده و اوضاع اقتصادي آمريكا نشان مي‌دهد كه اين روند هنوز هم ادامه خواهد يافت.

به گزارش رسانه‌هاي آمريكايي، ارزش سهام بانك‌ها و شركت‌هاي واسط نقل و انتقالات مالي در آمريكا اين هفته در بازار نيويورك، كاهش يافت.

شركت‌هاي بزرگ مانند ليمن برادرز، مورگان استنلي و مريل لينچ ارزش شاخص استاندارد و پور را 150 ميليارد دلار كاهش داده‌اند.

بسياري از شركت‌هاي بزرگ آمريكا بيش از 50 درصد ارزش سهام خود را از دست داده‌اند.

شركت گلدمن ساكس كه بزرگترين بانك سرمايه‌گذاري جهان است، در سه ماهه دوم سال ميلادي جاري حداقل 100 ميليارد دلار ضرر گزارش داده و درآمد آن 17 درصد كاهش يافته است.

افزايش بهاي نفت، كاهش ارزش دلار، مشكلات اعتباري مردم آمريكا، سقوط و بحران بازار مسكن، افزايش بهاي مواد غذايي و كاهش اشتغالزايي تنها قسمتي از مشكلات آمريكا را تشكيل مي‌دهد.

كاهش 16 درصدي شكايت از كارگزاران بورس‌

سرپرست مديريت نظارت بر كارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار از كاهش 16 درصدي شكايات از شركت‌هاي كارگزاري در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش سنا، ايوب باقرتبار گفت: براساس آخرين آمار مديريت نظارت بر كارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار، سهامداران در سه ماهه نخست امسال تنها 18 مورد شكايت از شركت‌هاي كارگزاري داشته‌اند.

وي با بيان اينكه 56 درصد شكايات از سه شركت كارگزاري بوده است، اظهار داشت: در سه ماهه نخست امسال، سه شكايت نيز در مراحل مقدماتي منجر به سازش دو طرف شده است. باقرتبار ادامه داد: مديريت نظارت بر كارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار در حال حاضر در انتظار پاسخ 10 شركت كارگزاري از شكايات رسيده و پاسخ 4 شاكي است تا مراحل تشكيل پرونده و يا سازش آنها انجام شود و گزارش يك سهامدار نيز در حال تكميل و ارجاع به كانون كارگزاران است.

ورود و خروج شركت‌ها در تابلو بورس تشديد شد

با نزديك شدن به روزهاي پاياني تيرماه، روند ورود و خروج شركت‌ها در تابلوهاي بورس تشديد شد و 28 شركت در تابلوهاي معاملاتي بورس تردد كردند.

به گزارش فارس، فصل مجامع شركت‌هاي بورسي در حالي به روزهاي پاياني نزديك مي‌شود كه با تردد 28 شركت در تابلوهاي معاملاتي، روند ورود و خروج شركت‌ها تشديد شد و در برابر بازگشايي نماد معاملاتي 17 شركت، نماد 11 شركت ديگر متوقف شد.

از سوي ديگر، در پايان معاملات بورس نماد معاملاتي شركت‌هاي نفت پارس، پارس دارو، سرمايه‌گذاري پارس توشه، كاشي سينا، فروموليبدن كرمان و سموم علف‌كش (جهت برگزاري مجمع ساليانه) و شركت‌هاي فيبر ايران، سايپا، سيمان شرق و گروه صنعتي سديد جهت برگزاري ساليانه و فوق‌العاده) و نماد معاملاتي شركت سيمان تهران (جهت برگزاري مجمع ساليانه و فوق‌العاده) متوقف شدند. ‌

عرضه سهام توسعه معادن و فلزات‌

سرمايه‌گذاري بانك مسكن در كنار صندوق بازنشستگي كاركنان بانك‌ها اقدام به عرضه بيش از 8/19 ميليون سهم توسعه معادن و فلزات خواهد كرد.‌

در حالي صندوق بازنشستگي كاركنان بانك‌ها 14 ميليون و 292 هزار و 359 سهم (معادل 13/1 درصد) شركت سرمايه‌گذاري توسعه معادن و فلزات را به قيمت پايه هر سهم 890 تومان واگذار خواهد كرد كه سرمايه‌گذاري بانك مسكن نيز در همين روز 19 ميليون و 813 هزار و 227 سهم اين شركت را عرضه مي‌كند.‌

براين اساس، اين تعداد سهام به صورت يكجا و نقد و در بازار اول بورس و به قيمت پايه هر سهم 900 تومان بوسيله كارگزاري بانك مسكن عرضه خواهد شد كه در اين صورت بيش از 34 ميليون سهم سرمايه‌گذاري توسعه معادن و فلزات در قالب 2 عمده عرضه خواهد شد.‌




 شنبه 29 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 128]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن